• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DW-5600D-1 - December, 1992 - Blue Camo. Casios first camouflage G-Shock is also the rarest of the early DW-5600's. The bezel for this model is the same blue as on the DW-5600B-2V but the band is a blue and cream camo mix. Buttons and bezel screws are gold and the band has a gold buckle. Dial accents are gold, the watch bears the WATER 20BAR RESIST logo and the module 901 has a gold tone.
20220409_092349.jpg
20220409_092407.jpg
20220409_092501.jpg
NĂ€r 90-talet kĂ€nns som 70-tal. 😁
👍

De Àr en 5600E Sitter en 3229 modul i din samma som i min. Ska va detta batteri dÄ, kollade upp via shockbase.. kankse inte Àr sÄ kinkigt vet ej men dÄ vet du att de blir rÀtt

DSC_5859.JPG
Screenshot_20220805-173349.png
Stort tack för detta đŸ‘đŸ»
Batteriet Àr CR2016 som @hepanter skrev. Finns pÄ ClasOhlson eller skickas efter frÄn Batteriexperten eller liknande.
Kostar ca 20pengar.
Var lite försiktig men dom smĂ„ fjĂ€drarna nĂ€r du öppnar locket och smörj in o-ringen i silikonolja/fett innan du skruvar ihop klockan igen😀
Om inte annat sĂ„ Ă€r Youtube din vĂ€n med drösvis av videos 😉
StrÄlande, tack för förtydligande och heads-up angÄende fjÀdrarna. Silikonfett har jag hemma sÄ det blir en liten trip hÀr pÄ byn under morgondagen för att se om batteri gÄr att finna pÄ orten (vilket jag tvivlar pÄ) Kanske kollar lite pÄ tuben innan, vi fÄr se.

Man jag mÄste sÀga att jag Àr imponerad över batteriet som sitter i. Har lÀst/hört att det hÄller ca 2 Är (24 mnd) Men originalbatteriet som sitter i nu Àr inne pÄ mÄnad 36!

Hej,

Kort frÄga - vet nÄgon om de uppdaterade u-modulerna i nya squares har annorlunda displayer? Vet detta med.funktioner och lysdiod, men har displayerna blivit ljusare/crispigare eller pÄ annat sÀtt förÀndrats som ni vet?

- Han kallade sig Joberman. Han och hans polare Spencer gjorde mycket för att sÀnka TTT. BÀst att tillÀgga att det Àr min personliga Äsikt.
Jag var aldrig sÀrskilt aktiv pÄ TTT sÄ jag har ingen Äsikt alls pÄ den punkten. Tror den aktuella bilden lÄg kvar i mindre Àn en halvtimme iallafall sÄ den lÀr inte varit skottet som skjöt forumet i sank.

DW-5600D-1 - December, 1992 - Blue Camo. Casios first camouflage G-Shock is also the rarest of the early DW-5600's. The bezel for this model is the same blue as on the DW-5600B-2V but the band is a blue and cream camo mix. Buttons and bezel screws are gold and the band has a gold buckle. Dial accents are gold, the watch bears the WATER 20BAR RESIST logo and the module 901 has a gold tone.
20220409_092349.jpg
20220409_092407.jpg
20220409_092501.jpg
VÀldigt trevlig modell, sÀrskilt med guld detaljerna till, Camon kÀnns the real deal om man jÀmför med dagens datagjorda mönster

Frukost tid upptÀckte att 5600E har likt U visning av tid samtidigt som man anvÀnder timer. DÄ blev ju inte de sÄ fantastiskt för just de U modellerna lÀngre nÀr man kunde fÄ det för 650 kr. Har jag missat nÄgot?
Fasen detta Àr ju drömklockan.

DSC_5865.JPG

Frukost tid upptÀckte att 5600E har likt U visning av tid samtidigt som man anvÀnder timer. DÄ blev ju inte de sÄ fantastiskt för just de U modellerna lÀngre nÀr man kunde fÄ det för 650 kr. Har jag missat nÄgot?
Fasen detta Àr ju drömklockan.

DSC_5865.JPG
Sakta i backarna nu.
Kan du kasta om ordningen dag-datum? Har du en attackslipad tumnagel för hantering av övre vÀnstra knappen?
Om inte ja pĂ„ bĂ€gge frĂ„gorna skulle jag sĂ€ga att köpet av U Ă€r vĂ€l vĂ€lsignat! 😋

Edit: om 2x ”ja” kan du sĂ€lja U:n till mig 🙄

Ja exakt tycker bara de Ă€r frĂ€nt att denna klassiska hade funktionen att se tiden samtidigt som jag körde timer. Blev snopen😁
Jag klia mig tom i ögonen trodde jag sÄg fel

Finns det egentligen nÄgon poÀng med screwback? Den tÄl inte större djup Àn den med skruvar och garantin Àr samma. Vikten med screwback Àr vÀl lÄg ÀndÄ, men rimligen högre Àn med det med skruvar fastskruvade locket. Och sÄ lÀnge man inte gÀngar skruvarna in och ut allt för ofta hÄller gÀngan ihop.
Det med skruvar skruvade locket Àr tunnare Àn screwbacklocket antar jag. SÄ man skulle teoretiskt kanske kunna buckla det om man blir överkörd eller nÄt.

Men i övrigt har vÀl screwbacklocket inga stora fördelar? Det Àr vÀl gjort för oss entusiaster misstÀnker jag...

Finns det egentligen nÄgon poÀng med screwback? Den tÄl inte större djup Àn den med skruvar och garantin Àr samma. Vikten med screwback Àr vÀl lÄg ÀndÄ, men rimligen högre Àn med det med skruvar fastskruvade locket. Och sÄ lÀnge man inte gÀngar skruvarna in och ut allt för ofta hÄller gÀngan ihop.
Det med skruvar skruvade locket Àr tunnare Àn screwbacklocket antar jag. SÄ man skulle teoretiskt kanske kunna buckla det om man blir överkörd eller nÄt.

Men i övrigt har vÀl screwbacklocket inga stora fördelar? Det Àr vÀl gjort för oss entusiaster misstÀnker jag...
Det Àr entusiastiska vÀrdet som sagt, hyllningen till de klassiska sÀttet en G-Shock Àr utformad. De första gshocksen va ju inte fjÀderlÀtta utan en mer massiv konstruktion

Jag var aldrig sÀrskilt aktiv pÄ TTT sÄ jag har ingen Äsikt alls pÄ den punkten. Tror den aktuella bilden lÄg kvar i mindre Àn en halvtimme iallafall sÄ den lÀr inte varit skottet som skjöt forumet i sank.
- HÄller med, det var mÄnga olika orsaker till att TTT tynade bort. För mig som Àr rÀtt gammal sÄ var det kul nÀr det dök upp en ny plattform för klockintresserade - internet. TTT överlevde dock inte konkurrensen. Tycker dock att nÄgra individer betedde sig illa mot Tony A, men den diskussionen hör ju inte hemma hÀr.

Dom ger det perfekta viktförhĂ„llandet pĂ„ handleden för den ultimata premiumupplevelsen. 😉😁

Fast du missar att screwbacks har hela boetten i stĂ„l. Borde rent teoretiskt hĂ„lla lĂ€ngre och vara tĂ„ligare Ă€n plast varianterna. ✌

Tillbaka
Topp