• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr brukar komma upp i trÄden nÀr vi diskuterar MB6. NÄn som testat?

cwr.jpg

Har inte @dragonhf en sÄn?
 
Ha ha ja det kanske vore nĂ„got. Jag stör mig mycket pĂ„ bristen pĂ„ kontrast mella index och tavlan. Mer inne pĂ„ silver eller stĂ„l kanske tyvĂ€rr. Plus att jag inte kĂ€nner mig redo att skruva isĂ€r den sjĂ€lv 😅. Ha ha va klockprylar du har....

Jag tĂ€nkte det skulle vara svĂ„rt men det var busenkelt med nĂ„gon guide pĂ„ nĂ€tet đŸ€“
TyvÀrr var mina pennor skit sÄ bidde ingen rainbow

 
Försöker envist synca nyinköpet m multi band 6. HĂ€ngde upp den pĂ„ ett kompostgaller ute pĂ„ tomten med förhoppning att de ska ge bĂ€ttre mottagning 😊 Den hittar snabbt signal, men sen stĂ„r den Ă„ tuggar nĂ„gra minuter pĂ„ L2 och L3 för Ă„ sen tappa signalen utan Ă„ synca. Är det bara ge upp att försöka synca dagtid och lĂ€mna det till natten per automatik, eller brukar gĂ„ att synca manuellt pĂ„ dagarna för er andra?

PXL_20220824_154949464.jpg
NĂ€r jag ska synca en ny klocka anvĂ€nder jag appen Clock Wave. Funkar alltid, men tar typ 3 min. LĂ€gg klockan nĂ€ra högtalaren pĂ„ telefonen och kör đŸ™‚đŸ‘đŸ»
 
Eller om det nu va appen som gjorde det, för nu lyckades jag synca manuellt direkt efter nĂ€r jag testade igen utan appen đŸ˜ŠđŸ€·â€â™‚ïž Haha, oklart.
LÄter rimligt. SÄ Àr det för mig ocksÄ, har den syncat en gÄng med appen, sÄ kan den göra det direkt efter manuellt ocksÄ. SÄ det var nog sÀkert appen.
Sover du med klockan inatt sÄ borde den synca nÄn gÄng mellan 01-03 av sig sjÀlv.

SlĂ„ Ă€ven pĂ„ power save (PS), Ă€r en bra funktion 🙂
 
Tillbaka
Topp