• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nya bilder pĂ„ MRG-B5000. Ser riktigt bra ut tycker jag. Men Ă€r den vĂ€rt 35k? đŸ™„đŸ€”
Screenshot_20211106-235259.jpg
Screenshot_20211106-235328__01.jpg
20458314_fpx__01.jpg
 
HÀr vÀnder man ryggen till Gcentral i nÄgra mÄnader och sÄ kommer den enskilt viktigaste uppdateringen sedan skivat bröd.. Nya U-modulerna har ju:

1636269674551.png


KS borde ju ha draperats om i Casio-blÄtt i tre högtidsdagar sÄ fort detta blev kÀnt. Detta förÀndrar ALLT!
 
Ser vÀldigt trevlig ut! Men en modig prissÀttning. Har nÄgon klurat vad uspen Àr i förhÄllande till en vanlig titanare?
Rimlig frÄga, dÀremot Àr det orimligt att man ens ska behöva klura pÄ det. Jag börjar luta mot att det Àr en titan-square med MR-G logga och att priset Àr högt endast för att den har en sÄdan logga.
 
HÀr vÀnder man ryggen till Gcentral i nÄgra mÄnader och sÄ kommer den enskilt viktigaste uppdateringen sedan skivat bröd.. Nya U-modulerna har ju:

1636269674551.png


KS borde ju ha draperats om i Casio-blÄtt i tre högtidsdagar sÄ fort detta blev kÀnt. Detta förÀndrar ALLT!
Det Àr faktiskt en jÀkligt bra uppdatering! Har verkligen saknat det pÄ 5610.
 
Nya bilder pĂ„ MRG-B5000. Ser riktigt bra ut tycker jag. Men Ă€r den vĂ€rt 35k? đŸ™„đŸ€”
Screenshot_20211106-235259.jpg
Screenshot_20211106-235328__01.jpg
20458314_fpx__01.jpg
Jag förstÄr inte konceptet? Tidigare har MR-G varit en egen modell, digital eller analog, men hÀr tar man och stÀmplar en MR-G logga pÄ en redan fullÀndad modell som man redan har mjölkat till förbannelse. Det blir samma koncept som Marabou kör med sin choklad. IgÄr förbjöd jag t ex min dotter att köpa nÄgon hallon-lakrits variant av Marabou mjölkchoklad. Det finns ju redan 3 fullÀndade varianter som har funnits sÄ lÀnge jag kan minnas, allt annat blir bara bleka kopior av originalet. Visst ser denna klocka riktigt vass ut men det Àr fortfarande bara en variant av originalet. Det hade kanske varit OK utan en MR-G logga men nÀr man kombinerar dessa tvÄ starka varumÀrken sÄ blir det bara löjligt.
 
Jag förstÄr inte konceptet? Tidigare har MR-G varit en egen modell, digital eller analog, men hÀr tar man och stÀmplar en MR-G logga pÄ en redan fullÀndad modell som man redan har mjölkat till förbannelse. Det blir samma koncept som Marabou kör med sin choklad. IgÄr förbjöd jag t ex min dotter att köpa nÄgon hallon-lakrits variant av Marabou mjölkchoklad. Det finns ju redan 3 fullÀndade varianter som har funnits sÄ lÀnge jag kan minnas, allt annat blir bara bleka kopior av originalet. Visst ser denna klocka riktigt vass ut men det Àr fortfarande bara en variant av originalet. Det hade kanske varit OK utan en MR-G logga men nÀr man kombinerar dessa tvÄ starka varumÀrken sÄ blir det bara löjligt.

Kan bara hÄlla med. Ett helt onödigt slÀpp i samma klass som square koncept slÀppet de gjorde i guld och safir.
Borde ha stannat vid koncept stadiet.
Vet inte riktigt vilken nisch den ska tÀnkas uppfylla?
 
Senast Àndrad:
Jag förstÄr inte konceptet? Tidigare har MR-G varit en egen modell, digital eller analog, men hÀr tar man och stÀmplar en MR-G logga pÄ en redan fullÀndad modell som man redan har mjölkat till förbannelse. Det blir samma koncept som Marabou kör med sin choklad. IgÄr förbjöd jag t ex min dotter att köpa nÄgon hallon-lakrits variant av Marabou mjölkchoklad. Det finns ju redan 3 fullÀndade varianter som har funnits sÄ lÀnge jag kan minnas, allt annat blir bara bleka kopior av originalet. Visst ser denna klocka riktigt vass ut men det Àr fortfarande bara en variant av originalet. Det hade kanske varit OK utan en MR-G logga men nÀr man kombinerar dessa tvÄ starka varumÀrken sÄ blir det bara löjligt.
HÄller med. Kunde i bÀsta fall ha varit en once in a lifetime Lim Ed med zaratsu polish och gjord helt i unobtanium. DÄ kunde man motiverat det. Nu mjölkar man ur mrg konceptet. Ser ju inte ens ut att ha bÀttre finish Àn standard stÄlis.
 
Senast Àndrad:
HÀr vÀnder man ryggen till Gcentral i nÄgra mÄnader och sÄ kommer den enskilt viktigaste uppdateringen sedan skivat bröd.. Nya U-modulerna har ju:

1636269674551.png


KS borde ju ha draperats om i Casio-blÄtt i tre högtidsdagar sÄ fort detta blev kÀnt. Detta förÀndrar ALLT!

HĂ„ller med om att det Ă€r en bra uppdatering. Borde vara standard att tiden syns i alla lĂ€gen sĂ„ att man slipper byta fram och tillbaka 😃
 
HÄller med. Kunde i bÀsta fall ha varit en once in a lifetime Lim Ed med zaratsu polish och gjord helt i unobtanium. DÄ kunde man motiverat det. Nu mjölkar man ur mrg konceptet. Ser ju inte ens ut att ha bÀttre finish Àn standard stÄlis.
Trots det orimliga priset vill jag ha den svarta. Men det blir absolut inget köp försöker jag intala mig sjÀlv. Det vore ju vansinne!
 
Tillbaka
Topp