• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hoppla. En "liten" GA-1000 rĂ„kade visst trilla ur lĂ„dan😁
DĂ€remot behöver den lite hjĂ€rtmassage.. SĂ„ det fĂ„r bli imorrn eller sĂ„đŸ™‚
IMG_20220209_181440.jpg
IMG_20220209_181511.jpg

😍 AlltsĂ„ vilken pjĂ€s! Riktigt snygg och maffig, tror jag Ă€r lite smĂ„tt kĂ€r! 😍

Jag blev av @Urtyp upplyst* (wink wink) om att automatisk lampa (LT) aktiverad pÄ fyrkant bara fungerar i mörker. Jag som dÄ i onödan har den avaktiverad dagtid :bag:
Jag har varit av uppfattningen att det Àr en liten mekanisk pendel som styr funktionen nÀr boetten vickas 45°, men om det bara fungerar i mörker mÄste det ju finnas en ljussensor? NÄgon som vet hur det tekniskt fungerar?
Jag tror inte att det Àr en mekanisk pendel som mÀter positionen pÄ klockan utan snarare en elektroniskt gyro som inte Àr lika kÀnslig för slag och stötar. Nuförtiden sÄ finns ju dessa manicker överallt, t ex i din mobil.

Jag tror inte att det Àr en mekanisk pendel som mÀter positionen pÄ klockan utan snarare en elektroniskt gyro som inte Àr lika kÀnslig för slag och stötar. Nuförtiden sÄ finns ju dessa manicker överallt, t ex i din mobil.
NĂ„t mekaniskt Ă€r det nog Ă€ndĂ„. Åtminstone pĂ„ Mudmaster, Rangeman mfl. Om man skakar klockan hör man nĂ„t litet som skramlar. Och i manualen stĂ„r:
2DAD5E17-2416-4221-BFA0-564ABD48BEB1.jpeg

God morgon.

Om man vill ha ett sandfÀrgat armband till sin GWG-1000-1ADR var handlar man det bÀst/billigast? Finns det nÄgon enkel sida man kan avgöra kompatibilitet mellan armband och klocka?

Och lÀgger ni locktite pÄ skruvarna till armbandet eller finns det nÄgon annan funktion som hindrar dem frÄn att skruva ur sig?

Tackar

Edit: Eller köper man en till med sandfÀrgat band frÄn början?
Edit 2: Eller sÄ köper man en med sandfÀrgat armband och köper ett rött band till den ursprungliga

Senast Àndrad:
NĂ„t mekaniskt Ă€r det nog Ă€ndĂ„. Åtminstone pĂ„ Mudmaster, Rangeman mfl. Om man skakar klockan hör man nĂ„t litet som skramlar. Och i manualen stĂ„r:
2DAD5E17-2416-4221-BFA0-564ABD48BEB1.jpeg
Ă…Ă„h fan! DĂ„ fick jag fel i mitt killgissande 😂 Skramlar det om alla modeller med autoljus? Nu ska jag gĂ„ och skaka pĂ„ min GD-350 men förmodligen Ă€r mina hörselsensorer sĂ„ utslitna att jag inte kommer höra nĂ„got mer Ă€n ett piiip.

Ă…Ă„h fan! DĂ„ fick jag fel i mitt killgissande 😂 Skramlar det om alla modeller med autoljus? Nu ska jag gĂ„ och skaka pĂ„ min GD-350 men förmodligen Ă€r mina hörselsensorer sĂ„ utslitna att jag inte kommer höra nĂ„got mer Ă€n ett piiip.
Haha, Ă„tminstone skramlar det om de lite större modellerna. Första gĂ„ngen jag hörde det var pĂ„ en Rangeman och dĂ„ börjar man ju googla för man tror att nĂ„t Ă€r löst dĂ€r inne 😂

God morgon.

Om man vill ha ett sandfÀrgat armband till sin GWG-1000-1ADR var handlar man det bÀst/billigast? Finns det nÄgon enkel sida man kan avgöra kompatibilitet mellan armband och klocka?

Och lÀgger ni locktite pÄ skruvarna till armbandet eller finns det nÄgon annan funktion som hindrar dem frÄn att skruva ur sig?

Tackar

Edit 2: Eller sÄ köper man en med sandfÀrgat armband och köper ett rött band till den ursprungliga
Camo bandet har slutat tillverka. Du fÄr kolla pÄ Ebay om det dyker upp dÀr.
Man behöver inte lÀgga pÄ locktite pÄ skruvarna.

Ja, det skramlar om min GD-350 ocksÄ. Jag ber om ursÀkt för mitt killgissande @BarbaBaba Jag hade fel.

God morgon.

Tackar

Gwg1000 har egna modellanpassade band. Som @L&W skriver verkar Camo och det gula bandet utgÄtt som reservdel. Milrab brukar ha svart,grönt och rött till ok pris

Tillbaka
Topp