• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BFF5A14D-A24A-45F6-A4BE-25FD4291E2BF.jpeg
45119BDC-304D-49E7-BA21-B346CF163B92.jpeg
C4005364-93A9-47EC-ACD0-1A7900AF6B74.jpeg
64A405AD-23C5-459E-8E11-FF6C2A29C50C.jpeg
Tjohooooo!!!!!!! Vet nĂ„n om man kan stĂ€lla in denna med blĂ„tand och i sĂ„ fall vilken app?đŸ˜€đŸ„ł

BFF5A14D-A24A-45F6-A4BE-25FD4291E2BF.jpeg
45119BDC-304D-49E7-BA21-B346CF163B92.jpeg
C4005364-93A9-47EC-ACD0-1A7900AF6B74.jpeg
64A405AD-23C5-459E-8E11-FF6C2A29C50C.jpeg
Tjohooooo!!!!!!! Vet nĂ„n om man kan stĂ€lla in denna med blĂ„tand och i sĂ„ fall vilken app?đŸ˜€đŸ„ł
Vad jag vet sÄ har den inte BT, bara MB6.. sÄ antingen om du bor nÀra radio tornet sÄ kan du lÄta den synca sjÀlv, men du mÄste stÀlla in landet först :)

Men grattis till ett bra köp! Har sjÀlv 1000 (föregÄngaren) och Àr sjukt nöjd :D

Vad jag vet sÄ har den inte BT, bara MB6.. sÄ antingen om du bor nÀra radio tornet sÄ kan du lÄta den synca sjÀlv, men du mÄste stÀlla in landet först :)

Men grattis till ett bra köp! Har sjÀlv 1000 (föregÄngaren) och Àr sjukt nöjd :D
Tack! Vet du om man mÄste kalibrera nÄgot nÀr den Àr ny? LÀser den engelska manualen dÄ jag inte hittar en svensk och typ allt gÄr att kalibrera? Höjd över havet kÀnns fel tex :)

Tack! Vet du om man mÄste kalibrera nÄgot nÀr den Àr ny? LÀser den engelska manualen dÄ jag inte hittar en svensk och typ allt gÄr att kalibrera? Höjd över havet kÀnns fel tex :)
Det man ska kalibrera Àr kompasset och höjdmÀtaren. Kompasset Àr lÀtt att kalibrera.
Du fÄr lÀsa pÄ om höjdmÀtaren i manualen sÄ du förstÄr hur ska den kalibreras, stÀllas in och anvÀndas.

O Stockholm finns inte đŸ€Ź@krĂ€nkt”

Det man ska kalibrera Àr kompasset och höjdmÀtaren. Kompasset Àr lÀtt att kalibrera.
Du fÄr lÀsa pÄ om höjdmÀtaren i manualen sÄ du förstÄr hur ska den kalibreras, stÀllas in och anvÀndas.
Hittade detta via filmerna och Àven en höjd pÄ min gata via satellitkarta.se sÄ justerade grundhöjden efter den :)

HöjdmÀtaren har aldrig fungerat tillfredsstÀllande för mig. MÄste kalibrera den varje gÄng den ska anvÀndas.
Problemet Àr vÀl att eftersom den gÄr pÄ tryck som Àndras varje dag sÄ mÄste man ju kalibrera minst en gÄng om dagen.

Minns att jag körde min GG-B100 nÀr jag vandrade för nÄgra Är sen. StÀllde in pÄ höjden dÀr jag började. PÄ toppen sÄ stÀmde det sen pÄ metern. SÄ det funkar ju, men som sagt, mÄste kalibreras dÀr man vet vad höjden Àr vid givet tillfÀlle. :)

Tillbaka
Topp