• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mer svamp...
20210902_181859.jpg

GodkvÀll, kÀra g-folk! Har en frÄga som jag e för lat att googla och göra reserch. Förutom, Ni kan mycket om g-shocks.. Undrar vilka mer g-shock modeler har snabbtimer funktionen som gw-9400 Rangeman? Har gw-9300, GD-350 och GW-7900 sÄn funktion???

Jag har en fundering angÄende laddningsstatusen pÄ G-shock. PÄ min AWG-M100SB-2AER krÀvs det att jag har den i solen nÄn timme eller att jag lyser med en ficklampa pÄ nÀra hÄll ett tag för att indikatorn ska gÄ upp pÄ H. Men sÄ fort jag inte har den sÄ, gÄr den ner pÄ M.
Även om jag har pĂ„ mig klockan i fullt dagsljus pĂ„ jobbet 9 timmar per dag sĂ„ hĂ„lls den inte kvar pĂ„ H.
Med min Rangeman 9400 och 5610 Àr det inte sÄ. Har de blivit laddade ordentligt sÄ rÀcker det med "underhÄllsladdning" och de gÄr inte snabbt ned pÄ M sÄ fort riktigt starkt ljus uteblir, som pÄ AWG-M100SB-2AER.
Hur Àr det med era G-shock med "tough solar"?

20210902_183433.jpg

Senast Àndrad:
GodkvÀll, kÀra g-folk! Har en frÄga som jag e för lat att googla och göra reserch. Förutom, Ni kan mycket om g-shocks.. Undrar vilka mer g-shock modeler har snabbtimer funktionen som gw-9400 Rangeman? Har gw-9300, GD-350 och GW-7900 sÄn funktion???
Vad jag vet sÄ Àr det bara GW-9400 som har det. PÄ GD-350 sÄ startar du nedrÀkning med samma knapp. I övrigt kÀnner jag inte till fler.

Jag har en fundering angÄende laddningsstatusen pÄ G-shock. PÄ min AWG-M100SB-2AER krÀvs det att jag har den i solen nÄn timme eller att jag lyser med en ficklampa pÄ nÀra hÄll ett tag för att indikatorn ska gÄ upp pÄ H. Men sÄ fort jag inte har den sÄ, gÄr den ner pÄ M.
Även om jag har pĂ„ mig klockan i fullt dagsljus pĂ„ jobbet 9 timmar per dag sĂ„ hĂ„lls den inte kvar pĂ„ H.
Med min Rangeman 9400 och 5610 Àr det inte sÄ. Har de blivit laddade ordentligt sÄ rÀcker det med "underhÄllsladdning" och de gÄr inte snabbt ned pÄ M sÄ fort riktigt starkt ljus uteblir, som pÄ AWG-M100SB-2AER.

20210902_183433.jpg
Det lÄter inte ok. Kan det vara sÄ att batteriet börjar vara litet trött? Det Àr det enda jag kan komma pÄ.

20210902_183433.jpg

Tycker inte det verkar normalt. Inga av mina G, analoga som digitala beter sig sÄ.

Kingen Àr nÄgot större. :p
Men sitter fantastiskt pÄ handleden, otroligt skön att bÀra.

HÀr pÄ 16,5 cm

king.jpg
Ja, den Àr nog inte fel om jag ska ha en square... 5600 Àr för fattig för min 20 cm, lite drygt... Min Casio royale bÀr jag gÀrna och den Àr ju inte sÄ stor. King fÄr det bli, kanske....

Tillbaka
Topp