• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HĂ„ller pĂ„ att stĂ€lla om klockorna. Det vĂ€rsta Ă€r att det Ă€r typ bara 1/3 del av dem. 😔

1A94292A-554B-4189-89B8-B71AB3C065FF.jpeg
 
0C5682E3-7086-45F6-BDD5-7713136CBD24.jpeg

StÀllde om sig som den ska trots att jag inte anslutit till telefonen pÄ mÄnader


frÄga till g-shock rÀvarna: pÄ vissa av de nya inkl den pÄ bilden ovan har led-bakgrundsbelysningen en tendens att lÀcka frÄn kanterna, finns det ngn Quick fix pÄ detta eller Àr det bara att gilla lÀget och inte skruva isÀr?
54B5DA41-FEE0-4BED-91B0-13E69DE7F7FA.jpeg
 
0C5682E3-7086-45F6-BDD5-7713136CBD24.jpeg

StÀllde om sig som den ska trots att jag inte anslutit till telefonen pÄ mÄnader


frÄga till g-shock rÀvarna: pÄ vissa av de nya inkl den pÄ bilden ovan har led-bakgrundsbelysningen en tendens att lÀcka frÄn kanterna, finns det ngn Quick fix pÄ detta eller Àr det bara att gilla lÀget och inte skruva isÀr?
54B5DA41-FEE0-4BED-91B0-13E69DE7F7FA.jpeg
Det Àr bara att gilla lÀget. ( vad jag vet )
 
Bra start pÄ dagen.

Klipper ett rÄdjur i sidan med Polon pÄ vÀg till jobbet :oops: Ringer polisen och meddelar att det sprungit ivÀg i skogen igen. Ingen fara sÀger hon i andra Ànden, de skickar eftersök. Sedan frÄgar hon nÄt mer om min bil igen innan hon sÀger "Du vet att du har körförbud pÄ bilen va?":facepalm:
C1DCED20-5B71-4905-B2A8-7A6B2C6C69A8.jpeg
 
Finns pÄ Ebay för en tusenlapp.

Bra start pÄ dagen.

Klipper ett rÄdjur i sidan med Polon pÄ vÀg till jobbet :oops: Ringer polisen och meddelar att det sprungit ivÀg i skogen igen. Ingen fara sÀger hon i andra Ànden, de skickar eftersök. Sedan frÄgar hon nÄt mer om min bil igen innan hon sÀger "Du vet att du har körförbud pÄ bilen va?":facepalm:
C1DCED20-5B71-4905-B2A8-7A6B2C6C69A8.jpeg
Perfekt tillfÀlle att frÄga alla berörda och alla jÀgare som snurrar hÀr:
Om man kör pÄ ett rÄdjur eller en Àlg, ringer till polisen, de skickar en jÀgare som ska spÄra djuret och döda den... har man rÀtt att krÀva halva bytet???
Den rike jĂ€veln (jĂ€garen) ska inte fĂ„ allt kött gratis!!! đŸ˜‚đŸ€ŹđŸ˜‚
Det Àr ju min förtjÀnst att han fÄr skjuta lite

Å andra sidan om rĂ„djuret Ă€r död pĂ„ plats, har jag rĂ€tt att stoppa in den i bagaget efter jag ringt till polisen?
 
Senast Àndrad:
Perfekt tillfÀlle att frÄga alla berörda och alla jÀgare som snurrar hÀr:
Om man kör pÄ ett rÄdjur eller en Àlg, ringer till polisen, de skickar en jÀgare som ska spÄra djuret och döda den... har man rÀtt att krÀva halva bytet???
Den rike jĂ€veln (jĂ€garen) ska inte fĂ„ allt kött gratis!!! đŸ˜‚đŸ€ŹđŸ˜‚
Det Àr ju min förtjÀnst att han fÄr skjuta lite

Å andra sidan om rĂ„djuret Ă€r död pĂ„ plats, har jag rĂ€tt att stoppa in den i bagaget efter jag ringt till polisen?
Jag Àr varken polis eller jÀgare (eller konsument av vÀglik), men varför ska du ringa polisen om du ÀndÄ tÀnker stoppa det i bagaget? Viltolyckor Àr ju egentligen inget att skojja om. Dom kostar en jÀkla massa pengar pÄ alla möjliga sÀtt. Speciellt för försÀkringsbolag (vilket höjer premien för alla). Om det dessutom Àr skyltat sÄ ska man köra dÀrefter...
 
Bra start pÄ dagen.

Klipper ett rÄdjur i sidan med Polon pÄ vÀg till jobbet :oops: Ringer polisen och meddelar att det sprungit ivÀg i skogen igen. Ingen fara sÀger hon i andra Ànden, de skickar eftersök. Sedan frÄgar hon nÄt mer om min bil igen innan hon sÀger "Du vet att du har körförbud pÄ bilen va?":facepalm:
C1DCED20-5B71-4905-B2A8-7A6B2C6C69A8.jpeg

Men du har la iaf din nya Muminmugg att se framemot ;) ?

 
Perfekt tillfÀlle att frÄga alla berörda och alla jÀgare som snurrar hÀr:
Om man kör pÄ ett rÄdjur eller en Àlg, ringer till polisen, de skickar en jÀgare som ska spÄra djuret och döda den... har man rÀtt att krÀva halva bytet???
Den rike jĂ€veln (jĂ€garen) ska inte fĂ„ allt kött gratis!!! đŸ˜‚đŸ€ŹđŸ˜‚
Det Àr ju min förtjÀnst att han fÄr skjuta lite

Å andra sidan om rĂ„djuret Ă€r död pĂ„ plats, har jag rĂ€tt att stoppa in den i bagaget efter jag ringt till polisen?
 
Bra start pÄ dagen.

Klipper ett rÄdjur i sidan med Polon pÄ vÀg till jobbet :oops: Ringer polisen och meddelar att det sprungit ivÀg i skogen igen. Ingen fara sÀger hon i andra Ànden, de skickar eftersök. Sedan frÄgar hon nÄt mer om min bil igen innan hon sÀger "Du vet att du har körförbud pÄ bilen va?":facepalm:
C1DCED20-5B71-4905-B2A8-7A6B2C6C69A8.jpeg
Körförbud pga utebliven besiktning? ;) SÄ lÀnge bilen Àr skattad och försÀkrad sÄ ska det lösa sig ÀndÄ i det fallet.
Vilt Àr okul, dom Àr SNABBA, dom dÀr odjuren..:(
 
Körförbud pga utebliven besiktning? ;) SÄ lÀnge bilen Àr skattad och försÀkrad sÄ ska det lösa sig ÀndÄ i det fallet.
Vilt Àr okul, dom Àr SNABBA, dom dÀr odjuren..:(
Det var tydligen sista dagen för besiktning igĂ„r.. đŸ€” Snabba som attan! Sedan kunde man sĂ„ klart anat att det skulle komma ett rĂ„djur efter att jag tvĂ€rnitat för det första, men hjĂ€rnan var inte riktigt med sĂ„ tidigt pĂ„ morgonen. Jag fĂ„r skylla pĂ„ vintertid 😁
 
Iaf, alla mina MB6 g-shock klockor synkades över natten. 1 dag efter. Första gĂ„ngen inte bytte tiden manuellt. Betyder, att jag har skaffat mer tĂ„lamod och hittade bra stĂ€lle i lĂ„dan med L3 signalstyrka 😁😎.. Hörde att hela Afrika och Australien ligger utanför MB6 zonen đŸ„șđŸ„șđŸ„ș
 
Det var tydligen sista dagen för besiktning igĂ„r.. đŸ€” Snabba som attan! Sedan kunde man sĂ„ klart anat att det skulle komma ett rĂ„djur efter att jag tvĂ€rnitat för det första, men hjĂ€rnan var inte riktigt med sĂ„ tidigt pĂ„ morgonen. Jag fĂ„r skylla pĂ„ vintertid 😁
Fast med vintertid tjĂ€nade du en timme đŸ€” sĂ„ du borde varit en timme piggare đŸ€“đŸ™‚
 
I jakten pÄ G-Shock reservdelar hittade jag den hÀr filmen pÄ Youtube.
1874DD74-2809-4D79-880F-28877FCB10B3.png


Kul med lite vikter pÄ diverse klockor ocksÄ som jÀmförelse.
En sĂ„n Ă„ man skulle inte behöva köpa fler klockor, eller joooo đŸ€Ł Villhöver alltid fler 😃
 
Jag Àr varken polis eller jÀgare (eller konsument av vÀglik), men varför ska du ringa polisen om du ÀndÄ tÀnker stoppa det i bagaget? Viltolyckor Àr ju egentligen inget att skojja om. Dom kostar en jÀkla massa pengar pÄ alla möjliga sÀtt. Speciellt för försÀkringsbolag (vilket höjer premien för alla). Om det dessutom Àr skyltat sÄ ska man köra dÀrefter...
Och det vĂ€rsta Ă€r att man inte fĂ„r montera en riktig kofĂ„ngare storlek större sĂ„ den skyddar bĂ„de strĂ„lkastare och kylaren och allt dĂ€r framme... nere i Australien MÅSTE de ha rejĂ€la grejer för att skydda bĂ„de sig sjĂ€lva och bilen frĂ„n kĂ€ngurus och korna, men hĂ€r fĂ„r man gĂ€rna dö utan nĂ„t skydd pga "helbilsgodkĂ€nnandeskiten" 😂
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp