• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Åh tusan. MĂ„ste hem och testa skramla min Rangeman.
DFF8F77A-95CC-4C4E-AE95-0A3721D11EA6.jpeg

Heh, pÄ den gamla goda tiden dÄ jag nÀstan bara hade automatiska ur, och jag skulle ut pÄ en affÀrsresa, bad jag min fru att snurra pÄ mina klockor i ett par minuter varje dag. Som att snurra ett glas sherry eller sÄ. Inte för att jag dricker. Hon förstod nog inte helt hur hon skulle gÄ tillvÀga för nÀr jag kom hem hade alla klockor stannat. Eller sÄ struntade hon i att snurra pÄ dem lol.

Hallo proffsen, tips (gÀrna ref och foto), pÄ en uuuubercool G shock, mÄste: solar och synk, gÀrna autolight, militÀrstuk, titan ? , nÀrmaste jag googlade igÄr var denna :
37DB2F5D-C494-4F47-AE66-144EE144821E.png

Borde jag oroa mig? Eller skall jag bara lÀsa om varför de skramlar?

Ja, det skramlar om min GD-350 ocksÄ. Jag ber om ursÀkt för mitt killgissande @BarbaBaba Jag hade fel.
Jag har i alla fall blivit upplyst (igen * wink wink) om att solpanelen fungerar som en ljussensor :)
Jag vet inte om vi haft den diskussionen hÀr, men jag lÀste pÄ WUS att det skulle dra ström att ha LT aktiverat konstant. Det lÄter ju för mig lite tokigt om bara sjÀlva aktiveringen skulle dra en massa, jag tÀnker att det Àr sjÀlva tÀndandet av lampan som drar?

Jag har i alla fall blivit upplyst (igen * wink wink) om att solpanelen fungerar som en ljussensor :)
Jag vet inte om vi haft den diskussionen hÀr, men jag lÀste pÄ WUS att det skulle dra ström att ha LT aktiverat konstant. Det lÄter ju för mig lite tokigt om bara sjÀlva aktiveringen skulle dra en massa, jag tÀnker att det Àr sjÀlva tÀndandet av lampan som drar?
Kan det inte vara sĂ„ att â€Ă¶vervakningen” av om solcellen laddar eller ej (alltsĂ„ sĂ„ klockan vet om den skall tĂ€nda dioden eller ej) drar lite ström?
Det Àr ju rimligen en krets som ligger aktiverad dygnet runt för att den skall funka?

sedan drar givetvis att ha lampan tÀnd mer

Heh, pÄ den gamla goda tiden dÄ jag nÀstan bara hade automatiska ur, och jag skulle ut pÄ en affÀrsresa, bad jag min fru att snurra pÄ mina klockor i ett par minuter varje dag. Som att snurra ett glas sherry eller sÄ. Inte för att jag dricker. Hon förstod nog inte helt hur hon skulle gÄ tillvÀga för nÀr jag kom hem hade alla klockor stannat. Eller sÄ struntade hon i att snurra pÄ dem lol.
Det dĂ€r lĂ„ter som nĂ€r jag bad grannen ge min guldfisk lite mat nĂ€r vi var ivĂ€g en vecka... NĂ€r vi kom hem lĂ„g den och "sov" upp och ner i sin skĂ„lâ˜ ïžđŸ˜

Först tyckte jag den var för mycket, nu har den börjat vĂ€xa rejĂ€lt pĂ„ mig. Tycker hĂ„let i boetten Ă€r riktigt ballt 😎

För mig Àr denna klocka en brygga. En brygga mellan ca 1989-2022. Barn - vuxen

KÀnslan av att jag vÀntat pÄ den i 30 Är. Och att jag alltid Àgt den. Den tickar mina mentala och emotionella boxar utöver spec.

Kanske dags för en g-shock GTG snart hörni?

SjÀlv bor jag i STHLM.

För mig Àr denna klocka en brygga. En brygga mellan ca 1989-2022. Barn - vuxen

KÀnslan av att jag vÀntat pÄ den i 30 Är. Och att jag alltid Àgt den. Den tickar mina mentala och emotionella boxar utöver spec.

Kanske dags för en g-shock GTG snart hörni?

SjÀlv bor jag i STHLM.
Hade vart jĂ€kligt kul. 👍
Vi gjorde ett stapplande försök att köra ett rant G-shockmöte nÄn gÄng pÄ Clubhouse, som nu funkar med alla mobiloperativ.

Tillbaka
Topp