Hoppla. En "liten" GA-1000 rÄkade visst trilla ur lÄdan
DÀremot behöver den lite hjÀrtmassage.. SÄ det fÄr bli imorrn eller sÄ
AlltsÄ vilken pjÀs! Riktigt snygg och maffig, tror jag Àr lite smÄtt kÀr!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hoppla. En "liten" GA-1000 rÄkade visst trilla ur lÄdan
DÀremot behöver den lite hjÀrtmassage.. SÄ det fÄr bli imorrn eller sÄ
Jag tror inte att det Àr en mekanisk pendel som mÀter positionen pÄ klockan utan snarare en elektroniskt gyro som inte Àr lika kÀnslig för slag och stötar. Nuförtiden sÄ finns ju dessa manicker överallt, t ex i din mobil.Jag blev av @Urtyp upplyst* (wink wink) om att automatisk lampa (LT) aktiverad pÄ fyrkant bara fungerar i mörker. Jag som dÄ i onödan har den avaktiverad dagtid
Jag har varit av uppfattningen att det Àr en liten mekanisk pendel som styr funktionen nÀr boetten vickas 45°, men om det bara fungerar i mörker mÄste det ju finnas en ljussensor? NÄgon som vet hur det tekniskt fungerar?
AlltsÄ dina frukostar. Det sjukaste jag settMornin!
MRG och en dagens frullemeny för den som trÀnar och vill leva nyttigare :
Havregryn, torskrygg, keso, Àgg, olivolja.
NÄt mekaniskt Àr det nog ÀndÄ. à tminstone pÄ Mudmaster, Rangeman mfl. Om man skakar klockan hör man nÄt litet som skramlar. Och i manualen stÄr:Jag tror inte att det Àr en mekanisk pendel som mÀter positionen pÄ klockan utan snarare en elektroniskt gyro som inte Àr lika kÀnslig för slag och stötar. Nuförtiden sÄ finns ju dessa manicker överallt, t ex i din mobil.
Ăr det dags nu igen? Rensar ur, bygger uppGer en headsup hĂ€r i trĂ„den innan de hĂ€r hamnar pĂ„ köp&sĂ€lj
Ger en headsup hÀr i trÄden innan de hÀr hamnar pÄ köp&sÀlj
Det har trillat in mycket nytt senaste tiden, sĂ„ pass att vissa inte anvĂ€nds allsĂr det dags nu igen? Rensar ur, bygger upp
Mer 12WG trots att dessa lÀmnarWut. What's happening bro, ska du bli owg med din GW5k?
Ska du gÄ över till den mörka sidan (Garmin)?Ger en headsup hÀr i trÄden innan de hÀr hamnar pÄ köp&sÀlj
Inte en chans!Ska du gÄ över till den mörka sidan (Garmin)?
à Äh fan! DÄ fick jag fel i mitt killgissande Skramlar det om alla modeller med autoljus? Nu ska jag gÄ och skaka pÄ min GD-350 men förmodligen Àr mina hörselsensorer sÄ utslitna att jag inte kommer höra nÄgot mer Àn ett piiip.NÄt mekaniskt Àr det nog ÀndÄ. à tminstone pÄ Mudmaster, Rangeman mfl. Om man skakar klockan hör man nÄt litet som skramlar. Och i manualen stÄr:
Haha, Ätminstone skramlar det om de lite större modellerna. Första gÄngen jag hörde det var pÄ en Rangeman och dÄ börjar man ju googla för man tror att nÄt Àr löst dÀr inneà Äh fan! DÄ fick jag fel i mitt killgissande Skramlar det om alla modeller med autoljus? Nu ska jag gÄ och skaka pÄ min GD-350 men förmodligen Àr mina hörselsensorer sÄ utslitna att jag inte kommer höra nÄgot mer Àn ett piiip.
Jag tar det som ett "kanske"Inte en chans!
Ăr klocklĂ„dan full eller samlas det till en titanare? Ăr den som ett myggbett du inte kan sluta klia pĂ„?Mer 12WG trots att dessa lĂ€mnar
Camo bandet har slutat tillverka. Du fÄr kolla pÄ Ebay om det dyker upp dÀr.God morgon.
Om man vill ha ett sandfÀrgat armband till sin GWG-1000-1ADR var handlar man det bÀst/billigast? Finns det nÄgon enkel sida man kan avgöra kompatibilitet mellan armband och klocka?
Och lÀgger ni locktite pÄ skruvarna till armbandet eller finns det nÄgon annan funktion som hindrar dem frÄn att skruva ur sig?
Tackar
Edit: Eller köper man en till med sandfÀrgat band frÄn början?
Edit 2: Eller sÄ köper man en med sandfÀrgat armband och köper ett rött band till den ursprungliga
Hörrö.... Bli som folk nu igen och köp en av @Derix G-shock istÀlletJag tar det som ett "kanske"
Ăr det ens tillĂ„tet att spöka runt i andra trĂ„dar och försöka fĂ„ förnuftigt folk att förlora förstĂ„ndet? Dags att lĂ€sa forumreglerna!Jag tar det som ett "kanske"
TĂ€nkte samla först och se hur det kĂ€nns senĂr klocklĂ„dan full eller samlas det till en titanare? Ăr den som ett myggbett du inte kan sluta klia pĂ„?
Ja just det, sÄ gjorde man ju förr i tidenTÀnkte samla först och se hur det kÀnns sen
Bra pris utlovasJag har ju fortfarande kvar en GWG-1000-1A3 och en GX-56BB-1ER men GW-9400 Àr ju aldrig fel. Men inte Àn...
Ja, det skramlar om min GD-350 ocksÄ. Jag ber om ursÀkt för mitt killgissande @BarbaBaba Jag hade fel.à Äh fan! DÄ fick jag fel i mitt killgissande Skramlar det om alla modeller med autoljus? Nu ska jag gÄ och skaka pÄ min GD-350 men förmodligen Àr mina hörselsensorer sÄ utslitna att jag inte kommer höra nÄgot mer Àn ett piiip.
Gwg1000 har egna modellanpassade band. Som @L&W skriver verkar Camo och det gula bandet utgÄtt som reservdel. Milrab brukar ha svart,grönt och rött till ok prisGod morgon.
Om man vill ha ett sandfÀrgat armband till sin GWG-1000-1ADR var handlar man det bÀst/billigast? Finns det nÄgon enkel sida man kan avgöra kompatibilitet mellan armband och klocka?
Och lÀgger ni locktite pÄ skruvarna till armbandet eller finns det nÄgon annan funktion som hindrar dem frÄn att skruva ur sig?
Tackar
Edit: Eller köper man en till med sandfÀrgat band frÄn början?
Edit 2: Eller sÄ köper man en med sandfÀrgat armband och köper ett rött band till den ursprungliga