Brogin
Silver
Veckans bild i G-shock forumet! Vi borde va mer kreativa nÀr det kommer till att plÄta klockor.....Den överlevde minuten i jord/vatten-blandningen
Jag lovar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Veckans bild i G-shock forumet! Vi borde va mer kreativa nÀr det kommer till att plÄta klockor.....Den överlevde minuten i jord/vatten-blandningen
Jag lovar
NÀr 90-talet kÀnns som 70-tal.DW-5600D-1 - December, 1992 - Blue Camo. Casios first camouflage G-Shock is also the rarest of the early DW-5600's. The bezel for this model is the same blue as on the DW-5600B-2V but the band is a blue and cream camo mix. Buttons and bezel screws are gold and the band has a gold buckle. Dial accents are gold, the watch bears the WATER 20BAR RESIST logo and the module 901 has a gold tone.
Sorry att jag hann före denna gÄng.Sà det var dit den tog vÀgen
Var pÄ vippen att slÄ till, men du var snabbare..
Ser iaf vÀldans bra ut
Jag klippte ju nÄgra andra istÀlletSorry att jag hann före denna gÄng.
Ja, jag tÀnkte att man mÄste ju ha minst en casioak i sin kollektion.
Sen var priset sÄ bra att jag inte kunde motstÄ.
Stort tack för dettaDe Àr en 5600E Sitter en 3229 modul i din samma som i min. Ska va detta batteri dÄ, kollade upp via shockbase.. kankse inte Àr sÄ kinkigt vet ej men dÄ vet du att de blir rÀtt
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.shockbase.org
StrÄlande, tack för förtydligande och heads-up angÄende fjÀdrarna. Silikonfett har jag hemma sÄ det blir en liten trip hÀr pÄ byn under morgondagen för att se om batteri gÄr att finna pÄ orten (vilket jag tvivlar pÄ) Kanske kollar lite pÄ tuben innan, vi fÄr se.Batteriet Àr CR2016 som @hepanter skrev. Finns pÄ ClasOhlson eller skickas efter frÄn Batteriexperten eller liknande.
Kostar ca 20pengar.
Var lite försiktig men dom smÄ fjÀdrarna nÀr du öppnar locket och smörj in o-ringen i silikonolja/fett innan du skruvar ihop klockan igen
Om inte annat sÄ Àr Youtube din vÀn med drösvis av videos
- Se dÀr, Ànnu en pÄminnelse om att jag skall hÄlla mig borta frÄn begagnat.
Ăsch det dĂ€r gĂ„r ju att tvĂ€tta av.
Hade ju varit vÀrre om en klocka anvÀnts som peni.ring
- Han kallade sig Joberman. Han och hans polare Spencer gjorde mycket för att sÀnka TTT. BÀst att tillÀgga att det Àr min personliga Äsikt.Nu kom jag att tÀnka pÄ en bild jag sÄg pÄ TTT dÀr nÄgon bar en GMT Master pÄ ett okonventionellt vis.
Jag var aldrig sÀrskilt aktiv pÄ TTT sÄ jag har ingen Äsikt alls pÄ den punkten. Tror den aktuella bilden lÄg kvar i mindre Àn en halvtimme iallafall sÄ den lÀr inte varit skottet som skjöt forumet i sank.- Han kallade sig Joberman. Han och hans polare Spencer gjorde mycket för att sÀnka TTT. BÀst att tillÀgga att det Àr min personliga Äsikt.
VÀldigt trevlig modell, sÀrskilt med guld detaljerna till, Camon kÀnns the real deal om man jÀmför med dagens datagjorda mönsterDW-5600D-1 - December, 1992 - Blue Camo. Casios first camouflage G-Shock is also the rarest of the early DW-5600's. The bezel for this model is the same blue as on the DW-5600B-2V but the band is a blue and cream camo mix. Buttons and bezel screws are gold and the band has a gold buckle. Dial accents are gold, the watch bears the WATER 20BAR RESIST logo and the module 901 has a gold tone.
Sakta i backarna nu.Frukost tid upptÀckte att 5600E har likt U visning av tid samtidigt som man anvÀnder timer. DÄ blev ju inte de sÄ fantastiskt för just de U modellerna lÀngre nÀr man kunde fÄ det för 650 kr. Har jag missat nÄgot?
Fasen detta Àr ju drömklockan.
Frukost tid upptÀckte att 5600E har likt U visning av tid samtidigt som man anvÀnder timer. DÄ blev ju inte de sÄ fantastiskt för just de U modellerna lÀngre nÀr man kunde fÄ det för 650 kr. Har jag missat nÄgot?
Fasen detta Àr ju drömklockan.
U Àr vÀl de nya uppdaterade modulerna som kom för ungefÀr ett Är sedan.U har ju screw back.
U Àr vÀl de nya uppdaterade modulerna som kom för ungefÀr ett Är sedan.
SmÄdetaljerU har ju screw back.
Ja exakt tycker bara de Àr frÀnt att denna klassiska hade funktionen att se tiden samtidigt som jag körde timer. Blev snopenG-Shock 5000U/5600U/5610U Updated Module "U" Series: GW-5000U-1, GW-M5610U, GW-S5600U, G-5600UE - G-Central G-Shock Fan Site
G-Shock Japan officially announced the G-5600UE-1JF (16,500 yen), GW-5000U-1JF with screw-back (42,900 yen), GW-M5610U-1JF (22,000 yen), GW-M5610U-1BJF withwww.g-central.com
Finns det egentligen nÄgon poÀng med screwback? Den tÄl inte större djup Àn den med skruvar och garantin Àr samma. Vikten med screwback Àr vÀl lÄg ÀndÄ, men rimligen högre Àn med det med skruvar fastskruvade locket. Och sÄ lÀnge man inte gÀngar skruvarna in och ut allt för ofta hÄller gÀngan ihop.U har ju screw back.
Det Àr entusiastiska vÀrdet som sagt, hyllningen till de klassiska sÀttet en G-Shock Àr utformad. De första gshocksen va ju inte fjÀderlÀtta utan en mer massiv konstruktionFinns det egentligen nÄgon poÀng med screwback? Den tÄl inte större djup Àn den med skruvar och garantin Àr samma. Vikten med screwback Àr vÀl lÄg ÀndÄ, men rimligen högre Àn med det med skruvar fastskruvade locket. Och sÄ lÀnge man inte gÀngar skruvarna in och ut allt för ofta hÄller gÀngan ihop.
Det med skruvar skruvade locket Àr tunnare Àn screwbacklocket antar jag. SÄ man skulle teoretiskt kanske kunna buckla det om man blir överkörd eller nÄt.
Men i övrigt har vÀl screwbacklocket inga stora fördelar? Det Àr vÀl gjort för oss entusiaster misstÀnker jag...
- HÄller med, det var mÄnga olika orsaker till att TTT tynade bort. För mig som Àr rÀtt gammal sÄ var det kul nÀr det dök upp en ny plattform för klockintresserade - internet. TTT överlevde dock inte konkurrensen. Tycker dock att nÄgra individer betedde sig illa mot Tony A, men den diskussionen hör ju inte hemma hÀr.Jag var aldrig sÀrskilt aktiv pÄ TTT sÄ jag har ingen Äsikt alls pÄ den punkten. Tror den aktuella bilden lÄg kvar i mindre Àn en halvtimme iallafall sÄ den lÀr inte varit skottet som skjöt forumet i sank.
Dom ger det perfekta viktförhÄllandet pÄ handleden för den ultimata premiumupplevelsen.Finns det egentligen nÄgon poÀng med screwback? Den tÄl inte större djup Àn den med skruvar och garantin Àr samma. Vikten med screwback Àr vÀl lÄg ÀndÄ, men rimligen högre Àn med det med skruvar fastskruvade locket. Och sÄ lÀnge man inte gÀngar skruvarna in och ut allt för ofta hÄller gÀngan ihop.
Det med skruvar skruvade locket Àr tunnare Àn screwbacklocket antar jag. SÄ man skulle teoretiskt kanske kunna buckla det om man blir överkörd eller nÄt.
Men i övrigt har vÀl screwbacklocket inga stora fördelar? Det Àr vÀl gjort för oss entusiaster misstÀnker jag...
DÀr Àr deras USP för mig iafFast du missar att screwbacks har hela boetten i stÄl. Borde rent teoretiskt hÄlla lÀngre och vara tÄligare Àn plast varianterna.