• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW5000 Àr redo för sommar
PXL_20220523_132334424-01.jpeg

PXL_20220523_132249323-02.jpeg
PXL_20220523_131517026-01.jpeg

sÄ besviken dw-6600 som jag vann pÄ tradera fungerade inte och i annonsen stod det att den fungerade men behövde nytt batteri. urmakaren skulle byta batterie och sÄg att en skruv saknade och att packningen var klÀmd och skadad. han byte batteri men klockan fungerar ej... fan vad besviken jag blev!
Fasen va trist, nackdelen med begagnat som legat man vet aldrig va de varit med om. Vad gav du för den? Om objektbeskrivning ej stÀmmer kan man inte hÀva köpet dÄ?

Senast Àndrad:
sÄ besviken dw-6600 som jag vann pÄ tradera fungerade inte och i annonsen stod det att den fungerade men behövde nytt batteri. urmakaren skulle byta batterie och sÄg att en skruv saknade och att packningen var klÀmd och skadad. han byte batteri men klockan fungerar ej... fan vad besviken jag blev!
Gjorde urmakare en AC reset efter batteribyte?

Fasen va trist, nackdelen med begagnat som legat man vet aldrig va de varit med om. Vad gav du för den? Om objektbeskrivning ej stÀmmer kan man inte hÀva köpet dÄ?

Har mailat sÀljaren men gav typ 200kr

Gjorde urmakare en AC reset efter batteribyte?

han tryckte pÄ det hÄlet som det stÄr AC och sen med tÄngen andra Ànde pÄ batteriet men funderar pÄ gÄ till en annan och kolla med. Han tog inget för detta utan sÄg att jag blev besviken som fan sÄ han bjöd pÄ arbetet.

han tryckte pÄ det hÄlet som det stÄr AC och sen med tÄngen andra Ànde pÄ batteriet men funderar pÄ gÄ till en annan och kolla med. Han tog inget för detta utan sÄg att jag blev besviken som fan sÄ han bjöd pÄ arbetet.
LÄter som han har gjort rÀtt. Men testa rengör kontakterna och hÄll pincetten pÄ punkterna ett par sekunder och se om gör skillnad.
IMG_20220523_173524.jpg

AjdÄ. Med skadad packning och saknad skruv skulle jag inte utesluta vattenskada... Osnyggt av sÀljaren!

LÄter som han har gjort rÀtt. Men testa rengör kontakterna och hÄll pincetten pÄ punkterna ett par sekunder och se om gör skillnad.
IMG_20220523_173524.jpg

Skall öppna den sjÀlv nu hÀr hemma och prova. tack igen för hjÀlpen!

AjdÄ. Med skadad packning och saknad skruv skulle jag inte utesluta vattenskada... Osnyggt av sÀljaren!

Fick till svar att den fungerade innan batteriet dog men sen har han inte kollat den enligt den som anvÀnt klockan. Men den luktar som fan...

Fick en överraskning av @roosterman idag😍
IMG_20220523_172627.jpg
IMG_20220523_172700.jpg

Den doftar lika hĂ€rligt som den Ă€r fin😁 grattis
Kan ju lĂ„ta jĂ€kligt skumt att tacka @Fru hepanter för en bra och trevlig affĂ€r nĂ€r bĂ„de @Roosterwife och @hepanter Ă€r hĂ€r i trĂ„den😁 Men jag gör det Ă€ndĂ„đŸ˜‰
Nu har ju Baby-Gn hamnat dĂ€r jag hade planerat innan Fru hepanter knep den före mig😀
Tackom tackom👍

image.jpg

SĂ„ pinsamt glad att jag vet inte vad jag skall sĂ€ga
 klockan som jag fick som liten av min italienska farfar i Italien som han köpt inne pĂ„ en amerikansk militĂ€r bas. Nu vĂ€ntar jag pĂ„ ny bezel och band. Skall kolla pĂ„ en ny gummi packning och skruv pĂ„ baksidan.

Denna klockan Àr inte den som min farfar köpte men en likadan modul utan G i display nÀr man tÀnder light... sÄ sjukt glad och tack igen till alla hÀr som kom med tips speciellt @L&W

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp