• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Finns det egentligen nÄgon poÀng med screwback? Den tÄl inte större djup Àn den med skruvar och garantin Àr samma. Vikten med screwback Àr vÀl lÄg ÀndÄ, men rimligen högre Àn med det med skruvar fastskruvade locket. Och sÄ lÀnge man inte gÀngar skruvarna in och ut allt för ofta hÄller gÀngan ihop.
Det med skruvar skruvade locket Àr tunnare Àn screwbacklocket antar jag. SÄ man skulle teoretiskt kanske kunna buckla det om man blir överkörd eller nÄt.

Men i övrigt har vÀl screwbacklocket inga stora fördelar? Det Àr vÀl gjort för oss entusiaster misstÀnker jag...

Men hela botten Àr ju ocksÄ i stÄl. FunktionsmÀssigt lÀr den hÄlla lÀngre Àn plastkusinerna.

Undrar vad man ska hitta pÄ idag dÄ. Dagens klocka blir iaf denna.

20220806_111537.jpg

MG har fĂ„tt vara förmiddags-G😀
IMG_20220806_120010.jpg

Nu blir det nog nĂ„got @lofgreno -inspirerat 😉
Den dĂ€r modellen hade jag helt glömt att du hade😃. Minns att jag var vĂ€ldigt nĂ€ra att slĂ„ till pĂ„ en nĂ€r dom slĂ€pptes. Fasen vad lĂ€cker den var i solskenet, camo-mönstret ser ut att vara precis lagomt nedtonat för att bara mĂ€rkas utan att ta över helt. SketafrĂ€ck ju!

Jag har aldrig Àgt en stÄlis. Det har flera gÄnger tagits upp i trÄden att första lÀnkbiten Àr relativt "stel" och böjer sig inte sÄ bra runt handleden, vilket gör att den sitter sÀmre pÄ smalare handleder, korrekt?

Om man monterar ett resinstrap sĂ„ det blir en "semistĂ„lis" löser man det problemet dĂ„? Helt eller delvis?đŸ€”

Den dĂ€r modellen hade jag helt glömt att du hade😃. Minns att jag var vĂ€ldigt nĂ€ra att slĂ„ till pĂ„ en nĂ€r dom slĂ€pptes. Fasen vad lĂ€cker den var i solskenet, camo-mönstret ser ut att vara precis lagomt nedtonat för att bara mĂ€rkas utan att ta över helt. SketafrĂ€ck ju!

Jag har aldrig Àgt en stÄlis. Det har flera gÄnger tagits upp i trÄden att första lÀnkbiten Àr relativt "stel" och böjer sig inte sÄ bra runt handleden, vilket gör att den sitter sÀmre pÄ smalare handleder, korrekt?

Om man monterar ett resinstrap sĂ„ det blir en "semistĂ„lis" löser man det problemet dĂ„? Helt eller delvis?đŸ€”
Jag skulle sÀga att det löser problemet delvis.

GW-B5600MGÂŽs camo syns knappt om ljuset Ă€r sĂ€mre. Gillar den, och det var ju ett gĂ€ng som köpte nĂ€r den slĂ€pptes, men var dom andra tog vĂ€gen vet jag inte ?? đŸ€”

Jag har rÀtt grova handleder sÄ jag har inte haft det problemet med att nÄgon modell inte "smiter Ät" , men det stÀmmer att helstÄlisarna Àr stelare och dÀrmed bredare Àn en hel del andra modeller.
Den pÄ bilden Àr en semistÄlis som fÄtt stÄllÀnk oxÄ. Med resinet kÀnns det mer tajt om handleden.
Ska se om jag har nÄgon bild dÀr skillnaden syns. :)

722F8F91-B905-4059-80D6-F5F42825A6C2.jpeg

Det hÀr kÀnns inte bra

514331B8-12E8-4887-BDA8-19088AF3EEEB.jpeg
53D2D34E-0EBB-4DB6-B9FA-802D36B73DC7.jpeg
B8A6E4A5-34A1-4327-9592-2EE5540D434D.jpeg

Nu kÀnns det bÀttre.
Är man klar nu dĂ„? NĂ€, fĂ„r skaffa en större lĂ„da bara.

Vilken i sin tur mÄste fyllas upp. Och nÀr den i sin tur blir full sÄ kommer nÀsta klocka efter det krÀva Ànnu en box...
SĂ„ rullar det pĂ„ nĂ€r man hamnat i klock och G-shocktrĂ€sket. 😁

Senast Àndrad:

Jag har 16.5 cm runt mina handleder och dĂ„ funkade det inte med helstĂ„l nĂ€r jag provade dĂ„ dom kom ut. Det blev ett glapp pĂ„ ena eller andra sidan. Förra Ă„ret provade jag en med resinstrap och den satt helt perfekt, inga problem alls. đŸ€·â€â™‚ïž
Jag börjar sĂ„ smĂ„tt undra om helstĂ„lisen jag provade var nĂ„gon bastard med tanke pĂ„ att den med strap satt sĂ„ bra. 🧐

Jag har 16.5 cm runt mina handleder och dĂ„ funkade det inte med helstĂ„l nĂ€r jag provade dĂ„ dom kom ut. Det blev ett glapp pĂ„ ena eller andra sidan. Förra Ă„ret provade jag en med resinstrap och den satt helt perfekt, inga problem alls. đŸ€·â€â™‚ïž
Jag börjar sĂ„ smĂ„tt undra om helstĂ„lisen jag provade var nĂ„gon bastard med tanke pĂ„ att den med strap satt sĂ„ bra. 🧐
Kul att höra👍. Jag har ocksĂ„ 16,5.

Tillbaka
Topp