• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har ju handlat lite grejjer frÄn @Derix .
Bland annat en M5600BC multiband 5. Den har lite svÄrt att synka, vet nÄgon vilket vÀderstreck som bÀst lÀmpar sig? Bor i GBG sÄ jag antar S-SV?

Vad tror ni?

Edit: och synkar den med stockholm instÀlld som stad?

Edit 2: laddstÀll

F5CF6056-7D37-411E-AEC4-24CC8E6153CB.jpeg
AppropÄ sync sÄ brukar mina fyrkanter vara vÀldigt duktiga pÄ att synca sig.
DĂ„ stĂ„r dom bakom en skorsten i norrlĂ€ge... 🙄
IMG_20220223_172052.jpg
IMG_20220223_172122.jpg

Petroluemlila gĂ„r i tjurighet 1sek fel😉

Bland annat en M5600BC multiband 5. Den har lite svÄrt att synka, vet nÄgon vilket vÀderstreck som bÀst lÀmpar sig? Bor i GBG sÄ jag antar S-SV?

Vad tror ni?

Har en G-Shock med MB6 och bor ocksÄ i Göteborg. LÀgger jag min i fönstret som pekar Ät sydvÀst synkar den över natten 90 % av gÄngerna. Men det var lite trial and error innan jag hittade den bÀsta positionen!

SÄ dÀr försvinner ju lite av poÀngen med en höjdmÀtare om man mÄste ta hÀnsyn och kalibrera till vÀderförhÄllanden hela tiden.
Är det sĂ„ illa pĂ„ alla typer av aktivitetsklockor?
Inte garmins klockor. Kan va hemma en hel dag utan att den rör sig en meter. Den kÀnner av ifall pÄ nÄgot smart sÀtt ifall det Àr höjden den ska Àndra eller baro

Vad tror ni?

Plus att klockor synkar bÀttre nÀr det Àr mulet.

Det Ă€r för att fĂ„ anvĂ€ndning av hörndelarna som kostar ca 10k styck. (För att fĂ„ en lite mindre hĂ„llbar bezel Ă€n en helgjuten sĂ„ att ingen fĂ„r för sig att anvĂ€nda den som en Ă€kta G). đŸ€Šâ€â™‚ïžđŸ€·â€â™‚ïž

Nu hÀnger jag inte med. Menar du att hörnens delar kostar 10tkr styck? Kan ju inte stÀmma om klockan kostar 40tkr?

Tillbaka
Topp