Köööp!!TÀnk om den hÀr sÀljaren hade haft lite fler omdömen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köööp!!TÀnk om den hÀr sÀljaren hade haft lite fler omdömen..
Köp den sjÀlv!Köööp!!
Inget mer hemmajobb dÄ??9/2 kommer min tid pÄ Klocksnack att minska drastiskt
NÀ, det rÀcker med röd negativ display för mig.Köp den sjÀlv!
Ambulans???All work no play today
TvÄ dagar i veckan kanske.Inget mer hemmajobb dÄ??
Har de nÄgon inne? KlÀm Ät mig ocksÄ!Hello!
Jobbar jobbar. TÀnkte dra till FÀltöversten och klÀmma lite pÄ en titan-fyrkant.
Har de nÄgon inne? KlÀm Ät mig ocksÄ!
Kolla min lÀnk till uhrforum ett par sidor bak i trÄdenden med guld-boett och lite blandade fÀrger pÄ lÀnk-bitarna.
Men det Àr inte DEN jag vill ha.
Jag vill ha min barndomsdröm, 30 Är innan den fanns. TVA-modellen
Jag upprepar vad jag tidigare sagt, alla behöver en TVA!den med guld-boett och lite blandade fÀrger pÄ lÀnk-bitarna.
Men det Àr inte DEN jag vill ha.
Jag vill ha min barndomsdröm, 30 Är innan den fanns. TVA-modellen
Exakt sĂ„ kĂ€nner jag ocksĂ„, bĂ„de med GW-5000 och GW-M5610. Men det brukar ordna upp sig efter en stund igenVarje gĂ„ng jag tar pĂ„ mig den hĂ€r undrar jag vad vi hĂ„ller pĂ„ medâŠ
GW-5000U, har allt som behövs och lite mer dÀrtill.
Med det sagtâŠ
Jag hÄller just nu pÄ att svÀnger fram och tillbaka kring vilken GWG-2000 jag ska prova
Kolla min lÀnk till uhrforum ett par sidor bak i trÄden
Jag upprepar vad jag tidigare sagt, alla behöver en TVA!
Yes. I landstingets tjÀnstAmbulans???
Hei.Nu behöver jag hjÀlp frÄn er som kan vintage G-Shock.
Först och frÀmst identifiering. DW-5600 med 691-modul stÄr det pÄ boettlocket men varför passar dÄ inte ett CR2025-batteri?
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.shockbase.org
NÀsta frÄga. Var hittar jag band och bezel som passar? Skulle testa med ett set jag har liggandes frÄn DW-5035 men det passade ju inte!
Nya GWG-2000TLCVarje gĂ„ng jag tar pĂ„ mig den hĂ€r undrar jag vad vi hĂ„ller pĂ„ medâŠ
GW-5000U, har allt som behövs och lite mer dÀrtill.
Med det sagtâŠ
Jag hÄller just nu pÄ att svÀnger fram och tillbaka kring vilken GWG-2000 jag ska prova
HÀr snackar vi nörderi i absolut toppklass! Det kan förmodligen inte bli bÀttre Àn sÄ!Hei.
Nydelig square du har der.
Allltid kjekt Ă„ se en slik gammel G-shock uten skader og de-lamination i glasset.
I tillegg er det jo herligt at jeg endelig kan imponere med min utrolige kunnskap....
Klokken er en DW-5600C-1V, som startet produksjon i Juni, 1987 med 691-modul.
(901-modul for samme modell startet i oktober 1990).
Forskjellen mellom 691 og 901 kan en fÞrst og fremst gjenkjenne pÄ at 691 har et baklokk som er speilblank, (mirrorback), mens 901 har "sirkler" , (circleback). -Det finnes imidlertid sjeldne unntak.
I tillegg har 691-modulen 2320 batteri, mens 901-modul bruker 2016 batteri.
901-modul har en liten "gummiring" som gjĂžr at 2016 batteri passer. Fjerner du denne kan 2320 batteri brukes.
En fin huskeregel nÄr det gjelder disse smÄ batteriene, er at dem to fÞrste siffrene er diameter i millimeter, mens dem to siste er tykkelsen i millimeter.
Originale bezel til disse klokkene er ikke mulig Ă„ oppdrive lenger.
Reimer derimot fÄr en kjÞpt originale ennÄ. (Ofte er det gold-versjonen som selges, men spennen kan enkelt byttes dersom du har den originale).
Den enkleste mÄten Ä fÄ fatt i en ettermarket bezel er fra nettsiden.
Ofte er det rabatt-koder Ă„ hente her.G-Shock Vintage - Not Old | Just Vintage
The Home of G-Shock Vintage. Save, Service, Repair and Restore your Vintage G-Shock watch with various Model , Color of Custom Made Bezelg-shock.vintage.my
Mvh.
Haugesund
Underbart, tack för utlÀggningen! En sista frÄga; om jag ska köpa ny "reim", funkar det med vilken ny som helst?Hei.
Nydelig square du har der.
Allltid kjekt Ă„ se en slik gammel G-shock uten skader og de-lamination i glasset.
I tillegg er det jo herligt at jeg endelig kan imponere med min utrolige kunnskap....
Klokken er en DW-5600C-1V, som startet produksjon i Juni, 1987 med 691-modul.
(901-modul for samme modell startet i oktober 1990).
Forskjellen mellom 691 og 901 kan en fÞrst og fremst gjenkjenne pÄ at 691 har et baklokk som er speilblank, (mirrorback), mens 901 har "sirkler" , (circleback). -Det finnes imidlertid sjeldne unntak.
I tillegg har 691-modulen 2320 batteri, mens 901-modul bruker 2016 batteri.
901-modul har en liten "gummiring" som gjĂžr at 2016 batteri passer. Fjerner du denne kan 2320 batteri brukes.
En fin huskeregel nÄr det gjelder disse smÄ batteriene, er at dem to fÞrste siffrene er diameter i millimeter, mens dem to siste er tykkelsen i millimeter.
Originale bezel til disse klokkene er ikke mulig Ă„ oppdrive lenger.
Reimer derimot fÄr en kjÞpt originale ennÄ. (Ofte er det gold-versjonen som selges, men spennen kan enkelt byttes dersom du har den originale).
Den enkleste mÄten Ä fÄ fatt i en ettermarket bezel er fra nettsiden.
Ofte er det rabatt-koder Ă„ hente her.G-Shock Vintage - Not Old | Just Vintage
The Home of G-Shock Vintage. Save, Service, Repair and Restore your Vintage G-Shock watch with various Model , Color of Custom Made Bezelg-shock.vintage.my
Mvh.
Haugesund
Jag tror fortfarande att det finns EN graal men den mĂ„ste kompletteras med minst en G-Shock, (om det inte redan Ă€r en G-Shock) förslagsvis GW-5000 eller GD-350, sĂ„ att den aktive alltid kan ha en klocka pĂ„ armen! Jag söker fortfarandeâŠSĂ„ kĂ€nner jag med flera av mina (t ex MRG, King osv) kanske t om för nykomlingen DW 6900 (<- en klocka jag lĂ€nge undvek för att jag tyckte den var sĂ„ mĂ€rklig men ...visade sig att den Ă€r sĂ„Ă„ bra och en av de fĂ„ klockor som inte hamnar mellan tvĂ„ hĂ„l pĂ„ bandet). Men ingen modell Ă€r ju perfekt. NĂ„gon modell kanske Ă€r nĂ€ra perfekt men saknar det lilla extra som istĂ€llet Ă„terfinns i en annan modell - som i sin tur saknar den dĂ€r detaljen som finns i en annan modell...
Hur hjÀlper det dig nÀr den ÀndÄ inte finns att köpa lÀngre?@yonsson !
Din nya Virtual Armor, minst en bild per dag var det vÀl!?
upp med en bild nuâŠpliiiiisâŠ.
Edit: jag hittade pÄ detta i stunden.
Disclaimer ended.