Lite coolt ÀndÄ att han gjorde det. Lite F* off liksom. HÀr med en isad röd king. Kul att han gillar kingen.
![]()
![]()
En franken oavsett mÀngden strössel lol
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite coolt ÀndÄ att han gjorde det. Lite F* off liksom. HÀr med en isad röd king. Kul att han gillar kingen.
![]()
![]()
Det Ă€r bara ett par veckor sedan jag fick hem G-shock Tokyo twilightmodellen, och försĂ€krade att det definitivt skulle bli Ă„rets sista klocka. Nix, blev inte sĂ„. Ănnu en till hann med. En klocka jag funderat pĂ„ lĂ€nge. En riktigt rolig klocka, kul med lite variation frĂ„n svarta och enfĂ€rgade klockor. Men den har ju inte tough solar...
Jag gjorde ett avsteg frÄn min princip och bestÀllde den ÀndÄ.
Och tidigare i veckan sÄ pekade Postnords spÄrning pÄ att klockan skulle hinna komma precis innan julafton. Jag var dock beredd pÄ att det skulle kunna bli fördröjt i julruschen. Och mycket riktigt: i förrgÄr Àndrades leveranstiden frÄn 1 till 5 dagar. Och igÄr stod det 4 dagar, vilket betyder tidigast pÄ mÄndag.
Men tro att jag blev förvÄnad nÀr jag idag fick avisering att paketet finns att hÀmta pÄ min Coopbutik!
Ibland "levererar" Postnord minsann!
Vilken julklapp!
![]()
Vilka fÀrger! Man fÄr ju flashbacks frÄn sin barndoms jular!
![]()
![]()
Mitt i "glÀdjeruset" upptÀckte jag en liten sak. Den övre vÀnstra knappen Àr mycket mer intryckt Àn normalt. Det hÀnder heller ingenting om jag trycker in den helt. Och jag lyckas heller inte fÄ den att gÄ ut till normalt lÀge.
Verkar som jag första gÄngen har fÄtt en defekt G-shock.
![]()
![]()
Ett litet problem dock, eftersom jag ju kan fÄ den utbytt.
Ănskar alla G-shockare en riktigt God Jul!![]()
"G-SHOCK | Budweiser | Limited Edition" https://www.gshock.com/budweiserâGENUINEâ![]()
Han gör samma sak med sina lyx klockor - klistrar diamanter överallt $$$En franken oavsett mÀngden strössel lol
Det Àr vÀl bara den collab?"G-SHOCK | Budweiser | Limited Edition" https://www.gshock.com/budweiser
tror det finns tvÄ olika colabs med Budweiser.
Jag har för mig att jag sett nÄgon vintage gshock för ett par Är sedan med Budweiser, men mitt minne blir ju inte bÀttre för var dag som gÄr sÄ jag kan ha blandat ihop det med nÄt annat.Det Àr vÀl bara den collab?
Fi fasen... Passa dig för pufftomten-Ska du ha dig en�![]()
Nu vet jag ju inte sÀkert hur det ligger till i det hÀr fallet, men vid andra Casio-slÀpp tycks en del info blivit "lost in translation", Àven pÄ Casios egna sidor. Exempelvis sades TCF-2 (blÄ camo) vara DLC i specarna pÄ en del sidor. Det som gör mig lite fundersam Àr att pÄ lÀnken Àr sidorna och "vinklade" ytan pÄ utsidan polerade och resten matt. Skulle de ha blandat IP och DLC pÄ varje lÀnkbit ocksÄ?
Inte för att det har sÄ stor betydelse för mig, jag planerar inte att simma i grustag med den. I alla fall inte sÄ ofta.![]()
Exakt, sÄ varför ens komplicera produktionen med att blanda IP och DLC pÄ samma bit metall?Nu blev det kanske mer lost in translation hÀr men bÄde IP-coating och DLC gÄr ju göra bÄde matt och blankt. Annars hade man ju trott att det var DLC pÄ ovansidan av denna och IP pÄ resten. Ska kolla om jag hittar bÀttre fotoexempel.
LÄter jÀttekonstigt och inte troligt. Det var dÀrför jag var nyfiken pÄ kÀllan till informationen.Exakt, sÄ varför ens komplicera produktionen med att blanda IP och DLC pÄ samma bit metall?
KÀllan Àr Casio sjÀlva.LÄter jÀttekonstigt och inte troligt. Det var dÀrför jag var nyfiken pÄ kÀllan till informationen.
DÄ sÄ. Jag kollade pÄ japanska sidan, stÄr samma dÀr.
Mmmm. Den Àr ju det. FÀrgerna poppar i dagsljusetDen Àr allt bra go denna.
![]()
Mumin?
Det Àr faktiskt min fru som gjort nÀr hon höll pÄ med keramik för nÄgra Är sedan
SC-4 nÀsta?