• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vem skulle gör det liksom. Helt ologiskt att slakta en TB för porter modd. 😂
Alla delar gĂ„r ju att bestĂ€lla nya. Han kan ju ha köpt en komplett boett med knapparna pĂ„ bara för att fĂ„ "guldknapparna". (dummare saker Ă€n sĂ„ har vĂ€l alla gjort... đŸ€Ł) Ja, jag vet faktiskt inte, men jag kan sĂ€ga att bara delarna till min har överskridit 5000 kr med rĂ„ge. Bara en original porterbezel gĂ„r pĂ„ runt tusenlappen.

Senast Àndrad:
NĂ„n med alldeles för mycket pengar 😁
Titta pÄ denna bild sÄ ser man att det Àr en b5000d case, caseback och knappar. Inga TB delar.
469477123_2b7ba1e9-5297-43b5-bd89-6995dcf3ac65.jpg

Alla delar gÄr ju att bestÀlla nya. Han kan ju ha köpt en komplett boett med knapparna pÄ bara för att fÄ "guldknapparna". Ja, jag vet faktiskt inte, men jag kan sÀga att bara delarna till min har överskridit 5000 kr med rÄge. Bara en original porterbezel gÄr pÄ runt tusenlappen.
Jo jag vet vad delarna kostar. Kitet gÄr att bestÀlla frÄn tiktox bla. Glaset hittar man för 300spÀnn och TFC caseback för en tusing. Igen, det Àr helt ologiskt att man anvÀnder TB delar till en porter modd. Tror det Àr en felskrivning i annonsen.

Jo jag vet vad delarna kostar. Kitet gÄr att bestÀlla frÄn tiktox bla. Glaset hittar man för 300spÀnn och TFC caseback för en tusing. Igen, det Àr helt ologiskt att man anvÀnder TB delar till en porter modd. Tror det Àr en felskrivning i annonsen.
Om jag försöker jÀmföra boetterna mellan mina tvÄ sÄ Àr den i titan nÄgot mattare Àn den i stÄl. Skillnaden Àr dock vÀldigt liten. Jag kan inte sÀga att hans moddade klocka inte har titanboett. Som jag ser det kan den mycket vÀl ha det.

Om jag försöker jÀmföra boetterna mellan mina tvÄ sÄ Àr den i titan nÄgot mattare Àn den i stÄl. Skillnaden Àr dock vÀldigt liten. Jag kan inte sÀga att hans moddade klocka inte har titanboett. Som jag ser det kan den mycket vÀl ha det.
HĂ„ller med om att det Ă€r svĂ„rt att se skillnad pĂ„ boetterna men som sagt det Ă€r helt ologiskt att anvĂ€nda titanboett till modden. Han kunde ha anvĂ€nt B5000GD till porter modd istĂ€llet om han vill ha guldknappar. Ni som har Tradera konto fĂ„r frĂ„ga sĂ€ljare om det stĂ€mmer. 🙂

Senast Àndrad:
Nu behöver jag hjÀlp frÄn er som kan vintage G-Shock.

Först och frÀmst identifiering. DW-5600 med 691-modul stÄr det pÄ boettlocket men varför passar dÄ inte ett CR2025-batteri?

NÀsta frÄga. Var hittar jag band och bezel som passar? Skulle testa med ett set jag har liggandes frÄn DW-5035 men det passade ju inte!
984AE08B-805A-403C-B6EC-D9ED7521809A.jpeg

B60DC095-96F6-4B82-A6AB-4E6D2A4509E1.jpeg

9AA73EEE-5589-4864-A3A0-6DAE1B049DCC.jpeg

86F75BC6-2FB3-4140-9630-9D30FA1FE89A.jpeg

D9CADED3-53B0-4BE9-8EB9-7AED000A925A.jpeg
Batteriet ser ut att vara rÀtt storlek iaf. Har glömt vilken beteckning det ska ha.

Band och bezel Àr inte lÀtt att hitta. Fanns en snubbe i Brasilien som gjorde sjÀlv som jag handlat ett gÀng frÄn men han verkar lagt ner nu.

Om original Àr prio finns det ju alltid en chans att skriva och frÄga Casio sjÀlva eftersom dom har tjÀnsten:

Hittade för nĂ„gra Ă„r sedan originalförpackningar med bĂ„de band och bezel pĂ„ ebay (men dom Ă€r för framtida personligt bruk đŸ€Ș ) SĂ„ det kan ju löna sig att lĂ€gga in nĂ„gon bevakning dĂ€r.

Batteriet ser ut att vara rÀtt storlek iaf. Har glömt vilken beteckning det ska ha.

Band och bezel Àr inte lÀtt att hitta. Fanns en snubbe i Brasilien som gjorde sjÀlv som jag handlat ett gÀng frÄn men han verkar lagt ner nu.

Om original Àr prio finns det ju alltid en chans att skriva och frÄga Casio sjÀlva eftersom dom har tjÀnsten:

Hittade för nĂ„gra Ă„r sedan originalförpackningar med bĂ„de band och bezel pĂ„ ebay (men dom Ă€r för framtida personligt bruk đŸ€Ș ) SĂ„ det kan ju löna sig att lĂ€gga in nĂ„gon bevakning dĂ€r.
Bezel hittar man pĂ„ buyee Japan. Beror pĂ„ hur desperat man Ă€r dock. 😂
Screenshot_20220201-222354.jpg

@Derix, original bezel och band till DW-5600C hittar du pÄ Yahoo auction Japan och Buyee Japan.

NĂ€r man tror att man hittat en bra deal pĂ„ en militĂ€rgrön fyrkant och sen ser bilderna... 🙈

Xufeng... rullar fint pÄ tungan eller?

Verkar kopierat en tough solar MB6 variant.
KĂ€nns lite onödigt med L M H nĂ€r den inte har markeringar pĂ„ LCD'n (eller solceller för den delen). 😆
Sen undrar man ju lite vad Receiving knappen gör eftersom den inte har nĂ„gon radiomottagning? đŸ€Ș
Aja, stoltserar ju med Water Resistant iaf. hela 30 meter! 😅

IMG_20220202_003245.jpg

Det hÀr kom ju inte helt ovÀntat. DÄ vill vi bara att de Äterinför GWF-D istÀllet.

Edit: Översatt - Analoga Frogman har alltsĂ„ utgĂ„tt.

Det hÀr kom ju inte helt ovÀntat. DÄ vill vi bara att de Äterinför GWF-D istÀllet.

Edit: Översatt - Analoga Frogman har alltsĂ„ utgĂ„tt.

Jag tycker att det Àr synd att de inte backar upp en ny modell lÀngre Àn sÄ. Den analoga Frogman Àr ju ÀndÄ ett stort slÀpp och det hade varit trevligt om den höll sig lÀngre Àn ett Är eller tvÄ.

Edit: lÀnk

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp