• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

LÄter rimligt. SÄ Àr det för mig ocksÄ, har den syncat en gÄng med appen, sÄ kan den göra det direkt efter manuellt ocksÄ. SÄ det var nog sÀkert appen.
Sover du med klockan inatt sÄ borde den synca nÄn gÄng mellan 01-03 av sig sjÀlv.

SlĂ„ Ă€ven pĂ„ power save (PS), Ă€r en bra funktion 🙂
Hur funkar power save? Trodde den kickade in om man lagt klockan i en lÄda under lÄng tid, typ nÄgra dagar eller till och med veckor. Eller har jag missuppfattat?
 
Hur funkar power save? Trodde den kickade in om man lagt klockan i en lÄda under lÄng tid, typ nÄgra dagar eller till och med veckor. Eller har jag missuppfattat?
Den somnar pÄ natten ocksÄ om du inte rör den. Fiffig funktion. Vaknar till liv av att man antingen trycker pÄ nÄn knapp, tippar upp den (som nÀr du vrider handleden för att kolla klockan) eller nÀr den utsÀtts för (nÄgorlunda starkt) ljus.
 
Ok, men om klockan fÄr ladda lite sol nÄgra ggr i veckan bör den vÀl klara sig bra Àven utan power save? Eller tÀnker vi att det för gott för klockans batteri pÄ sikt? Vill vÀl helst att displayen Àr pÄ jÀmt tÀnker jag spontant.
Ja det skulle jag sÀga. MÄnga har ju lite OCD kring att laddningsindikatorn hela tiden "mÄste" stÄ pÄ "H" ocksÄ, det Àr nog ingen fara, alls.
Personligen tycker jag att det Àr en lite kul grej att klockan sover pÄ nÀtterna.

EDIT: Den slocknar ju ytterst sÀllan om du har den pÄ handleden, dÄ ska du sitta vÀldigt still en lÀngre tid i mörker. Och som sagt, den vaknar direkt nÀr du tippar upp handleden, eller utsÀtter den för ljus eller trycker pÄ nÄn knapp.
 
Ja det skulle jag sÀga. MÄnga har ju lite OCD kring att laddningsindikatorn hela tiden "mÄste" stÄ pÄ "H" ocksÄ, det Àr nog ingen fara, alls.
Personligen tycker jag att det Àr en lite kul grej att klockan sover pÄ nÀtterna.
Tack för svar, googlade lite och tĂ€nker nog att det varken gör till eller frĂ„n för min del 🙂
 
Fantastiskt trevlig trĂ„d det hĂ€r mĂ„ste jag sĂ€ga 🙂 Hade lite undgĂ„tt mig vilket absurt utbud av g-shocks det finns, i alla prisklasser. Är redan sugen pĂ„ fler, och engagemanget i trĂ„den hĂ€r Ă€r vĂ€ldigt trevligt 👍
 
Fantastiskt trevlig trĂ„d det hĂ€r mĂ„ste jag sĂ€ga 🙂 Hade lite undgĂ„tt mig vilket absurt utbud av g-shocks det finns, i alla prisklasser. Är redan sugen pĂ„ fler, och engagemanget i trĂ„den hĂ€r Ă€r vĂ€ldigt trevligt 👍
Yes, kan bara hĂ„lla med.👍
Det Ă€r bara att lĂ„ta sig inspireras! Det finns som du sĂ€ger otroligt mĂ„nga riktningar att vĂ€lja mellan, eller bredda ut sig över sĂ„ mĂ„nga man vill. Trevligt community och det har ju nĂ€stan utvecklats en liten nano-subkultur hĂ€r i trĂ„den, med egen jargong etc. Kur kul som helst! 😁👍
 
Morgondagens G vald och framplocka😉
IMG_20220824_224931.jpg
 
Tillbaka
Topp