• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ett knippe stĂ„l😁
IMG_20220716_195059.jpg
Dags för titan nu. 😉

Titan finnes hÀr med, 47 gram hÀrlighet. Riktigt vass display, en helt fantastisk kontrast. KÀnns som siffrorna ligger nÀrmare glaset. Denna ger en helt klar grymmare kÀnsla Àn gw 5000
DSC_5146.JPG
DSC_5151.JPG
Lite konstigt ÀndÄ att det skiljer sÄ mycket mellan positiva displayer pÄ olika modeller. T.e.x. har jag en GLX-5500 vars display Àr bÀttre Àn de pÄ mina titanfyrkanter. Det verkar inte hÀnga ihop med pris heller, jag betalade ungefÀr 20 gÄnger mer för GMW-B5000-TVA Àn för GLX-5500...

NĂ„gon som har jĂ€mfört displayen pĂ„ MRG-B5000 med GMW-B5000? Är de identiska?

Senast Àndrad:
Lite konstigt ÀndÄ att det skiljer sÄ mycket mellan positiva displayer pÄ olika modeller. T.e.x. har jag en GLX-5500 vars display Àr bÀttre Àn de pÄ mina titanfyrkanter. Det verkar inte hÀnga ihop med pris heller, jag betalade ungefÀr 20 gÄnger mer för GMW-B5000-TVA Àn för GLX-5500.

Intressant
Min Gmw b5000 stĂ„lis med positiv display klĂ„r ju allt motstĂ„nd nĂ€r de kommer till nĂ€r displayen Ă€r belyst. VĂ€ldans fint svĂ„rt att tĂ€nka mig att de skulle fĂ„tt de Ă€nnu bĂ€ttre pĂ„ MRg modellen. GWS 5600 Ă€r pĂ„ nĂ„t mĂ€rkligt sĂ€tt lĂ€tt att lĂ€sa av i alla vinklar kĂ€nns som displayen ligger lĂ€ngre upp mot glasetđŸ€”

Senast Àndrad:
Lite konstigt ÀndÄ att det skiljer sÄ mycket mellan positiva displayer pÄ olika modeller. T.e.x. har jag en GLX-5500 vars display Àr bÀttre Àn de pÄ mina titanfyrkanter. Det verkar inte hÀnga ihop med pris heller, jag betalade ungefÀr 20 gÄnger mer för GMW-B5000-TVA Àn för GLX-5500...

Jag jÀmförde i typ 10min medan jag hade en MRG hemma innan retur. Tyckte dem var identiska va gÀller displayen. Tidiga exemplar av GMW-B5000 kunde ha lite sne ruta vid datumet men har man inte det problemet sÄ tyckte jag skÀrpa, ljus och kvalitet i övrigt var samma. Dem har sÀkert högre Quality Check pÄ MRG oavsett, men det Àr frÀmst materialet, bezel och armbandet man betalar för pÄ MRG-B5000 imo.

Jag har jÀmför en vanlig stÄlis med titanaren dÀr enda skillnaden Àr mineralglas kontra safirdito. Det var mer reflektioner i safirglaset sÄ den vanliga upplevdes snÀppet mer lÀsbar.

Icke solar modeller har skarpare display Ă€n solar modeller. Sen sĂ„ tycker jag att de billigaste Casio klockorna brukar ha de bĂ€sta positiv displayer.đŸ€·â€â™‚ïžđŸ™„
PXL_20210915_112040538-01.jpeg

Tjenare G shock are.jag undrar om nĂ„gon har en bra lĂ€nk pĂ„ verktyg till att byta armband till en G shock Ga300.jag köpte ett skruvmejsel kort med mini mini skrumejslar men tji fick jag Jag fĂ„r inget bra grepp alls och jag vill inte runda dom smĂ„ skruvhuvud som sitter pĂ„.Äbdn om nĂ„gon vet var man kan köpa nya smĂ„ skruvar dĂ„ jag kan se dom Ă€r lite slitna redan av den förra Ă€garen.Tacksam för alla svar Mvh Andreas Jensen ny G shock Ă€gare.

Tjenare G shock are.jag undrar om nĂ„gon har en bra lĂ€nk pĂ„ verktyg till att byta armband till en G shock Ga300.jag köpte ett skruvmejsel kort med mini mini skrumejslar men tji fick jag Jag fĂ„r inget bra grepp alls och jag vill inte runda dom smĂ„ skruvhuvud som sitter pĂ„.Äbdn om nĂ„gon vet var man kan köpa nya smĂ„ skruvar dĂ„ jag kan se dom Ă€r lite slitna redan av den förra Ă€garen.Tacksam för alla svar Mvh Andreas Jensen ny G shock Ă€gare.

Jag kör clas ohlson mejslar.
Tror det Àr detta kit.

https://www.clasohlson.com/se/Elektronikmejslar-Cocraft/p/40-9973

Skruvar vet jag tyvÀrr inte varifrÄn du köper bÀst.

För att byta band mÄste du ocksÄ ha verktyg för att ta bort stiften, men du kanske har redan. Bergeon har bra grejer. Finns en sÀljare hÀr pÄ klocksnack som tillhandahÄller dessa verktyg.

Jag hittade ett billigt set med skruvmejslar pÄ Amazon. Casio anvÀnder JIS och inte PH (philips) nÀr det kommer till skruvar. JIS Àr den japanska standarden.

PH som Àr vanligare hÀr Àr vÀldigt likt och kommer att passa skruvarna, men inte helt perfekt. Av egen erfarenhet blev skruvarna alltid lite skadade dÄ jag anvÀnde PH-mejslar. Efter att jag bytte till JIS syns inga mÀrken alls. Har för mig att den som jag anvÀnt mest Àr JIS000.

Idag Àr den hÀr bÀst! Bra skÀrm har den ocksÄ i nÄgon skön brun(?) nyans.

Hoppas pÄ att jubileumet nÀsta Är bjuder pÄ nÄgra basic screwback och att det inte blir solar och bluetooth för hela slanten.

DW-5030C

2D856076-3EB3-46FE-A802-840BF7F02692.jpeg
98375E76-8B67-4584-976C-1D24DB793201.jpeg
D2F3760E-600C-4B4F-B70B-342EAA5D30F2.jpeg
Kör oxĂ„ den idag! Helt grym, en av mina favoriter. Tror displayen lanserades som en kopparnyans tillsammans med knapparna funkar den bra. Mycket sober! đŸ˜ŽâœŒïž
IMG_20220717_144140.jpg

IMG_20220717_144049.jpg

Tillbaka
Topp