• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nytillskott.
IMG_20210923_120524.jpg

Grym tavla. Hur upplevs bandet?

Grym tavla. Hur upplevs bandet?
Tavlan vaknar till liv nÀr ljuset faller pÄ, men utan ljus Àr den ganska mörk och dÄ försvinner nÀstan visarna - hade nog föredragit lite mer kontrast mellan tavla och visare.

Har inte sÄ stor erfarenhet av olika G-Shocks men tycker att bandet varken Àr hÄrdare eller mjukare Àn en standard Square.

Sekundvisare pÄ 2 av min analoga Frogman och min GWG1000 trÀffar inte mitten pÄ 12 markeringen. Har sett flera MRG har det problemet ocksÄ. Inte OK tycker jag.

De kan inte bli bÀttre om man provar den dÀr "Hand Home Position Correction" ?

Senast Àndrad:
ok, dÄ e e drygt. Har haft tur dÄ att alla mina Casio trÀffar rÀtt. Dock har jag haft flera dyrare Schweiz Quartz som tok-missar. :/
FörstÄr inte hur det kan vara sÄ svÄrt att fÄ till.
SĂ„g en pĂ„ WUS justerade veckovisare dĂ„ den trĂ€ffar dĂ„lig pĂ„ WTF dagarna (ons, tor, fre 😄) och det blev bĂ€ttre efter justeringen men dĂ„ trĂ€ffar inte visare pĂ„ SMT (sön, mĂ„n, tis) istĂ€llet. 😂

Senast Àndrad:
ok, dÄ e e drygt. Har haft tur dÄ att alla mina Casio trÀffar rÀtt. Dock har jag haft flera dyrare Schweiz Quartz som tok-missar. :/
FörstÄr inte hur det kan vara sÄ svÄrt att fÄ till.
Ja, det Àr en av anledningarna till att jag inte köper analoga kvarts lÀngre (min Edifice trÀffar för den delen indexstavarna ruggigt bra och kostar bara 1 500 kr ny, dock Àr den utan solceller och jag pallar inte gÄ till urmakare för att byta batteri, sÄ den tÀnker jag nog inte behÄlla). Jag har haft schweiziska ur som kostat betydligt mer men som trÀffat katastrofalt dÄligt. Det Àr ett mysterium...

Jag har en GS kvartsare som jag skickade in pÄ justering, den trÀffade inte ens i nÀrheten av index.
Det blev verkligen en stor besvikelse, man trodde GS av alla skulle vara perfekta.
Som tur Àr sÄ justerades den utan problem eller tjafs och blev som man kan förvÀnta sig.

Tillbaka
Topp