• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag undrar angÄende min AWG-M100SB-2AER: kan det vara funktionen att displayen lyses upp nÀr man vickar klockan i ett visst lÀge som gör att batteriladdningen ligger kvar pÄ mellanlÀge Àven om den Àr utsatt för dagsljus halva dan?
Jag har placerat klockan direkt under en 9w LED(ca 700lumen nÄnting) för att testa om det rÀcker för att fÄ upp indikatorn till H. Ljusintensiteten Àr förstÄs mycket lÀgre Àn en ficklampa med fokuserat ljus, eller solen. Dock mycket högre Àn dagsljus i skugga, eller himmelsbakgrunden.

20210903_173104.jpg

NÀr jag kollar efter ca 50min sÄ har indikatorn faktiskt gÄtt upp pÄ H. Vet dock inte hur lÄng tid det tog. Men jag kan ju lÄta den ligga under lampan nÄgra timmar till och se om den Àr kvar pÄ H imorgon bitti. Borde ju vara det om klockan ligger still i mörker och gÄr i vilolÀge.

Jag undrar angÄende min AWG-M100SB-2AER: kan det vara funktionen att displayen lyses upp nÀr man vickar klockan i ett visst lÀge som gör att batteriladdningen ligger kvar pÄ mellanlÀge Àven om den Àr utsatt för dagsljus halva dan?
Jag har placerat klockan direkt under en 9w LED(ca 700lumen nÄnting) för att testa om det rÀcker för att fÄ upp indikatorn till H. Ljusintensiteten Àr förstÄs mycket lÀgre Àn en ficklampa med fokuserat ljus, eller solen. Dock mycket högre Àn dagsljus i skugga, eller himmelsbakgrunden.

20210903_173104.jpg

Auto-El funktionen ska du stĂ€nga av 👆

Jag kör pÄ Auto-El pÄ alla mina som har det.
Är det ljust ute gĂ„r den inte igĂ„ng Ă€ven om du skulle rĂ„ka göra det magiska armvicket. đŸ€·â€â™‚ïž
Jag gillar att ha autobelysningen pÄ ocksÄ. Visst drar det mer ström men jag gillar den funktionen sÄ det fÄr det vara vÀrt. Med det sagt sÄ tror jag inte att det Àr det som stÀller till det för dig, Patric J.

NÀr jag kollar efter ca 50min sÄ har indikatorn faktiskt gÄtt upp pÄ H. Vet dock inte hur lÄng tid det tog. Men jag kan ju lÄta den ligga under lampan nÄgra timmar till och se om den Àr kvar pÄ H imorgon bitti. Borde ju vara det om klockan ligger still i mörker och gÄr i vilolÀge.
Laddningstiden Àr skapligt lÄng pÄ dessa. Solcellspanelernas yta Àr ju rÀtt liten sÄ de mÄste ligga under en lampa i flera dagar för att bli fulladdade.

20210903_173104.jpg

Auto EL drar skitmycket batteri. Tror det kan vara boven i dramat. Testa att stÀnga av den och utvÀrdera.

Godmorgon! Efter en natt i mörker sÄ stÄr indikatorn Ànnu pÄ H.
Ska se nu under dagen i fullt dagsljus om den hÄlls kvar. Jag undrar ocksÄ om det kan vara sÄ att solcellerna pÄ denna modell samlar in mindre ljus Àn pÄ 5610an och 9400, sÄ den behöver mer tid att laddas upp? Eller om det i huvudsak beror pÄ den automatiska belysningen nÀr man vickar pÄ handleden?
Jag gissar att H inte innebÀr fullt laddad utan kanske frÄn 2/3 och uppÄt. Det kan vara sÄ att laddningen tidigare precis kommit över nivÄn sÄ det bara behövts lite för att fÄ den att gÄ ner pÄ M igen. Undersökningen fortsÀtter. Och nÀsta gÄng den hamnar pÄ M igen sÄ ska jag stÀnga av automatbelysningen. Behöver den ju inte alls faktiskt!

20210904_082553.jpg

Tillbaka
Topp