• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det Ă€r klart som tusan att titanaren Ă€r en av de snyggaste fyrkanterna dĂ€r ute MEN fyrkantens funktionalitet försvinner med en gĂ„ng. Helt plötsligt sitter man med en vacker pjĂ€s pĂ„ armen som man inte vĂ„gar anvĂ€nda. SĂ„ kĂ€nde i alla fall jag nĂ€r jag hade en. Är du samlare och gillar att ha klockor i klocklĂ„dan sĂ„ kör pĂ„, annars Ă€r det tveksamt! Bild pĂ„ en fyrkant som tĂ„l att slitas pĂ„!
8ECE55A8-10A2-4F4E-A78C-DBA2EAD48C8F.jpeg

bra poĂ€ng! đŸ‘đŸŒ

Det Àr det konstanta jagandet efter uppgradering.
Tack!

Jag har ett antal olika klockor (g-shocks, dykare, kronograf, vintage osv) som jag roterar mellan, men det slutar alltid med att det Àr min GW-M5610-1 som sitter pÄ armen. Den funkar perfekt pÄ gymet, slappa hemmavid, i garaget, pÄ bilrace, pÄ badstranden osv. En mer allsidig och bekvÀm klocka Àr svÄr att hitta. Det Àr skönt att veta att den alltid visar rÀtt och att aldrig behöva vara orolig för att skada den. Det Àr helt enkelt den perfekta klockan och Àr den av mina g-shocks som fÄr överlÀgset mest handledstid.

Nu till mitt dilemma, vad rekommenderar ni g-shocksgurus för modell om jag vill uppgradera till en liknande fast likadan modell? Dvs samma kĂ€nsla fast annorlunda? Är det en DW-5035 jag ska ha? Eller kanske bara en uppgraderad GM-M5610U? NĂ„gra andra tips? Mjukt armband och lĂ€ttavlĂ€st display Ă€r plus.

(Bild pÄ min GW-M5610B-1)

Tycker du tĂ€nker helt rĂ€tt dĂ€r, valfri stĂ„lis kĂ€nns som ett naturligt steg. Vill du inte leta begagnat Ă€r GW-5000U ditt enda val numera. (Ett oslagbart val om du frĂ„gar mig) 😃👍

Jag har ett antal olika klockor (g-shocks, dykare, kronograf, vintage osv) som jag roterar mellan, men det slutar alltid med att det Àr min GW-M5610-1 som sitter pÄ armen. Den funkar perfekt pÄ gymet, slappa hemmavid, i garaget, pÄ bilrace, pÄ badstranden osv. En mer allsidig och bekvÀm klocka Àr svÄr att hitta. Det Àr skönt att veta att den alltid visar rÀtt och att aldrig behöva vara orolig för att skada den. Det Àr helt enkelt den perfekta klockan och Àr den av mina g-shocks som fÄr överlÀgset mest handledstid.

Nu till mitt dilemma, vad rekommenderar ni g-shocksgurus för modell om jag vill uppgradera till en liknande fast likadan modell? Dvs samma kĂ€nsla fast annorlunda? Är det en DW-5035 jag ska ha? Eller kanske bara en uppgraderad GM-M5610U? NĂ„gra andra tips? Mjukt armband och lĂ€ttavlĂ€st display Ă€r plus.

(Bild pÄ min GW-M5610B-1)

Det Àr vÀl den klassiska GW-5000U som gÀller. SÀrskilt nu nÀr den ocksÄ finns i Europa!

Edit: TvĂ„a pĂ„ bollen, och denna gĂ„ng slagen av @Urtyp som nĂ€stan alltid Ă€r tvĂ„a pĂ„ bollen 😂

Tycker du tĂ€nker helt rĂ€tt dĂ€r, valfri stĂ„lis kĂ€nns som ett naturligt steg. Vill du inte leta begagnat Ă€r GW-5000U ditt enda val numera. (Ett oslagbart val om du frĂ„gar mig) 😃👍
Jag Àr inte jÀttesugen pÄ en stÄlis dÄ jag gillar kÀnslan av att klockan Àr lÀtt och oförstörbar. Satt precis och googlade pÄ GW-5000U som verkar vara vÀldigt intressant. Det fÄr kanske bli en sÄdan i februaripresent till mig sjÀlv.

Jag Àr inte jÀttesugen pÄ en stÄlis dÄ jag gillar kÀnslan av att klockan Àr lÀtt och oförstörbar. Satt precis och googlade pÄ GW-5000U som verkar vara vÀldigt intressant. Det fÄr kanske bli en sÄdan i februaripresent till mig sjÀlv.
Kolla Àven pÄ GW-B5600.:)
Finns med bÄde positiv och negativ display.
-MG i gröncamo Àr mumsig ;)

Den hÀr var ju jÀttetrÄkig. Missar jag nÄt eller Àr det bara bandet som skiljer den frÄn vanliga 5610?
1643733298477.png

HÄller med att den Àr trÄkig. Det Àr bara ett nytt band. Precis som Paris brandis Rangeman.

Edit: TvĂ„a pĂ„ bollen, och denna gĂ„ng slagen av @Urtyp som nĂ€stan alltid Ă€r tvĂ„a pĂ„ bollen 😂
Plötsligt hĂ€nder det! đŸ˜ŽđŸ€˜
Du kanske tĂ€nker pĂ„ dom nya helstĂ„l varianterna, dom Ă€r ordentligt tunga ja. StĂ„lisar = stĂ„lboett med resinklĂ€der 😃👍

Nu behöver jag hjÀlp frÄn er som kan vintage G-Shock.

Först och frÀmst identifiering. DW-5600 med 691-modul stÄr det pÄ boettlocket men varför passar dÄ inte ett CR2025-batteri?

NÀsta frÄga. Var hittar jag band och bezel som passar? Skulle testa med ett set jag har liggandes frÄn DW-5035 men det passade ju inte!
984AE08B-805A-403C-B6EC-D9ED7521809A.jpeg

B60DC095-96F6-4B82-A6AB-4E6D2A4509E1.jpeg

9AA73EEE-5589-4864-A3A0-6DAE1B049DCC.jpeg

86F75BC6-2FB3-4140-9630-9D30FA1FE89A.jpeg

D9CADED3-53B0-4BE9-8EB9-7AED000A925A.jpeg

Nu behöver jag hjÀlp frÄn er som kan vintage G-Shock.

Först och frÀmst identifiering. DW-5600 med 691-modul stÄr det pÄ boettlocket men varför passar dÄ inte ett CR2025-batteri?

NÀsta frÄga. Var hittar jag band och bezel som passar? Skulle testa med ett set jag har liggandes frÄn DW-5035 men det passade ju inte!
984AE08B-805A-403C-B6EC-D9ED7521809A.jpeg

B60DC095-96F6-4B82-A6AB-4E6D2A4509E1.jpeg

9AA73EEE-5589-4864-A3A0-6DAE1B049DCC.jpeg

86F75BC6-2FB3-4140-9630-9D30FA1FE89A.jpeg

D9CADED3-53B0-4BE9-8EB9-7AED000A925A.jpeg
Ping @Haugesund :)

Lite smĂ„sugen pĂ„ en bling 6900, men vilken Ă€r finast? đŸ€·â€â™‚ïž

Jag Àr inte sÄ litet bitter över att jag bestÀllde grÄ klÀder till min 9400 pÄ tiktox för tio mÄnader sen. De kom aldrig fram och tiktox har slutat att svara pÄ mina mail... Har alla slutat bestÀlla dÀr eller?
LĂ€t brorsan som bor i skottland bestĂ€lla att grĂ„tt Ramgemankit Ă„t mig i söndags kvĂ€ll.. Han mailade innan idag och sa att han fĂ„tt paket frĂ„n Tiktox redan.. Ska ha paketöppning via skype sen 😁

Tillbaka
Topp