• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄ, bland de drygt 100 som passerat dina handleder, vilken Àr den absoluta favoriten?
Oj det Àr svÄrt. Jag tycker det varierar sÄ mycket baserat pÄ vad man associerar klockan med.

Men det fÄr ÀndÄ bli nÄgon typ av Square. Tycker ÀndÄ g-shocks i sin simpelhet skÀnker mig mest glÀdje. Delad plats mellan gw-5000 och min gula gw-m5625 kanske?

Oj det Àr svÄrt. Jag tycker det varierar sÄ mycket baserat pÄ vad man associerar klockan med.

Men det fÄr ÀndÄ bli nÄgon typ av Square. Tycker ÀndÄ g-shocks i sin simpelhet skÀnker mig mest glÀdje. Delad plats mellan gw-5000 och min gula gw-m5625 kanske?

Jag hÄller nog med (utan att ha Àgt speciellt mÄnga G-shocks).
Enkelhet, back-to-basic har en djupgÄende dragningskraft som varar lÀngre Àn den senaste och coolaste klockan.

GW5000's största fördelar : Screw back dvs boetten Àr i metall som Àr snygg och ger klockan en viss tyngd, bÀttre/mjukare band och subtilt snyggare design och detaljer generellt.

Det som saknas Àr att knapparna Àr lite knepiga att trycka in plus att tidvisning inte visas i alla lÀgen. Men det Àr petitesser egentligen eftersom klockan Àr sÄ snygg. ;)
Och inte att förglömma; DLC-coating.

0C4CEB5E-3D71-4687-8D7A-B0C36E694ED1.jpeg

Jag insÄg vidden av mina problem nÀr jag löst rÀknade och kom vÀldigt nÀra 300 (nog passerat nu). RÀtt sjukt egentligen och dÄ finns det ju mkt vÀrre flippare :D

Inte endast g-shocks iof, det Àr nog max 15 genom Ären kanske...

300! En hobby med blodigt allvar.
Jag har flippat ...fÄ se nu... ~5-6 klockor och dÄ har jag haft klockintresse sedan 2k talet.

300.jpg

Ja satt och kolla pĂ„ den oxĂ„. Är det stor skillnad? Hade ju en DW5600bb förut. Men inverterad display var inte min grej.
Exakt samma funktioner. Likadan skÀrm enligt mig, men vissa pÄstÄr att skÀrmen Àr bÀttre pÄ Gw-5000. Det som alla Àr överens om Àr att Gw-5000 ger mer kvalitetskÀnsla. Mer tyngd, screwback istf bakpanel och mjukare/skönare armband. Sen tycker jag att glaset pÄ 5610:an Àr roligare med det röda inslaget.

Exakt samma funktioner. Likadan skÀrm enligt mig, men vissa pÄstÄr att skÀrmen Àr bÀttre pÄ Gw-5000. Det som alla Àr överens om Àr att Gw-5000 ger mer kvalitetskÀnsla. Mer tyngd, screwback istf bakpanel och mjukare/skönare armband. Sen tycker jag att glaset pÄ 5610:an Àr roligare med det röda inslaget.
Ja var faktiskt inne och kÀnde och klÀmde lite snabbt pÄ en GW-M5610 tidigare idag. Riktigt skönt display och den kÀndes mindre och nÀttare Àn den DW-5600BB jag hade förut. PÄ gott och ont, kÀndes nÀstan lite för lÀtt och liten för min smak. Knapparna var dock perfekta, vill nog egentligen inte ha dom mer tröga Àn sÄ. En GW-5000 vore kanske perfekt egentligen. Men hÄller med om det röda i glaset, det Àr en skön detalj och det Àr ju svÄrt att fÄ tag pÄ en GW-5000 att kÀnna och klÀmma pÄ. SvÄra beslut. :)

Kanske borde lÄta bli helt enkelt. Men hur kul Àr det? FÄr nog fundera lite och kÀnna lite mer pÄ 5610:an...

Ja var faktiskt inne och kÀnde och klÀmde lite snabbt pÄ en GW-M5610 tidigare idag. Riktigt skönt display och den kÀndes mindre och nÀttare Àn den DW-5600BB jag hade förut. PÄ gott och ont, kÀndes nÀstan lite för lÀtt och liten för min smak. Knapparna var dock perfekta, vill nog egentligen inte ha dom mer tröga Àn sÄ. En GW-5000 vore kanske perfekt egentligen. Men hÄller med om det röda i glaset, det Àr en skön detalj och det Àr ju svÄrt att fÄ tag pÄ en GW-5000 att kÀnna och klÀmma pÄ. SvÄra beslut. :)

Kanske borde lÄta bli helt enkelt. Men hur kul Àr det? FÄr nog fundera lite och kÀnna lite mer pÄ 5610:an...
Vill man ha det bÀsta av bÀgge vÀrldar letar man upp en screwback med röda ramen :)
DSC_0014.jpg

Tillbaka
Topp