• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har ocksÄ en sÄn som jag inte alls gillar. Problemet med den hÀr displayen Àr att den ser ut som skit 99% av tiden. Lyckas man fÄnga den i exakt rÀtt vinkel och man stÄr dÀr det inte Àr nÄgot ljust över (som himlen) sÄ ser den bra ut men annars ser den ut sÄhÀr, blek och ful eller fullt av reflektioner.

PSX_20220627_142237.jpg

PSX_20220627_142327.jpg

Fick klockan nu. Visst Àr siffrorna bleka och grÄdaskiga men jag tror faktiskt att det Àr meningen. Siffrorna Àr grÄaktiga frÄn alla vinklar. Tror de ville matcha den med den blanka/ spegelaktiga digitala delen pÄ displayen.

G-shock + protection texten Ă€r mkt mörkare pĂ„ min. Är bandet vĂ€ldigt styvt pĂ„ din ocksĂ„?

Fick klockan nu. Visst Àr siffrorna bleka och grÄdaskiga men jag tror faktiskt att det Àr meningen. Siffrorna Àr grÄaktiga frÄn alla vinklar. Tror de ville matcha den med den blanka/ spegelaktiga digitala delen pÄ displayen.

G-shock + protection texten Ă€r mkt mörkare pĂ„ min. Är bandet vĂ€ldigt styvt pĂ„ din ocksĂ„?
Ja, det ska sĂ€kert vara sĂ„ men det ser rĂ€tt kass ut tycker jag. Gillar nĂ€r det Ă€r bra kontrast sĂ„ att man ser ordentligt. Jag Ă€r vĂ€l bara gammal! đŸ€·đŸ˜

Jo den praktiska delen av mig hÄller med.

Vad gÀller bandet Àr den ganska hÄrd och kanterna lite vassa t om tycker jag.
Oj, det glömde jag svara pÄ. Mitt Àr inte sÄ hÄrt att jag har tÀnkt pÄ det i alla fall och det Àr inte obekvÀmt pÄ nÄgot sÀtt. Det Àr ju helt klart hÄrdare Àn originalgummit till GW-5000 men det Àr vÀl iofs alla.

Oj, det glömde jag svara pÄ. Mitt Àr inte sÄ hÄrt att jag har tÀnkt pÄ det i alla fall och det Àr inte obekvÀmt pÄ nÄgot sÀtt. Det Àr ju helt klart hÄrdare Àn originalgummit till GW-5000 men det Àr vÀl iofs alla.

Den Àr rÀtt bekvÀm. Men kÀnns inte som det Àr av samma typ av material som t ex vanliga GW 5610 heller.
Eller sÄ inbillar jag mig. Jag hade nog förvÀntat mig lite av en gel-kÀnsla :cool:

Den Àr rÀtt bekvÀm. Men kÀnns inte som det Àr av samma typ av material som t ex vanliga GW 5610 heller.
Eller sÄ inbillar jag mig. Jag hade nog förvÀntat mig lite av en gel-kÀnsla :cool:
Hehe, man blir nog lutad av utseendet. 😊 Jag har egentligen bara en som Ă€r Ă€nnu stelare och det Ă€r nĂ„gra gula klĂ€der till en square men jag vet inte var de kommer ifrĂ„n. đŸ€”
PSX_20220510_103117.jpg

Hehe, man blir nog lutad av utseendet. 😊 Jag har egentligen bara en som Ă€r Ă€nnu stelare och det Ă€r nĂ„gra gula klĂ€der till en square men jag vet inte var de kommer ifrĂ„n. đŸ€”
PSX_20220510_103117.jpg

Den var ju frÀsch. Styva band kanske förtjÀnar lite bÀttre image. StÄllÀnkar gnÀller man ju inte över att de Àr för hÄrda lol.

Ah. Min unge tog klockan ^^
KÀnns som att han börjar fÄ upp intresset för klockor. Han paxade 5 st imorse.

PXL_20220630_060108400.jpg

Min son, 5 Är bytte den blÄa mot min camo square. Jag tog dÄ den blÄa.

• Pappa! Det Ă€r ju min klocka!
  • Men du har ju redan pĂ„ dig en klocka. Och du fĂ„r lĂ„na den blĂ„a nĂ€r du vill.
  • OK! Men nĂ€r du Ă€r borta (dör!) fĂ„r jag alla dina klockor! De Ă€r sĂ„ snygga.
  • Öh. Mmm..? Ja.

.. Lol? Det dÀr med vÀrderingar och prioriteringar i ung Älder Àr intressant...

PXL_20220630_081704671.jpg

Den var ju frÀsch. Styva band kanske förtjÀnar lite bÀttre image. StÄllÀnkar gnÀller man ju inte över att de Àr för hÄrda lol.

Ah. Min unge tog klockan ^^
KÀnns som att han börjar fÄ upp intresset för klockor. Han paxade 5 st imorse.

PXL_20220630_060108400.jpg
Hoppla! Det dĂ€r fĂ„r du nog ta och kyla ner! Det börjar vĂ€l nĂ€rma sig 50% av din samling och helt plötsligt nĂ€r du en liten @chickenman vid din barm samtidigt som det börjar nĂ€rma sig pension đŸ€š

Hoppla! Det dĂ€r fĂ„r du nog ta och kyla ner! Det börjar vĂ€l nĂ€rma sig 50% av din samling och helt plötsligt nĂ€r du en liten @chickenman vid din barm samtidigt som det börjar nĂ€rma sig pension đŸ€š

Haha, ja, han har tjatat om att fÄ byta tillbaka till den blÄa. Riskerar ju bli en sÄn som byter klicka 5 ggr / dag. Men en KS are kommer han bli, var sÄ sÀker!

Försöker rensa av innan semestern men det Àr lÀttare sagt Àn gjort nÀr det fortsÀtter att trilla in nytt :oops:
DF301512-0D91-4E93-BA30-DC115C23310F.jpeg
Jag var nÀstan tvungen att kolla att det inte var jag som postat @Derix :s inlÀgg... Det Àr ju nÀstan löjligt, tom samma hörlurssladd?
Dock spegelvÀnt, man fÄr ju vibbar av bizarro world...

1AA21FB8-5F24-45EB-9CD5-62DCE1AB93F0.jpeg

Ps. Dessutom sitter jag och förbereder övertagande av uppgifter frĂ„n kollega som gĂ„r pĂ„ semester... đŸ€Ł

Tillbaka
Topp