• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Screwback Saturday? :)

bluefrog04.jpg

Tycker svart Àr nice med, dock föredrar jag negativ display före positiv Àven om tidsvisningen Àr sÀmre. Och helt omöjlig utan bakbelysningen under kvÀllstid :rolleyes:

Snyggast av alla tycker jag Àr camon (Àven med positiv display) men ocksÄ mkt dyrare...
image.png
En av de som arbetar pÄ en OKQ8 hyfsat nÀra mig hade en sÄdan pÄ sig förra gÄngen jag tankade. FrÄgade honom om han var nöjd med sin Rangeman och han kollade pÄ mig som om jag var frÄn en annan planet.
-"Klockan", sa jag och pekade.
-"Den hÄller tiden" fick jag som svar.
:)

En av de som arbetar pÄ en OKQ8 hyfsat nÀra mig hade en sÄdan pÄ sig förra gÄngen jag tankade. FrÄgade honom om han var nöjd med sin Rangeman och han kollade pÄ mig som om jag var frÄn en annan planet.
-"Klockan", sa jag och pekade.
-"Den hÄller tiden" fick jag som svar.
:)
TÀnk vilken lÀttnad att ha det som enda kriterie.

I teorin har jag alltid gillat g-shock, i princip oförstörbara klockor med mÄnga bra funktioner har lockat. I praktiken har vi dock inte klickat, förrens nu med Rangeman :) Riktigt trevlig Àven fast jag just nu endast förstÄr 5% av funktionerna :D
image.jpeg

Senast Àndrad:
Hur kĂ€nns kvaliteten av bandet pĂ„ din 5000? Är det verkligen mycket bĂ€ttre? Och Ă€r 5600C ocksĂ„ av den högre standard?
Den Àr verkligen bÀttre ja. Lyser kvalité igenom. 5600C Àr hÄrd men den sitter bra ÀndÄ av nÄgon anledning. Man lÀser ju att folk har sina 5600C i 20 Är innan batteriet tar slut dessutom. RÀtt coolt.

Den Àr verkligen bÀttre ja. Lyser kvalité igenom. 5600C Àr hÄrd men den sitter bra ÀndÄ av nÄgon anledning. Man lÀser ju att folk har sina 5600C i 20 Är innan batteriet tar slut dessutom. RÀtt coolt.
Hur Àr det med vatten tÀthet pÄ dem? VÄgar man bada eller behöver man ha dem tryck testat, packning bytt osv?

Hur Àr det med vatten tÀthet pÄ dem? VÄgar man bada eller behöver man ha dem tryck testat, packning bytt osv?
Med G shocks överlag tror jag det Inte Àr nÄgra problem överhuvudtaget. Folk har ju 10-15 Är gamla G shocks som dom har badat med utan problem. Jag har bytt batteri pÄ en gammal G shock till min sambo och fettade in packningen och skruvade tillbaka den. Hon badade med den hela sommaren utan nÄgra problem. Vi trycktestade inte ens.

5600Cn som jag har vet jag inte om jag hade vÄgat bada med utan att trycktesta. Skall byta baklockspackningen dock. Knapparna Àr nog svÄrare att byta.
Skulle jag gissa sÄ tror jag att Àven den Àr vattentÀt efter sÄhÀr mÄnga Är (25+ kanske?) men vÄgar sÄklart inte chansa. Har ju andra 5600or jag kan bada med.

Tillbaka
Topp