• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DÄ var det dags för leverans idag igen.
D38AB448-B08E-4063-8BED-356D75D3ECC9.jpeg

PÄ kvÀllspromenad. Lyssnandes pÄ eneagramstudion.
Ser en Àldre man stappla baklÀnges med sina stavar och falla omkull.
NÄgot problem med ryggen. GÄr lugnt fram och möter en rÀtt panikslagen blick.
En stadig hand, ett par armar om kroppen och sen var mannen pÄ benen igen.
KÀndes bra. Dagens god medgÀrning fÄr man vÀl sÀga.

Klockan skötte sig bra ocksĂ„ 😊
20210916_192431.jpg

Det var vĂ€nligt av Tradera. De ggr vi varit i kontakt med dem och Ă€ven pĂ„visat via konversation vem som gjort fel sĂ„ har de inte velat ta bort utan svarat ”-Men det Ă€r ju inget som förstör för er som sĂ€ljare dĂ„ omdömena talar sitt tydliga sprĂ„k, ni har ju sĂ„ mĂ„nga positiva.”. Va? Vi strĂ€var ju efter 100% nöjda köpare. FĂ„r vi dĂ„ omdömen som Ă€r felaktiga kĂ€nns det ju trĂ„kigt Ă€ven om det kanske inte pĂ„verkar helheten sĂ„ att sĂ€ga.

Fick nÄgot omdöme av nÄgon pÄ fyllan som hade budat hejvilt men Ängrat sig och lade negativt innan vi ens kontaktat honom, typ en halvtimme efter vunnen auktion. Skrev lurendrejare, oseriöst och liknande. Bara trist och dumt!

För on topic. 😊

image.jpg
ja, sjukt drygt nÀr de e sÄ pÄ Tradera....snygg klocka iaf! ;)

Jag gillar bÄda banden. De "nya" slÀta bandet har lite större lug to lug mÄtt Àn de andra.
Aha ok, Är det nĂ„gon skillnad i mjukhet eller Ă€r de liknande?

Tycker mitt standard 5610 band Àr nÄgot stelt samt hamnar jag mellan tvÄ hÄl i storlek vilket Àr lite störande.

Aha ok, Är det nĂ„gon skillnad i mjukhet eller Ă€r de liknande?

Tycker mitt standard 5610 band Àr nÄgot stelt samt hamnar jag mellan tvÄ hÄl i storlek vilket Àr lite störande.
SjÀlv tycker jag att de bredare banden Àr lite skönare att bÀra Àn den smalare varianten.
Om du tycker bandet till din m5610 Ă€r obekvĂ€mt sĂ„ kan du byta de till bandet frĂ„n gw-5000. De Ă€r riktigt bra.🙂

SjÀlv tycker jag att de bredare banden Àr lite skönare att bÀra Àn den smalare varianten.
Om du tycker bandet till din m5610 Ă€r obekvĂ€mt sĂ„ kan du byta de till bandet frĂ„n gw-5000. De Ă€r riktigt bra.🙂

Har testat GW-5000 bandet och det Ă€r mjukare, dock kvarstĂ„r problemet att man har en storlek mellan tvĂ„ hĂ„l. DĂ€rför Ă€r jag lite inne pĂ„ att testa den nyare varianten 🙂

Tittar man pÄ de side by side sÄ tycker jag att B5000TB ser bÀttre ut pÄ bild.
Sen sĂ„ stör jag mig som fan pĂ„ att datum rutan pĂ„ B5000TVA Ă€r sne. 🙄
FB_IMG_1631824894936.jpg
FB_IMG_1631824899784.jpg
TB Àr mycket mer clean, men jag mÄste sÀga att jag gillar att TVA Àr mer utspökad.

Kan den verkligen gÄ i produktion med den sneda datumrutan!? Tycker iofs att jag har haft vanliga stÄlisar med tendens till sned ruta.

TB Àr mycket mer clean, men jag mÄste sÀga att jag gillar att TVA Àr mer utspökad.

Kan den verkligen gÄ i produktion med den sneda datumrutan!? Tycker iofs att jag har haft vanliga stÄlisar med tendens till sned ruta.
InstÀmmer ocksÄ i att utseendet med mer text ser liksom lite mean ut. Coolt.
Dock tycker jag att valet av vad som stÄr skrivet Àr lite mÀrkligt. Typ egenskaperna hos klockan. Det vet man ju. Eller?
Kunde varit nÄgot annat typ historik hos G-shock eller sÄ. För min del hade det Àn hellre varit pÄ kanji.

Men looken blir bra med de kontrasterande fÀrgerna. Gillar det jag ser.

InstÀmmer ocksÄ i att utseendet med mer text ser liksom lite mean ut. Coolt.
Dock tycker jag att valet av vad som stÄr skrivet Àr lite mÀrkligt. Typ egenskaperna hos klockan. Det vet man ju. Eller?
Kunde varit nÄgot annat typ historik hos G-shock eller sÄ. För min del hade det Àn hellre varit pÄ kanji.

Men looken blir bra med de kontrasterande fÀrgerna. Gillar det jag ser.
G-Shock's Àr ju funktionsklockor till stor del sÄ jag tycker det Àr lite kul att dem gÄr sÄ bananaz att skriva ut funktionerna "in your face". Lite som en tribute Àven om det inte kanske var deras tanke.
Men det blir sÀker en sÄn klocka som folk blir nyfikna vad det stÄr pÄ den och öppnar till samtal.

Alla höst nyheter frĂ„n G-Shock. Inte bra för plĂ„nboken. 💾💾😅😆

Alla höst nyheter frĂ„n G-Shock. Inte bra för plĂ„nboken. 💾💾😅😆
empty-wallet-no-money.gif

Tillbaka
Topp