• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ni som fÄtt era, kÀnns den mer vÀlbyggd och gedigen Àn de vanliga stÄl-casio modellerna frÄn typ 300 spÀnn och uppÄt ?
Den ser ju ut för att vara det, men hur Àr kÀnslan ??

Det tycker jag att den Àr. Det Àr lagom tyngd i den osv. Tycker vÀl den kÀnns likvÀrdig mina automatiska dykare pÄ armen i vikt och storlek.
Men gedigen byggkÀnsla Àr det helt klart i den.

Sjukt nöjd...
15363952817701573406718.jpg

SÄ blev det en sÄn hÀr. En kulturchock för en i grunden vintageman.

Kan meddela att den tycks ha mottagit mystiska signaler under natten. Möjligen krypterade meddelanden frÄn frÀmmande civilisation. Nu gÀller det att knÀcka koden.
Underliga saker utspelar sig:confused:..

GW-5000-1w.jpg

DW5000-21w.jpg

SÄ blev det en sÄn hÀr. En kulturchock för en i grunden vintageman.

Kan meddela att den tycks ha mottagit mystiska signaler under natten. Möjligen krypterade meddelanden frÄn frÀmmande civilisation. Nu gÀller det att knÀcka koden.
Underliga saker utspelar sig:confused:..

GW-5000-1w.jpg

DW5000-21w.jpg
Gratulerar! Snygga bilder pÄ en snygg G-SHOCK.
Den verkar inte ha lyckats dekryptera de mystiska signalerna, men som tur Àr gör den nya försök i natt :happyhappy:

"P" har jag aldrig sett pÄ min. Mystiskt vÀrre!
Hehe, jag har inte heller nÄnsin sett ett "P" pÄ en GW-5000, men det var som jag misstÀnkte, det Àr en kortversion av "PM" vilket förstÄs verkar vettigt nÀr man kollar pÄ fotot igen och ser att displayen visar 3:50 istÀllet för 15:50 :), men ibland stirrar man sig blind pÄ detaljerna :D

12-hour and 24-hour timekeeping
‱ With the 12-hour format, the P (PM) indicator appears to the left of the hour digits for
times in the range of noon to 11:59 p.m. and no indicator appears to the left of the
hour digits for times in the range of midnight to 11:59 a.m.
‱ With the 24-hour format, times are displayed in the range of 0:00 to 23:59, without
any indicator.

Hehe, jag har inte heller nÄnsin sett ett "P" pÄ en GW-5000, men det var som jag misstÀnkte, det Àr en kortversion av "PM" vilket förstÄs verkar vettigt nÀr man kollar pÄ fotot igen och ser att displayen visar 3:50 istÀllet för 15:50 :), men ibland stirrar man sig blind pÄ detaljerna :D

12-hour and 24-hour timekeeping
‱ With the 12-hour format, the P (PM) indicator appears to the left of the hour digits for
times in the range of noon to 11:59 p.m. and no indicator appears to the left of the
hour digits for times in the range of midnight to 11:59 a.m.
‱ With the 24-hour format, times are displayed in the range of 0:00 to 23:59, without
any indicator.

DĂ€r har vi det!
Undrar om nÄgon alls anvÀnder am/pm?

Tillbaka
Topp