Blue monday
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
PÄkört vilt tillhör jaktrÀttsinnehavaren. Som blir kontaktad av eftersök.Perfekt tillfÀlle att frÄga alla berörda och alla jÀgare som snurrar hÀr:
Om man kör pÄ ett rÄdjur eller en Àlg, ringer till polisen, de skickar en jÀgare som ska spÄra djuret och döda den... har man rÀtt att krÀva halva bytet???
Den rike jÀveln (jÀgaren) ska inte fÄ allt kött gratis!!!
Det Àr ju min förtjÀnst att han fÄr skjuta lite
à andra sidan om rÄdjuret Àr död pÄ plats, har jag rÀtt att stoppa in den i bagaget efter jag ringt till polisen?
Bra förtydligande. Vet inte om jag gjorde fel imorse men jag ringde 11414 eftersom det inte var akut.PÄkört vilt tillhör jaktrÀttsinnehavaren. Som blir kontaktad av eftersök.
Saxat frÄn nÀtet:
MÄnga vet inte att det rÀknas som smitning att inte rapportera viltolycka med större vilt till 112. Det Àr dessutom jaktbrott att ta med sig ett trafikdödat djur.
PolisanmÀlan ska göras vid pÄkörning av: Àlg, rÄdjur, hjort, vildsvin, björn, varg, jÀrv lo, utter, örn och mufflonfÄr. Att inte anmÀla en viltolycka med nÀmnda djur Àr straffbart. Det klassas som en smitningsolycka och kan ge böter. Du behöver Àven anmÀla ifall du har kört pÄ en ren, Àven om renar inte rÀknas som vilt.
Helt rÀtt gjort. Polisen det ocksÄ juBra förtydligande. Vet inte om jag gjorde fel imorse men jag ringde 11414 eftersom det inte var akut.
Det ser ut som om myskoxe Àr fritt vilt om du överlever smÀllen.PÄkört vilt tillhör jaktrÀttsinnehavaren. Som blir kontaktad av eftersök.
Saxat frÄn nÀtet:
MÄnga vet inte att det rÀknas som smitning att inte rapportera viltolycka med större vilt till 112. Det Àr dessutom jaktbrott att ta med sig ett trafikdödat djur.
PolisanmÀlan ska göras vid pÄkörning av: Àlg, rÄdjur, hjort, vildsvin, björn, varg, jÀrv lo, utter, örn och mufflonfÄr. Att inte anmÀla en viltolycka med nÀmnda djur Àr straffbart. Det klassas som en smitningsolycka och kan ge böter. Du behöver Àven anmÀla ifall du har kört pÄ en ren, Àven om renar inte rÀknas som vilt.
SlÀpp inte spakarna nÀr du kör! Kan ju gÄ hur som helst med en sÄn dÀr maskinFörsta gÄngen jag hittat en skatt vid regnbÄgens slut
Autopiloten har full kontroll men minuten efter sÄ flög jag manuelltSlÀpp inte spakarna nÀr du kör! Kan ju gÄ hur som helst med en sÄn dÀr maskin
SÄ allt Àr upplagt för att jÀgarna ska fÄ sitt och att verkstÀder ska tjÀna pengar - bilarna ska ju repareras. Lagen skiter i personskador och egendomskydd.... jag vill ju skydda min bil, mig sjÀlv och de som Äker med mig.PÄkört vilt tillhör jaktrÀttsinnehavaren. Som blir kontaktad av eftersök.
Saxat frÄn nÀtet:
Nu vet jag inte hur vi kom frÄn att ta med pÄkört vilt, till lagar som struntar i skador och egendom?SÄ allt Àr upplagt för att jÀgarna ska fÄ sitt och att verkstÀder ska tjÀna pengar - bilarna ska ju repareras. Lagen skiter i personskador och egendomskydd.... jag vill ju skydda min bil, mig sjÀlv och de som Äker med mig.
Undrar vad hÀnder med en baby/litet barn som sitter bakÄtvÀnt i framsÀtet nÀr Àlgen hamnar i kupén...
JA, man ska vara rÀdd om uteliggardjurenà ker kollektivt idag, för sÀkerhets skull.
VÀder-AnnikaJA, man ska vara rÀdd om uteliggardjuren
Blank bezel... hmm, samma röda nyans pÄ bandet som pÄ G-Shock-textenGodmorgon, G Àlskare. Tips frÄn er söker jag.. Vilken fÀrg pÄ band skulle ni rekommendera till en silver bezel?
De e en gw-6900 med positiv display. Tror ocksÄ vitt band skulle funka bra.. Nu mÄste jag hitta en matchande band, som e lika skönt som gw-5000s bandBlank bezel... hmm, samma röda nyans pÄ bandet som pÄ G-Shock-texten
Tiktox har sÀkert ett blank rött "crazy colours" band i sortimentet ... annars vitt band funkar alltid...
FrÄgan Àr egentligen hur ser tavlan ut?
Kul pjÀs! Ibland glömmer man vad man har haft.Long time no post, rockar fortfarande @Fujoor s (?) gamla G-Glide-dinka ombyggd frÄn vit med grÄa fartrÀnder till helsvart. Evig keeper, man kan se vad klockan Àr nÀr man kokar Àggen
I övrigt kÀnns ju den dÀr nya titanpjÀsen med röd krashkudde som tittar fram i boetten ungefÀr som det snyggaste som kommit pÄ ett klockband
Vi kan alltsÄ konstatera att iaf tre av oss hÀr har fÄtt ett G-shockberoende av GW-B5600Klockan som startade min G-shock samlandet.
Ska jag hÀmta den Ät dig?