• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ännu flera handledsbilder och denna gĂ„ng pĂ„ ett stycke GW-5000U. Denna ska jag dock försöka finna en fin lĂ€nk till. Visst finns det tvĂ„ olika typer av lĂ€nk, original och icke original. Jag vill ha originalet. Inte nĂ„gon som rĂ„kar ha? Det skulle kunna rĂ€dda nĂ„gon av mina squares frĂ„n att flytta. 😂

Beslutet Àr taget. I stort sett alla resinsquares ska fÄ flytta om de inte fÄr lÀnk istÀllet. Vissa passar kanske inte lÀnken till om de Àr i annan fÀrg som vit eller sÄ?
Vad sÀger ni som kan detta?
@roosterman har svart bÀlte i lÀnk.
Vilka fyrkanter ska du slÀppa vidare?
 
@roosterman har svart bÀlte i lÀnk.
Vilka fyrkanter ska du slÀppa vidare?
DĂ„ hoppas jag @roosterman dyker upp med rĂ€ddningen till lite av mina squares. đŸ€—đŸ˜

Oj oj, sĂ„ kan du inte frĂ„ga. Jag har ju sĂ„ mĂ„nga sĂ„ jag inte vet antalet ens. 😆
Men kanske lĂ€ttast kan sammanfatta det som att de som har resin och inte passar bra med lĂ€nk av nĂ„gon anledning Ă€r de första att fĂ„ flytta. Har,de,dessutom inte screwback stĂ„r de absolut förs i flyttkön. 😊

GlĂ€der mig att se min gamla Rainbow Toad anvĂ€ndas och bo sĂ€kert i lugn och ro. đŸ˜‰đŸ€—
 
DĂ„ hoppas jag @roosterman dyker upp med rĂ€ddningen till lite av mina squares. đŸ€—đŸ˜

Oj oj, sĂ„ kan du inte frĂ„ga. Jag har ju sĂ„ mĂ„nga sĂ„ jag inte vet antalet ens. 😆
Men kanske lĂ€ttast kan sammanfatta det som att de som har resin och inte passar bra med lĂ€nk av nĂ„gon anledning Ă€r de första att fĂ„ flytta. Har,de,dessutom inte screwback stĂ„r de absolut förs i flyttkön. 😊
:)
 
DĂ„ hoppas jag @roosterman dyker upp med rĂ€ddningen till lite av mina squares. đŸ€—đŸ˜

Oj oj, sĂ„ kan du inte frĂ„ga. Jag har ju sĂ„ mĂ„nga sĂ„ jag inte vet antalet ens. 😆
Men kanske lĂ€ttast kan sammanfatta det som att de som har resin och inte passar bra med lĂ€nk av nĂ„gon anledning Ă€r de första att fĂ„ flytta. Har,de,dessutom inte screwback stĂ„r de absolut förs i flyttkön. 😊

GlĂ€der mig att se min gamla Rainbow Toad anvĂ€ndas och bo sĂ€kert i lugn och ro. đŸ˜‰đŸ€—
Svart bĂ€lte i lĂ€nk var det visst 😁
Har tyvÀrr inga extra , utan det billigaste sÀttet att fÄ loss en lÀnk Àr att handla en GW-B5600BC , strippa den pÄ lÀnken och sÀlja ivÀg den pÄ resin istÀllet.
En lös lĂ€nk Ă€r ju prismĂ€ssigt o sniffar pĂ„ strax under tusingen ny hos handlare idag och klockan ca 12-1300 vid rĂ€tt tillfĂ€lle🙂
 
Svart bĂ€lte i lĂ€nk var det visst 😁
Har tyvÀrr inga extra , utan det billigaste sÀttet att fÄ loss en lÀnk Àr att handla en GW-B5600BC , strippa den pÄ lÀnken och sÀlja ivÀg den pÄ resin istÀllet.
En lös lĂ€nk Ă€r ju prismĂ€ssigt o sniffar pĂ„ strax under tusingen ny hos handlare idag och klockan ca 12-1300 vid rĂ€tt tillfĂ€lle🙂
Precis det gjorde jag för att fĂ„ tag i lĂ€nk till min 5000. Köp lĂ€nk och fĂ„ trevlig klocka nĂ€stan pĂ„ köpet 😊
 
Svart bĂ€lte i lĂ€nk var det visst 😁
Har tyvÀrr inga extra , utan det billigaste sÀttet att fÄ loss en lÀnk Àr att handla en GW-B5600BC , strippa den pÄ lÀnken och sÀlja ivÀg den pÄ resin istÀllet.
En lös lĂ€nk Ă€r ju prismĂ€ssigt o sniffar pĂ„ strax under tusingen ny hos handlare idag och klockan ca 12-1300 vid rĂ€tt tillfĂ€lle🙂
Aha, tackar och bockar. DĂ„ Ă€r det bara att hĂ„lla utkik efter superbilligt pris pĂ„ GW-B5600BC dĂ„. đŸ€—
FÄr man den enda originallÀnk som finns till resin squares dÄ? Eller finns det nÄgon mer exklusiv?
 
Hinner inte med i svĂ€ngarna hĂ€r i trĂ„den ikvĂ€ll. Vi hĂ„ller pĂ„ att fixa inför vĂ„rt MC-dagrally imorrn. 😃 Mycket som ska förberedas.
Men ang lÀnkarna sÄ finns det tvÄ originallÀnkar.
Den Àldre Àr den @Derix har pÄ sin svarta fyrkant och den nyare versionen Àr den som sitter pÄ GW-B5600BCn.
I stort sett alla kinalÀnkar Àr kopior pÄ den Àldre modellen som har ruffliga/prickiga mellanlÀnkar.
Den nya Ă€r mer clean. Finns i tvĂ„ versioner den ocksĂ„, helsvart eller svartröd som sitter pĂ„ GW-B5600HR 🙂

Edit @Daion HR-lÀnken Àr vÀl den exklusiva isÄfall. Inte lÀtt att fÄ tag pÄ , vare sig klocka eller löslÀnk.
 
Hinner inte med i svĂ€ngarna hĂ€r i trĂ„den ikvĂ€ll. Vi hĂ„ller pĂ„ att fixa inför vĂ„rt MC-dagrally imorrn. 😃 Mycket som ska förberedas.
Men ang lÀnkarna sÄ finns det tvÄ originallÀnkar.
Den Àldre Àr den @Derix har pÄ sin svarta fyrkant och den nyare versionen Àr den som sitter pÄ GW-B5600BCn.
I stort sett alla kinalÀnkar Àr kopior pÄ den Àldre modellen som har ruffliga/prickiga mellanlÀnkar.
Den nya Ă€r mer clean. Finns i tvĂ„ versioner den ocksĂ„, helsvart eller svartröd som sitter pĂ„ GW-B5600HR 🙂
Tackar och bockar! 🙏😊
Ska kolla dessa modeller. 😊

Lycka till med MC-dagrally! 👍😊
 
Aha, tackar och bockar. DĂ„ Ă€r det bara att hĂ„lla utkik efter superbilligt pris pĂ„ GW-B5600BC dĂ„. đŸ€—
FÄr man den enda originallÀnk som finns till resin squares dÄ? Eller finns det nÄgon mer exklusiv?

PÄ ks. SÀljes i paket men du kan ju frÄga ifall han bara slÀpper g-shocken

 
PÄ ks. SÀljes i paket men du kan ju frÄga ifall han bara slÀpper g-shocken

@Daion , se isÄfall till att du fÄr med alla lösa lÀnkbitar. Har sjÀlv gÄtt pÄ niten dÀr man köpt en klocka med för kort lÀnk, inga extra bitar och hopplöst att hitta lösa.
 
Börjat bli lÀggdags.
20220826_231057.jpg
 
Se dĂ€r, lite koll börjar man fĂ„ 😂

Hur bra Àr lÀnken, och vilken version Àr bÀttre? Den knottriga eller den slÀta?
Av originallĂ€nkarna har jag bara testat den slĂ€ta. Mycket skön đŸ‘đŸ» Tycker Ă€ven att den slĂ€ta matchar den slĂ€ta ytan pĂ„ resinbezeln lite bĂ€ttre.
101221E3-F461-4FDF-BE13-E1CB3B84DAB7.jpeg


Har Àven testat tvÄ kinavarianter. De Àr inte lika bra tycker jag. Men sÄklart mycket billigare.
 
Tillbaka
Topp