• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PXL_20220808_053905285-02.jpeg

HĂ€r har ni en riktigt bra G. OWG-material :woot:

Perfekt ju👍synd mĂ„nga blir skrĂ€mda att den Ă€r lite dyrare Ă€n tex 5610 Är ju en viss skillnad pĂ„ stĂ„lboett och skruvat lock. För den som vill ha en mordern klocka beater Ă€r den ju perfekt

Perfekt ju👍synd mĂ„nga blir skrĂ€mda att den Ă€r lite dyrare Ă€n tex 5610 Är ju en viss skillnad pĂ„ stĂ„lboett och skruvat lock. För den som vill ha en mordern klocka beater Ă€r den ju perfekt
Fast det Àr ju just det som talar för 5610an som beater. Att den Àr billigare och har samtliga funktioner som 5000 har :)
Personligen offrar jag hellre 5610an Àn om jag haft en GW-5000 ;)

Fast det Àr ju just det som talar för 5610an som beater. Att den Àr billigare och har samtliga funktioner som 5000 har :)
Om man tĂ€nker att man ska ha den livet ut dĂ„ gĂ„r jag pĂ„ 5000, man blir ju offrad sjĂ€lv ocksĂ„ till slut om man Ă€gt klockorna i 40 Ă„r har jag hellre en vĂ€l patinerad gw5000 pĂ„ Ă„lderdomshemmet😁 priskillnaden blir dĂ„ inte stor om man slĂ„r ut de pĂ„ alla Ă„r hĂ„ller troligen högre vĂ€rde ocksĂ„. Allt Ă€r relativt tycke o smak ocksĂ„. 5000 Ă€r IAF mer gedigen. Kanske lite trĂ„kig😂 de Ă€r ju inte min favorit Square i vilket fall. Finns andra vĂ„ta drömmar. Som snart kanske blir verklighet

Muddie Monday đŸ‘ŠđŸ»
306A3875-0F1D-404A-8B1E-AB40B9025125.jpeg

MĂ„ndag: Muddie Monday (valfri Mudman/Mudmaster)
Tisdag: Titan Tuesday (titan 4 the win)
Onsdag: W Wednesday (modell med W i beteckningen)
Torsdag: Throwback Thursday (PRO har veckomöte)
Fredag: Froggie Friday (groda)
Lördag: Square Saturday (fyrkant av valfri modell)
Söndag: Sunday Funday (fÀrgglad modell)

@roosterman Ă€r helt on track Ă€n sĂ„ lĂ€nge đŸ‘đŸ»

Om man tĂ€nker att man ska ha den livet ut dĂ„ gĂ„r jag pĂ„ 5000, man blir ju offrad sjĂ€lv ocksĂ„ till slut om man Ă€gt klockorna i 40 Ă„r har jag hellre en vĂ€l patinerad gw5000 pĂ„ Ă„lderdomshemmet😁 priskillnaden blir dĂ„ inte stor om man slĂ„r ut de pĂ„ alla Ă„r hĂ„ller troligen högre vĂ€rde ocksĂ„. Allt Ă€r relativt tycke o smak ocksĂ„. 5000 Ă€r IAF mer gedigen. Kanske lite trĂ„kig😂 de Ă€r ju inte min favorit Square i vilket fall. Finns andra vĂ„ta drömmar. Som snart kanske blir verklighet
Som beater hĂ„ller jag ju 5600E högst 😁 den Ă€r ocksĂ„ dubbelt sĂ„ snygg som gw 5000.
DSC_5993~2.JPG

Senast Àndrad:

En Gw5000 bör ingĂ„ i en klocksamling👍
En finbeater helt enkelt som man kanske inte har till de grövsta arbetena, dĂ„ tar jag hellre min "ultrabeater" dw5600😊. Gw5000 kan se lite trĂ„kig ut men den Ă€r clean och nĂ€r man vĂ€l har den i handen sĂ„ Ă€r det stor skillnad mot en "vanlig". SĂ„lde min Ă„ köpte sen tillbaka den, nu fĂ„r den stanna för evigt! 😊
IMG_20220808_095601.jpg

IMG_20220808_100345.jpg

En Gw5000 bör ingĂ„ i en klocksamling👍
En finbeater helt enkelt som man kanske inte har till de grövsta arbetena, dĂ„ tar jag hellre min "ultrabeater" dw5600😊. Gw5000 kan se lite trĂ„kig ut men den Ă€r clean och nĂ€r man vĂ€l har den i handen sĂ„ Ă€r det stor skillnad mot en "vanlig". SĂ„lde min Ă„ köpte sen tillbaka den, nu fĂ„r den stanna för evigt! 😊
IMG_20220808_095601.jpg

IMG_20220808_100345.jpg
Men alltsĂ„... Det lĂ„ter som man typ mĂ„ste ha en GW5000. Är det sĂ„?
Typiskt. TÀnkte ju att jag inte skulle köpa fler klockor pÄ ett tag.

Mjölkar nykalvade kor de kan smÀlla rejÀlt knÀskydd pÄ.
Alla mina G-Shock s blir per automatik beaters förutom min gamla 5600 guldspeed dÄ de anvÀnds i jobbet. Vilken klocka jag anvÀnder beror pÄ kÀnsla för dagen. Blir ett jÀmnt slitage pÄ alla pÄ sÄvis
DSC_5995.JPG

Muddie Monday đŸ‘ŠđŸ»

PXL_20220808_083459163-01.jpeg

Muddie Monday đŸ‘ŠđŸ»

Hmmm, och det tror du att jag ska komma ihĂ„g till imorrn att det Ă€r titandag dĂ„?? 😬

Tillbaka
Topp