• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag trodde att vÄr var överenskommet

IMG_2799.jpeg

SlĂ„ till! 😁

Att ingen har nappat pĂ„ den andra Ă€nnu efter allt promotande du gjort för modellen tycker jag Ă€r mĂ€rkligt dock 😼

Tog pÄ mig DW-H5600 igen. Den Àr bara sÄ bra!

1000007131.jpg

Displayen Àr faktiskt snÀppet bÀttre Àn GBD-300 som ocksÄ har MIP.
Jag upplever det som att bakgrunden Àr mörkare vilket ger bÀttre kontrast. Kanske svÄrt att fÄ med pÄ bild men det finns en skillnad.

1000007127.jpg

Och nÀr jag lÄter speglingen frÄn kökslampan vara mitt pÄ displayen sÄ Àr skillnaden uppenbar. Medan siffrorna tydligt(nÄja) syns pÄ DW-H5600 Àven med lampspeglingen ovanpÄ sÄ gÄr siffrorna nÀstan inte att se alls pÄ GBD-300. Mobilens kamera kan dock inte fÄnga upp det men för blotta ögat Àr det tydlig skillnad. Visar bilderna ÀndÄ sÄ ni ser exakt vad jag menar.

1000007132.jpg

1000007133.jpg

SÄ det Àr bara att slÄ till pÄ Glantzens erbjudande pÄ den gröna DW-H5600! Den gÄr pÄ mellan ~3000-4000kr ute i butikerna.

Senast Àndrad:
Finish pĂ„ den hĂ€r kompakta rackaren Ă€r 👌
Älskar att den har Tough Solar och MB6 utan att skylta med det.
1000012704.jpg

1000012707.jpg
Jag tror detta Ă€r metallvarianten av den klocka som jag failade i owgm med för ett par Ă„r sedan (AW500). Det var en bra no-nonsense-G, ett minus var att det inte fanns nĂ„gon quick set till de analoga visarna, sĂ„ det kunde ta ett par minuter att stĂ€lla in rĂ€tt tid... Är det likadant pĂ„ stĂ„lisen?

Jag tror detta Ă€r metallvarianten av den klocka som jag failade i owgm med för ett par Ă„r sedan (AW500). Det var en bra no-nonsense-G, ett minus var att det inte fanns nĂ„gon quick set till de analoga visarna, sĂ„ det kunde ta ett par minuter att stĂ€lla in rĂ€tt tid... Är det likadant pĂ„ stĂ„lisen?
Den har ju en felfri MB6 sĂ„ man slipper fippla med instĂ€llningar av tid 😃
Sen kan jag tillÀgga att den hÀr Àr lite mindre Àn AW-500. Ger ett mycket nÀttare intryck.

Ni som köpt hos Blue Tomato ; var det Fedex som levererade till er eller tog Postnord över stafettpinnen under leveranskedjans gÄng? Nervigt eftersom Fedex har fÄtt rÀtt trÄkiga betyg generellt.
Ska tillÀggas att klockan skickats frÄn Tyskland med Fedex.

Riktigt tuff den dÀr. Ser rejÀlt gedigen ut. :cool:
"QUARTZ" pÄ tavlan pÄ en G Àr vÀl en ovanlig detalj, kan inte komma pÄ nÄn annan modell jag sett det pÄ.
Kul finding! Kollade lite och ser att Àldre AW-500 har samma mÀrkning, och sen Àr den tillbaka pÄ "reissue modellerna" som kom för nÄgra Är sen i samma veva som stÄlisvarianten.

Kul finding! Kollade lite och ser att Àldre AW-500 har samma mÀrkning, och sen Àr den tillbaka pÄ "reissue modellerna" som kom för nÄgra Är sen i samma veva som stÄlisvarianten.
Har du anvÀnt din mycket? Upplever du den som tung?
Den ser ju ganska tung ut, men det behöver ju inte alltid betyda att den kÀnns/Àr tung irl.

Och allt Ă€r ju relativt förstĂ„s.đŸ€·â€â™‚ïž

Har du anvÀnt din mycket? Upplever du den som tung?
Den ser ju ganska tung ut, men det behöver ju inte alltid betyda att den kÀnns/Àr tung irl.

Och allt Ă€r ju relativt förstĂ„s.đŸ€·â€â™‚ïž
Den Àr ju helt klart tung (175 g), spöar en vanlig stÄlis med 8 g och 34 g mer Àn en GWF-D1000 som jag sprungit runt med ett par dagar nyligen...
Med det sagt sÄ upplever jag den ÀndÄ inte som tung. Inte sÄ top heavy och mÄnga av grammen sitter i lÀnken.
Som sagt, det Àr en kompakt och tajt rackare.

Gjorde en utflykt till Klockmaster FĂ€ltöversten för ett par dagar sedan, hĂ€r Ă€r nĂ„gra bilder pĂ„ GShock-vitrinerna. Alltid kul att hĂ€lsa pĂ„ Svante och bli uppdaterad pĂ„ vad som hĂ€nder. Det blev förstĂ„s ett inköp, men ingen GShock den hĂ€r gĂ„ngen 🙂

IMG_9586.jpeg
IMG_9585.jpeg
IMG_9582.jpeg

Ett trÀnat öga hittade en modell som inte finns... Har ju sjÀlv bytt modul i en vanlig stÄlis för fÄ till det hÀr.

Sen tÀnkte jag att det Àr en:

Kanske blÀnker konstigt i montern?
NĂ„gon som har svar?

1000012717.png

Ett trÀnat öga hittade en modell som inte finns... Har ju sjÀlv bytt modul i en vanlig stÄlis för fÄ till det hÀr.

Sen tÀnkte jag att det Àr en:

Kanske blÀnker konstigt i montern?
NĂ„gon som har svar?

1000012717.png
- Kollar med Svante 🙂

Ni som köpt hos Blue Tomato ; var det Fedex som levererade till er eller tog Postnord över stafettpinnen under leveranskedjans gÄng? Nervigt eftersom Fedex har fÄtt rÀtt trÄkiga betyg generellt.
Ska tillÀggas att klockan skickats frÄn Tyskland med Fedex.

Jag har gjort 3 bestÀllningar frÄn Blue Tomato. De 2 första levererades till mig av Postnord till min lokala Coopbutik men den senaste i december levererades av Fedex till OKQ8.

Tillbaka
Topp