• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tycker inte att finishen Àr anmÀrkningsvÀrt bÀttre jmfrt t ex vanliga metall eller dyrare ti-squares. SÄ dÄ ÄterstÄr frÄgan vad mer man fÄr för pengarna Àn MRG loggan och en modulÀr bezel? Inte ens GPS liksom...
Trodde att MRG square skulle vara nÄgot större pga modulÀr bezel och tjockare case (?) Men den ser ut att vara samma storlek som vanlig Ti square. UtseendesmÀssig sÄ Àr det inget fel pÄ men definitivt inte vÀrt pengarna.

Även tvĂ„ andra MRG-modeller har letat sig ut pĂ„ nĂ€tet.

MRG-B2000B-1A4
1639552860438.png

MRG-B2000B-1A1

1639552872632.png

NÄgon som vet varför MRG har 2 olika design?
MRG-FEB-2021__01.jpg

Har fullt upp med det ena och andra sÄ hÀr inför jul, sÄ har inte blivit att hÀnga med hÀr. Dock sÄ hÀmtade jag ut ett klockpaket idag. Detta blir definitivt Ärets sista klocka!
G-shock har ju fÄngat mitt hjÀrta och nÀr jag nyligen skaffade min första metal square sÄ kÀnde jag att jag behöver en till av annan fÀrg och varför inte negativ display? SÄ blev det.

Modellen heter GMW-B5000PB-6ER.

20211215_181518.jpg

JÀmförd med GMW-B5000D-1JF:

20211215_181607.jpg

MÄste sÀga att den har en synnerligen speciell fÀrg. Och jag gillar den faktiskt.
En positiv sak Ă€r att siffrorna pĂ„ den negativa displayen Ă€r betydligt ljusare och syns bĂ€ttre Ă€n pĂ„ nĂ„gon av mina resinmodeller med negativ display. Ett klart plus! 👍

Senast Àndrad:
Har fullt upp med det ena och andra sÄ hÀr inför jul, sÄ har inte blivit att hÀnga med hÀr. Dock sÄ hÀmtade jag ut ett klockpaket idag. Detta blir definitivt Ärets sista klocka!
G-shock har ju fÄngat mitt hjÀrta och nÀr jag nyligen skaffade min första metal square sÄ kÀnde jag att jag behöver en till av annan fÀrg och varför inte negativ display? SÄ blev det.

Modellen heter GMW-B5000PB-6ER.

20211215_181518.jpg

JÀmförd med GMW-B5000D-1JF:

20211215_181607.jpg

MÄste sÀga att den har en synnerligen speciell fÀrg. Och jag gillar den faktiskt.
En positiv sak i sammanhanget Ă€r att siffrorna pĂ„ den negativa displayen Ă€r betydligt ljusare och syns bĂ€ttre Ă€n pĂ„ nĂ„gon av mina resinmodeller med negativ display. Ett klart plus! 👍
DĂ„ Ă€r vi tvĂ„ ju!👍

Tokyo Àr riktigt bra , men jÀkligt svÄr att fÄ fram fÀrgnyanserna inomhus.
En klar favvo av stÄlisarna :D

DĂ„ Ă€r vi tvĂ„ ju!👍

Tokyo Àr riktigt bra , men jÀkligt svÄr att fÄ fram fÀrgnyanserna inomhus.
En klar favvo av stÄlisarna :D
Nu fÄr jag citera / kontra @roosterman: "Jag tycker verkligen inte om att du postar bilder pÄ den dÀr alltsÄ......"

Inte för att jag behöver en, sÄ en rent hypotetisk frÄga; Var finner man en till ett hyfsat pris?

Tillbaka
Topp