• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Problemet Àr vÀl att eftersom den gÄr pÄ tryck som Àndras varje dag sÄ mÄste man ju kalibrera minst en gÄng om dagen.

Minns att jag körde min GG-B100 nÀr jag vandrade för nÄgra Är sen. StÀllde in pÄ höjden dÀr jag började. PÄ toppen sÄ stÀmde det sen pÄ metern. SÄ det funkar ju, men som sagt, mÄste kalibreras dÀr man vet vad höjden Àr vid givet tillfÀlle. :)

SÄ dÀr försvinner ju lite av poÀngen med en höjdmÀtare om man mÄste ta hÀnsyn och kalibrera till vÀderförhÄllanden hela tiden.
Är det sĂ„ illa pĂ„ alla typer av aktivitetsklockor?

70BD5F99-D9AD-40F1-8E00-9A844E74FB14.jpeg

Ny bezel och nytt band kostar inte mĂ„nga pengar om man hĂ„ller sig till svart/blĂ„tt/rött/grönt 😁
DÄ blir den som ny igen förutom skrubbet pÄ knappen.
Blir nog en annan fĂ€rg Ă€n svart/blĂ„tt/rött mm dĂ„ 😁

SÄ dÀr försvinner ju lite av poÀngen med en höjdmÀtare om man mÄste ta hÀnsyn och kalibrera till vÀderförhÄllanden hela tiden.
Är det sĂ„ illa pĂ„ alla typer av aktivitetsklockor?
SÀttet att anvÀnda höjdmÀtaren Àr att kalibrera denna mot karta dÄ man har en kÀnd punkt pÄ kartan. NÀr man vÀl Àr lost sÄ ger höjden rÀtt bra information.

Okej! Det var lite för dyrt 😆 HĂ„ller mig till basfĂ€rgerna dĂ„ 😃 Var brukar du köpa frĂ„n?
Mestadels Ebay. Ska ordna lite lĂ€nkar till bra stĂ€llen 👍 Editerar in dom hĂ€r sen🙂

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp