• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mjo Àr ingen direkt fantast av vanliga klockor Àr en smart watch person. Men vill ha en bra vettig klocka som tÄl lite. Och g shock Àr ju kÀnda för att göra tÄliga klockor.
NorrlĂ€nning hĂ€r sĂ„ vill ej heller betala 3k för en klocka som bara skall anvĂ€ndas pĂ„ jobbet 😂

Mjo Àr ingen direkt fantast av vanliga klockor Àr en smart watch person. Men vill ha en bra vettig klocka som tÄl lite. Och g shock Àr ju kÀnda för att göra tÄliga klockor.
NorrlĂ€nning hĂ€r sĂ„ vill ej heller betala 3k för en klocka som bara skall anvĂ€ndas pĂ„ jobbet 😂
Mina kÀra G-Shockers, notera det hÀr:
”
 en klocka som bara skall anvĂ€ndas pĂ„ jobbet”
 yeah, good luck with that 😁
Vad jobbar du med?
Hur stor omkrets pÄ handleden har du?
Ska det vara en G-Shock med visarna eller heldigital?
I plast eller stÄl?

Fundera lite över dina behov, sen kan vi ge dig nĂ„gra förslag

nĂ€r du vĂ€l köpt din första G-Shock och haft den pĂ„ handleden i nĂ„gra veckor, dĂ„ inser du att du behöver en till
 det dĂ€r blir början pĂ„ en fin resa
 😎👍
VĂ€lkommen!

Sakurawatches har vÀldigt lÄga priser. Men jag Àr besviken pÄ att de fortsÀtter beskriva en modell som out of stock trots att den inte kommer att bli i lager. Jag mejlade dem och frÄgade vid tvÄ olika tillfÀllen om nÀr en modell förvÀntas bli i lager igen. NÀr jag andra gÄngen fick svar att en modell Àr utgÄngen och inte kommer att bli i lager igen sÄ mejlade jag dem igen och föreslog att de skulle informera att modellen Àr utgÄngen, för annars blir man lurad och vÀntar pÄ att den ska bli i lager igen. Jag fick svar att de skulle ta det i beaktan. Men fortfarande minst nÄn mÄnad senare stÄr det för följande modell out of stock. Varför i hela friden skriver de inte discontinued??? Eller tar bort den frÄn listan?

Screenshot_20220724-231520_DuckDuckGo.jpg

Och denna modell har jag vÀntat pÄ kanske 2 mÄnader att den ska bli i lager. Har skickat "send request" för att bli meddelad nÀr den Àr i lager men inget Àn. Priset har hunnit Àndras ett par gÄnger under tiden...

Screenshot_20220724-231637_DuckDuckGo.jpg

Mina kÀra G-Shockers, notera det hÀr:
”
 en klocka som bara skall anvĂ€ndas pĂ„ jobbet”
 yeah, good luck with that 😁
Vad jobbar du med?
Hur stor omkrets pÄ handleden har du?
Ska det vara en G-Shock med visarna eller heldigital?
I plast eller stÄl?

Fundera lite över dina behov, sen kan vi ge dig nĂ„gra förslag

nĂ€r du vĂ€l köpt din första G-Shock och haft den pĂ„ handleden i nĂ„gra veckor, dĂ„ inser du att du behöver en till
 det dĂ€r blir början pĂ„ en fin resa
 😎👍
VĂ€lkommen!

Jobbar inom en branch som ej tillÄter klockor med tex Bluetooth osv utifrÄn sÀkerhet.
Och det tror jag inte dĂ„ jag Ă€r en Ă€pple Ă€lskare och Ă€lskar deras klockor. Vill bara inte ha en liten mimmi mus klocka 😂
Gillar större klockor och egentligen sÄ har jag inga andra behov förrutom helst analog och med datum.
Och gÀrna en större modell utav G-shock.
Har ingen aning pÄ storlek men har hyfsade handleder. Och helst en i plast inte stÄl.

Jobbar inom en branch som ej tillÄter klockor med tex Bluetooth osv utifrÄn sÀkerhet.
Och det tror jag inte dĂ„ jag Ă€r en Ă€pple Ă€lskare och Ă€lskar deras klockor. Vill bara inte ha en liten mimmi mus klocka 😂
Gillar större klockor och egentligen sÄ har jag inga andra behov förrutom helst analog och med datum.
Och gÀrna en större modell utav G-shock.
Har ingen aning pÄ storlek men har hyfsade handleder. Och helst en i plast inte stÄl.
Enkelt, Gwg1000. Analog och lite större modell
20220627_075650.JPG

Sakurawatches har vÀldigt lÄga priser. Men jag Àr besviken pÄ att de fortsÀtter beskriva en modell som out of stock trots att den inte kommer att bli i lager. Jag mejlade dem och frÄgade vid tvÄ olika tillfÀllen om nÀr en modell förvÀntas bli i lager igen. NÀr jag andra gÄngen fick svar att en modell Àr utgÄngen och inte kommer att bli i lager igen sÄ mejlade jag dem igen och föreslog att de skulle informera att modellen Àr utgÄngen, för annars blir man lurad och vÀntar pÄ att den ska bli i lager igen. Jag fick svar att de skulle ta det i beaktan. Men fortfarande minst nÄn mÄnad senare stÄr det för följande modell out of stock. Varför i hela friden skriver de inte discontinued??? Eller tar bort den frÄn listan?

Screenshot_20220724-231520_DuckDuckGo.jpg

Och denna modell har jag vÀntat pÄ kanske 2 mÄnader att den ska bli i lager. Har skickat "send request" för att bli meddelad nÀr den Àr i lager men inget Àn. Priset har hunnit Àndras ett par gÄnger under tiden...

Screenshot_20220724-231637_DuckDuckGo.jpg
Köp denna U modellen istÀllet.
Screenshot_20220725-000814.png

Daniel: jo jag blev faktiskt tipsad om den av dem som ett alternativ! Dock gillar jag den andra bÀttre med blÄ fÀrg pÄ PROTECTION och G-SHOCK.
Men den blÄa skÀrmen verkar vara samma. Ska fundera pÄ det.

Ja har tittat pÄ den men Àr ocksÄ digital. Ska kika pÄ jobbet vad dom sÀger först bara.
Dock sÄ dom bara analog men kan ju alltid frÄga dÄ denna modell inte Àr.en smartwatch alls.
Digitalt Àr inget problem i din situation.
Den ska dock inte ha bluetooth eller annan möjlighet till uppkoppling. SÄ helt stand-alone sÄ att sÀga.
Finns mĂ„Ă„Ă„nga G-shock som passar de förutsĂ€ttningarna đŸ™‚đŸ‘đŸ»

Ja har tittat pÄ den men Àr ocksÄ digital. Ska kika pÄ jobbet vad dom sÀger först bara.
Dock sÄ dom bara analog men kan ju alltid frÄga dÄ denna modell inte Àr.en smartwatch alls.

Digitalt Àr inget problem i din situation.
Den ska dock inte ha bluetooth eller annan möjlighet till uppkoppling. SÄ helt stand-alone sÄ att sÀga.
Finns mĂ„Ă„Ă„nga G-shock som passar de förutsĂ€ttningarna đŸ™‚đŸ‘đŸ»

Det Ă€r ju just det som gör G-Shocks sĂ„ kul! Att det finns en uppsjö att vĂ€lja mellan. Även om det initiala valet som görs inte kĂ€nns helt rĂ€tt om ett tag sĂ„ Ă€r det bara att sĂ€lja och prova nĂ€sta. Om man bortser frĂ„n LE-versioner sĂ„ finns de flesta att fĂ„ tag pĂ„ frĂ„n nĂ„tt hĂ„ll pĂ„ jorden. Och Ă€ven om modellen Ă€r svĂ„rsĂ„ld sĂ„ Ă€r det, i mĂ„nga fall inte en förmögenhet det handlar om.
1DF3F281-BA8F-417D-9A93-ADC5612FBE2C.jpeg

Fick bli en gammal bild pÄ min GW-9401KJ-3 2015 Love the sea and the earth

HÀr Àr en bild jag tog i farmors gamla kök. Arton mil norr om polcirkeln byggdes detta hus pÄ femtiotalet mitt i skogen med tre kilometer till nÀrmaste granngÄrd. Köket Àr orört sedan sent sjuttiotal.

GĂ„rden ligger i Savukoski i Finland.
20220707_015241~2.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp