• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

JÀj, första G-shocken nÄnsin... :)
20180902_171859.jpg

Det Àr aldrig försent. Grattis!

Vet du vad som skiljer denna frÄn den nya som kommer med neg display?

Modulen lÀr ju vara den samma sÄ det Àr ju sannolikt endast kosmetiska skillnader utöver display & förpackning (TFC-1 levereras i en Porter vÀska med plats för fem klockor).
I huvudsak antar jag att det Àr:
- TFC-1 Ă€r mörkgrĂ„ (”gunmetal”) och inte svart som GD-1
- TFC-1 Àr 35 year anniversary modell (sÀrskild caseback), gissar att GD-1 inte har det
-TFC-1 Àr limiterad till 500 ex, GD-1 blir olimiterad antar jag

Det verkar som om alla diggar metallversionen av G-Shock men jag Àr inte helt sÄld. Jag mÄste nog fÄ se en irl för att skaffa mig en uppfattning. Fina bilder dock ;)
Är ocksĂ„ tveksam. VĂ€ldigt snygga och skulle i och för sig inte ha nĂ„t emot att ha en men nĂ„got av grejen för mig med G-Shock att boetten -inte bestĂ„r av en öppen metallyta över hela boetten. KĂ€nns inte lika robust.

Men en GW-5000 skulle fresta mig svÄrt. Har bara inte ramlat pÄ nÄn Ànnu sÄ det blivit av. De har vÀl en hÄrd yteloxering vad jag förstÄr.

Är ocksĂ„ tveksam. VĂ€ldigt snygga och skulle i och för sig inte ha nĂ„t emot att ha en men nĂ„got av grejen för mig med G-Shock att boetten -inte bestĂ„r av en öppen metallyta över hela boetten. KĂ€nns inte lika robust.

Men en GW-5000 skulle fresta mig svÄrt. Har bara inte ramlat pÄ nÄn Ànnu sÄ det blivit av. De har vÀl en hÄrd yteloxering vad jag förstÄr.

StÄlisen ska ju i teorin vara lika robust som gummiklockorna. Och de har sÀkert testat dem lika hÄrt som gummiklockorna. Sitter det inte ett extra tjockt plastskydd kring modulen?
Jag skulle nog vara mer orolig över hur stabilt lÀnksystemet Àr.

Modulen lÀr ju vara den samma sÄ det Àr ju sannolikt endast kosmetiska skillnader utöver display & förpackning (TFC-1 levereras i en Porter vÀska med plats för fem klockor).
I huvudsak antar jag att det Àr:
- TFC-1 Ă€r mörkgrĂ„ (”gunmetal”) och inte svart som GD-1
- TFC-1 Àr 35 year anniversary modell (sÀrskild caseback), gissar att GD-1 inte har det
-TFC-1 Àr limiterad till 500 ex, GD-1 blir olimiterad antar jag
Tack för detaljerade svar!!! Hade nÀÀÀÀstan en TFC-1 inom rÀckhÄll nÀr den kom men den slank ivÀg. FÄr kanske bli den andra som lite plÄster pÄ sÄret :)

Tillbaka
Topp