• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄdana limiterade slÀpp gör bara att jag blir mindre sugen pÄ Casio. Vi har tillrÀckligt med scalpers pÄ PS5, grafikkort och Rolex.
PĂ„ tal om scalpers đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
Screenshot_20211214-181231.jpg

Lyckades faktiskt knipa en Mayer, tĂ€nker att den passar perfekt i samlingen med min ”gamla” Mayer. Men hĂ„ller med om utseĂ©ndet, inte alls samma nivĂ„ som förra enligt mig. Är inte heller helt sĂ„ld pĂ„ vita klockor, sĂ„ fĂ„r se hur detta kommer gĂ„!

Den förra gör sig dock betydligt bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild, sÄ ska bli spÀnnande att fÄ se denna i verkligheten :)

Saknar 2st kina modeller.
Har haft en av dom innan, men sÄlde den till @Daion
Gjort ett tappert försök att köpa tillbaka den!😂
Men en flyttade tillbaka till dig iaf. đŸ€—
SÄdana limiterade slÀpp gör bara att jag blir mindre sugen pÄ Casio. Vi har tillrÀckligt med scalpers pÄ PS5, grafikkort och Rolex.
Hmm
 nu mĂ„ste jag fĂ„ frĂ„ga. Scalpers? Vad Ă€r det? FĂ„r en kĂ€nsla att det kan vara folk som köper in nĂ„got för att sedan krĂ€nga till ockerpris, Ă€r det pĂ„ rĂ€tt vĂ€g?

En annan fundering, var kan man finna reglerna för forumet att lĂ€sa. Satt sĂ€kert en timme igĂ„r och letade men kunde inte hitta. đŸ€”

Hmm
 nu mĂ„ste jag fĂ„ frĂ„ga. Scalpers? Vad Ă€r det? FĂ„r en kĂ€nsla att det kan vara folk som köper in nĂ„got för att sedan krĂ€nga till ockerpris, Ă€r det pĂ„ rĂ€tt vĂ€g?

En annan fundering, var kan man finna reglerna för forumet att lĂ€sa. Satt sĂ€kert en timme igĂ„r och letade men kunde inte hitta. đŸ€”
Helt rÀtt. PÄ PS5 görs det systematiskt, fruktansvÀrt trÄkigt för de som vill köpa för att anvÀnda sjÀlva.

Edit: Reglerna finns hÀr:

Helt rÀtt. PÄ PS5 görs det systematiskt, fruktansvÀrt trÄkigt för de som vill köpa för att anvÀnda sjÀlva.

Edit: Reglerna finns hÀr:
Stort tack! 🙏😊

Ah, dĂ„ Ă€r jag med. Precis sĂ„nt otyg som gjorde att jag inte fick tag i ett PS5 förrĂ€n rĂ€tt nyligen (2 mĂ„n sedan) och dĂ„ för 7500kr begagnat hos en som hade tvĂ„. 😳

Äsch dĂ„, jag har slutat bry mig. Alla Casio Ă€r ju mer eller mindre limiterade och antalet anpassat till marknaden. I just det hĂ€r fallet Ă€r det förmodligen inte Casio som bestĂ€mt antalet utan nördarna pĂ„ Hodinkee (vilkas hajp flyger högt över mitt huvud) đŸ„±

Aaanyhow, kan dock irritera mig pĂ„ att vissa modeller bara gĂ„r att köpa i USA, Japan osv trots att det Ă€r rĂ€tt uppenbart att köpsuget finns i hela vĂ€rlden. Tex. NASA slĂ€ppen. đŸ˜©

Men det finns ju betydligt vĂ€rre saker att irritera sig pĂ„. Att folk inte hĂ„ller till höger i rulltrappan tex. đŸ€ŹđŸ˜…

Hmm

SĂ„ sant!👍

Mjölkningen fortsÀtter. GA-2100-1A3, GA-2100-1A4 och GA-2100-1A2.
1639551260418.png
Fortfarande med den i mina ögon sett helt kassa lilla negativa displayen oxÄ... :(
NÄt pris satt pÄ den? TÀnker pÄ att den ju inte skiljer inte mycket frÄn en vanlig titanare utseendemÀssigt :)

Inte vÀrt priset. FörstÄr inte heller vitsen med bezel i delar istÀllet för ett stycke.

Tycker inte att finishen Àr anmÀrkningsvÀrt bÀttre jmfrt t ex vanliga metall eller dyrare ti-squares. SÄ dÄ ÄterstÄr frÄgan vad mer man fÄr för pengarna Àn MRG loggan och en modulÀr bezel? Inte ens GPS liksom...

Även tvĂ„ andra MRG-modeller har letat sig ut pĂ„ nĂ€tet.

MRG-B2000B-1A4
1639552860438.png

MRG-B2000B-1A1

1639552872632.png

Dessa var ju trevligare!

Tillbaka
Topp