• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fattar inte varför du jagar Riseman nÀr du kan köpa Rangeman och som du dessutom kan fÄ tag pÄ inom 1h :D
Det börjar luta Ät att jag slÄr till pÄ det istÀllet men jag kÀnner mig mer som en Riseman Àn en Rangeman, du vet klÀttring osv.

Nu Àr jag pÄ vÀg till Gotland. Finns den kvar nÀr jag kommer hem pÄ mÄndag slÄr jag till!

Det börjar luta Ät att jag slÄr till pÄ det istÀllet men jag kÀnner mig mer som en Riseman Àn en Rangeman, du vet klÀttring osv.

Nu Àr jag pÄ vÀg till Gotland. Finns den kvar nÀr jag kommer hem pÄ mÄndag slÄr jag till!

Rangeman har ju samma sak som Riseman men Àr Àven utrustad med barometer. Du har bara hakat upp dig pÄ namnet :hilarious:
Vill du att den ska finnas kvar pÄ mÄndag sÄ finns den kvar, det vet du ;)

Rangeman har ju samma sak som Riseman men Àr Àven utrustad med barometer. Du har bara hakat upp dig pÄ namnet :hilarious:
Vill du att den ska finnas kvar pÄ mÄndag sÄ finns den kvar, det vet du ;)
Haha. Det mĂ„ sĂ„ vara men namnet Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n oviktigt. Dessutom har Riseman visst Barometer, dĂ€remot inte sunrise/sunset funktion men om solen Ă€r uppe eller nere tĂ€nker jag att man mĂ€rker vĂ€l uppe pĂ„ berget. Även om ytterligare en funktion klart inte skulle skada. :p

Haha. Det mĂ„ sĂ„ vara men namnet Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n oviktigt. Dessutom har Riseman visst Barometer, dĂ€remot inte sunrise/sunset funktion men om solen Ă€r uppe eller nere tĂ€nker jag att man mĂ€rker vĂ€l uppe pĂ„ berget. Även om ytterligare en funktion klart inte skulle skada. :p

Just det, sÄ var det. Men frÄga bara @vonbahr om sol upp/ner-funktionen. Man kan typ inte leva utan den!

Min andra G-Shock och Àr mer Àn nöjd. Med den hÀr jÀvlen skulle du kunna slÄ i spik utan hammare :D
20160629_145042.jpg

Tack för er input @Peter cerwin @Chumba @Jaggis @yonsson @Ssl @almeyero @Veratio angÄende min "poll". Faktum Àr att klockan redan hade köpts nÀr min ursprungliga frÄga stÀlldes men mottagningen var sÄ keff i butiken sÄ jag postade nÀr jag kom ut dÄ jag var nyfiken pÄ vad folk tyckte.
Det blev iaf denna som idag fÄr göra sitt första pass som "mer fysisk arbetsklocka"
image.jpeg

Som ni ser Àr tiden fortfarande amerikansk östkust men jag skall försöka lösa det under passets gÄng ;)

Tack för er input @Peter cerwin @Chumba @Jaggis @yonsson @Ssl @almeyero @Veratio angÄende min "poll". Faktum Àr att klockan redan hade köpts nÀr min ursprungliga frÄga stÀlldes men mottagningen var sÄ keff i butiken sÄ jag postade nÀr jag kom ut dÄ jag var nyfiken pÄ vad folk tyckte.
Det blev iaf denna som idag fÄr göra sitt första pass som "mer fysisk arbetsklocka"
image.jpeg

Som ni ser Àr tiden fortfarande amerikansk östkust men jag skall försöka lösa det under passets gÄng ;)

Mycket mycket snyggare pÄ armen Àn nÀr den bara lÄg pÄ bordet. Riktigt grym klocka, grattis!

NÄgon som har en gw-4000 eller klÀmt pÄ en och vill delge lite? Lite sugen (betoning pÄ lite sÀg 25% chans till köp men ÀndÄ :D):
image.jpeg

Har en lÀst denna trÄd blir man ju sugen och tror jag föredrar analog (försökt med digitalt tidigare) g-shock...

KÀnns vÀldigt trevlig och inte alls sÄ stor som jag först trott. Nu Àr det bara att kötta igenom den lilla manualen. :)

20160805_150417.jpg

20160805_175047.jpg

Återkommer med mer intryck och fler bilder senare. Än sĂ„ lĂ€nge sjukt nöjd. :)

Riktigt bra! FrÄgan lyder ju dÄ, hur jÀvla stor hade du trott att den skulle vara? Som en hockeypuck fast tyngre?

• Like
Reactions: SSL
KÀnns vÀldigt trevlig och inte alls sÄ stor som jag först trott. Nu Àr det bara att kötta igenom den lilla manualen. :)

20160805_150417.jpg

20160805_175047.jpg

Återkommer med mer intryck och fler bilder senare. Än sĂ„ lĂ€nge sjukt nöjd. :)
Mycket bra klocka!! Manualen Àr inte sÄ överjÀvligt. Den innehÄller ju flera sprÄk sÄ du kan skippa en hel del sidor..:)
Min sÀger hej!!
image.jpeg

UngefÀr sÄ! :D
Neh, men överraskad att den inte kÀnns större pÄ armen om man sÀger sÄ. :)

Det förstÄr jag iofs.
Den lÄga vikten och nedÄtvinklade bandhornen gör att den kÀnns smidig (sÄ lÀnge man inte försöker ta pÄ sig en skjorta...) och bÀrs riktigt smidigt! Har blivit en favorit och Àr den som anvÀnds mest trots storleken.

Tv3 nu. Brassen lirar i en G, men vilken?

NÄgot för snabba handleder för att jag ska kunna hinna med o se.

Tillbaka
Topp