Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Screwback Saturday?
En av de som arbetar pÄ en OKQ8 hyfsat nÀra mig hade en sÄdan pÄ sig förra gÄngen jag tankade. FrÄgade honom om han var nöjd med sin Rangeman och han kollade pÄ mig som om jag var frÄn en annan planet.Tycker svart Àr nice med, dock föredrar jag negativ display före positiv Àven om tidsvisningen Àr sÀmre. Och helt omöjlig utan bakbelysningen under kvÀllstid
Snyggast av alla tycker jag Àr camon (Àven med positiv display) men ocksÄ mkt dyrare...
-"Den hÄller tiden" fick jag som svar.
TÀnk vilken lÀttnad att ha det som enda kriterie.En av de som arbetar pÄ en OKQ8 hyfsat nÀra mig hade en sÄdan pÄ sig förra gÄngen jag tankade. FrÄgade honom om han var nöjd med sin Rangeman och han kollade pÄ mig som om jag var frÄn en annan planet.
-"Klockan", sa jag och pekade.
-"Den hÄller tiden" fick jag som svar.
IgÄr kom den. Nu fÄr den följa med till jobbetBestÀllde denna igÄr en GMA-S110CM-8A frÄn Creation Watches. G-Shock klockorna Àr stora men hittade en som Àr lite mindre som tur Àr. Denna Àr enbart 46 mm.
En till pÄ 5600C. KÀnns inte mkt större Àn DW5600E trots screwback.
EldrÀv!
Haha. Man har sina perioder. Snart kanske alla ryker fast det Àr nÄgot skönt med digitala klockor som tÄl alltVad hÀftig hur du nörda sig ner i 5600's! Nicely done!
Cool Ă„ttiotals-actionrulle-look pĂ„ den dĂ€r.Ănnu en G-shock kom med posten idag. Första negativa displayen för mig, Ă€ven den första med bullbars.
Haha, tÀnkte det samma nÀr jag sÄg den. Precis sÄ en G-shock ska kÀnnas..Cool Ättiotals-actionrulle-look pÄ den dÀr.
Ref?Ănnu en G-shock kom med posten idag. Första negativa displayen för mig, Ă€ven den första med bullbars.
Det Àr gd-400mb-1er.
Hur kĂ€nns kvaliteten av bandet pĂ„ din 5000? Ăr det verkligen mycket bĂ€ttre? Och Ă€r 5600C ocksĂ„ av den högre standard?Haha. Man har sina perioder. Snart kanske alla ryker fast det Ă€r nĂ„got skönt med digitala klockor som tĂ„l allt
Den Ă€r verkligen bĂ€ttre ja. Lyser kvalitĂ© igenom. 5600C Ă€r hĂ„rd men den sitter bra Ă€ndĂ„ av nĂ„gon anledning. Man lĂ€ser ju att folk har sina 5600C i 20 Ă„r innan batteriet tar slut dessutom. RĂ€tt coolt.Hur kĂ€nns kvaliteten av bandet pĂ„ din 5000? Ăr det verkligen mycket bĂ€ttre? Och Ă€r 5600C ocksĂ„ av den högre standard?
GW-5000 jepp, köpte pÄ eBay. Finns en tysk handlare som ligger rÀtt bra i pris med tanke pÄ att man slipper momsen jÀmfört med Japan.5000? Vart köpte du? Grymt sugen pÄ att klicka hem den frÄn Seiya. Inte mÄtt bra sen jag sÄlde min BB.
Hur Àr det med vatten tÀthet pÄ dem? VÄgar man bada eller behöver man ha dem tryck testat, packning bytt osv?Den Àr verkligen bÀttre ja. Lyser kvalité igenom. 5600C Àr hÄrd men den sitter bra ÀndÄ av nÄgon anledning. Man lÀser ju att folk har sina 5600C i 20 Är innan batteriet tar slut dessutom. RÀtt coolt.
Med G shocks överlag tror jag det Inte Àr nÄgra problem överhuvudtaget. Folk har ju 10-15 Är gamla G shocks som dom har badat med utan problem. Jag har bytt batteri pÄ en gammal G shock till min sambo och fettade in packningen och skruvade tillbaka den. Hon badade med den hela sommaren utan nÄgra problem. Vi trycktestade inte ens.Hur Àr det med vatten tÀthet pÄ dem? VÄgar man bada eller behöver man ha dem tryck testat, packning bytt osv?
Ser riktigt bra ut pÄ armen!LÀtt som en fjÀder. Andra gÄngen jag anvÀnder denna.