• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tydligen behöver jag Äterigen pÄpeka att KS inte tillÄter att anvÀndare postar fakegrejer. Det borde vara uppenbart men tydligen inte.

Tydligen behöver jag Äterigen pÄpeka att KS inte tillÄter att anvÀndare postar fakegrejer. Det borde vara uppenbart men tydligen inte.

SÄ dÄ tar ni bort alla aftermarket band pÄ G-shock som inte lÀngre görs utan man Àr tvungen att anvÀnda aftermarket? samt ni tar bort alla seiko mods med tavlor som det stÄr seiko pÄ som inte Àr original? och Àven de bilder pÄ Panerai spÀnnen som inte original men som stÄr Panerai pÄ? för det skall vara lika för alla?

SÄ dÄ tar ni bort alla aftermarket band pÄ G-shock som inte lÀngre görs utan man Àr tvungen att anvÀnda aftermarket? samt ni tar bort alla seiko mods med tavlor som det stÄr seiko pÄ som inte Àr original? och Àven de bilder pÄ Panerai spÀnnen som inte original men som stÄr Panerai pÄ? för det skall vara lika för alla?
Konstig frĂ„ga
 SjĂ€lvklart! Förutsatt att vi ser det. Aftermarket och fake Ă€r tvĂ„ helt olika saker.

Konstig frĂ„ga
 SjĂ€lvklart! Förutsatt att vi ser det.

Jag som novis har sett flera bilder pÄ sÄdana men min DW-6600 som för lÀnge sedan inte görs lÀngre som jag lyckats hitta ett aftermarket band fÄr jag inte lÀgga upp bild pÄ dÄ bandet inte Àr original? Samt Casio stÄl band som inte Àr original för man inte heller lÀgga upp? sÄ ex Casio OAK mod fÄr man inte lÀgga? sÄ jag förstÄr...

Jag som novis har sett flera bilder pÄ sÄdana men min DW-6600 som för lÀnge sedan inte görs lÀngre som jag lyckats hitta ett aftermarket band fÄr jag inte lÀgga upp bild pÄ dÄ bandet inte Àr original? Samt Casio stÄl band som inte Àr original för man inte heller lÀgga upp? sÄ ex Casio OAK mod fÄr man inte lÀgga? sÄ jag förstÄr...
Är det mĂ€rkt med en tillverkares namn som inte tillverkat delen sĂ„ Ă€r det fake och fĂ„r sĂ„ledes ej postas hĂ€r, inte svĂ„rare Ă€n sĂ„.

God morgon trevlig tisdag mina vÀnner
DSC_4447~2.JPG
DSC_4448.JPG

Tjenare.Har Àntligen köpt en G shock.En GA-300.Jag undrar om det finns en bra sida som ni rec med reservdelar och Àven om det finns mod kitt till en GA-300? Tack till er som orkar svara Mvh Andreas jensen.
Är inget proffs, men kĂ€nns som GA 300 inte tillhör de gahocks som har modmöjligheter? Reservdelar behövs knappt till G-Shocks, kan tĂ€nka mig att de borde finnas armband frĂ„n andra modeller som passar till GA 300 IAF. Men detta va bara en gissning rakt igenom

God KvÀll
Åker man till Platanias för att fira 40 Ă„r som gifta tar man förstĂ„s med en present till lilla frun. Mumintemat har varit med ett tag, barnbarnen kallar henne Muminfarmor/Mormor eftersom det fortfarande hörs att hon kommer frĂ„n Finland. Hon har Snorkfröken tatuerad pĂ„ armen ocksĂ„ ❀
(Klockan fĂ„r hon inte 🙂)

4DF4C92E-6EBF-4272-907E-22703DB9EE88.jpeg

God KvÀll
Åker man till Platanias för att fira 40 Ă„r som gifta tar man förstĂ„s med en present till lilla frun. Mumintemat har varit med ett tag, barnbarnen kallar henne Muminfarmor/Mormor eftersom det fortfarande hörs att hon kommer frĂ„n Finland. Hon har Snorkfröken tatuerad pĂ„ armen ocksĂ„ ❀
(Klockan fĂ„r hon inte 🙂)

4DF4C92E-6EBF-4272-907E-22703DB9EE88.jpeg

Stort grattis! Och vilken fin gĂ„va 🙂
Klockan i sig kÀnns som perfekt för utlandsresa, saknar resa till Grekland, det var mÄnga Är sedan en var dÀr nu men alltid trevligt!

Är inget proffs, men kĂ€nns som GA 300 inte tillhör de gahocks som har modmöjligheter? Reservdelar behövs knappt till G-Shocks, kan tĂ€nka mig att de borde finnas armband frĂ„n andra modeller som passar till GA 300 IAF. Men detta va bara en gissning rakt igenom
Klockan jag köpt Àr nog lite till Ären.kan man köpa sjÀlva ..ja vad ska jag sÀga att det heter..skalet dÀr sjÀlva klockan ligger i..och byta glaset...jag hoppas det Àr nÄgot man kan göra sjÀlv...byta skalet byta glaset o byta armbandet sÄ vips Àr klockan som ny...Eller vad sÀger ni experter? Jag har inte ens fÄtt hit klockan ens jag bara planerar högt...det kommer en bild imorgon förhoppningsvis o jÀ.v.a post nord gör vad dom ska.

Tillbaka
Topp