• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Njuter i mina nya friluftsbrallor. Har inte lika mĂ„nga brallor som @roosterman har G's, men det hĂ€nder ooops lite dĂ„ och dĂ„ 🙃
JÀkligt sköna, Haglöfs Zircon Std Mountain Pant.
20220829_204356.jpg

Vad sĂ€ger vi om denna? Köp eller? 🙈

Samma modell finns i rosa ocksĂ„. Att bestĂ€mma sig att sĂ€tta stopp för inköp av nya klockor Ă€r ett fördömt projekt sĂ„ lĂ€nge man hĂ€nger pĂ„ Klocksnack och specifikt G-shocktrĂ„den... đŸ„Ž

Har inte synkat Ă€nnu. Men mĂ„ste sĂ€ga att GWN överraskar mycket positivt. Riktigt fin kvalitetskĂ€nsla och ett grymt skönt/följsamt band. Upplever den dessutom som rĂ€tt rimlig pĂ„ armen. Kanske pga att den sitter riktigt bra i och med det fina bandet. NĂ€mnde jag förresten det otroligt sköna bandet 😃

1F470576-5EA5-4767-B8CC-9BCC24C8C329.jpeg
8D7A0762-3065-44E6-A7CD-E1A7EFE7EEB0.jpeg

TvÄ gÄnger har jag mejlat dem och frÄgat om nÀr out of stock modeller ska bli i lager igen. Och fick dÄ svaret att de var utgÄngna. DÄ mejlade jag dem igen och frÄgade varför de inte skriver att modellerna Àr utgÄngna sÄ man vet. För annars blir man lurad att vÀnta pÄ att de ska bli i lager igen. De svarade dÄ att se ska övervÀga saken.
JodÄ, de svarar inom ett par dagar och det Àr ju bra. Men vad finns att övervÀga i saken?
DessvĂ€rre Ă€r det vĂ€l sökmotor relaterat. GĂ€ller att fĂ„ höga poĂ€ng för att hamna högt i trĂ€ff-listan. 😒

Nyfiken. Tror att den gÄtt frÄn bra till Ànnu bÀttre. Bandet pÄ denna Àr rÀtt stelt, men förformat sÄ att det Àr förböjt för att vara komfortabelt.
Nu fick det bli 30 sekunder i hett vatten, ytterligare formning och sen kylning. Nu tror jag att den inte kommer att vrida sig det dĂ€r lilla, lilla men Ă€ndĂ„ irriterande, utĂ„t pĂ„ handleden. Än sĂ„ lĂ€nge 👌
20220830_070339.jpg
20220830_070347.jpg
20220830_070414.jpg

Ja, den Àr billig och bra! Den jag har Àr en senare version som heter AE-1500MHX-1. Den har ett lÀngre band bla.
Verkar knepiga att fÄ tag pÄ, slut överallt.
Vet du vad som skiljer mer Àn bandet pÄ nya/gamla modellen?
UrsÀkta OT...

Verkar knepiga att fÄ tag pÄ, slut överallt.
Vet du vad som skiljer mer Àn bandet pÄ nya/gamla modellen?
UrsÀkta OT...
Det Àr bara bandet och fÀrgsÀttningen som skiljer. Allt annat Àr samma.
Casio Illuminator Extra Long Strap 10-Year Battery 100 M Water Resistant 5-Alarm w/Countdown Timer Men's Digital Watch, Black, AE-1500WHX-1AVCF https://a.co/d/4g2CSWr

Man orkar ju inte med diskussionsdelen av forumet, sÄ jag stÀller en nÄgot OT frÄga hÀr.

Är det nĂ„gon som har goda erfarenheter av en prisvĂ€rd winder? Skulle vilja ha en av mina automater igĂ„ng för jĂ€mnan och inte behöva stĂ€lla in sĂ„ ofta.

GW-B5600 för topic.
905F1F20-1424-4EAA-A981-1BAF5BFE5065.jpeg

Senast Àndrad:
Man orkar ju inte med diskussionsdelen av forumet, sÄ jag stÀller en nÄgot OT frÄga hÀr.

Är det nĂ„gon som har goda erfarenheter av en prisvĂ€rd winder? Skulle vilja ha en av mina automater igĂ„ng för jĂ€mnan och inte behöva stĂ€lla in sĂ„ ofta.

GW-B5600 för topic.
905F1F20-1424-4EAA-A981-1BAF5BFE5065.jpeg
Inte ett svar pÄ din frÄga, men min erfarenhet av winders, hade en 4-platsers Modalo under en tid, var att idén kÀnns förtrÀfflig, men inte en enda av klockorna jag hade i den; IWC, Breitling, Omega, Oris, Sinn, Seiko och vad det nu var, höll tiden nÄgot vidare. NÄgon stannade t o m.
M a o mÄste de vara stabila i gÄngen för att det i praktiken ska funka nÄgot vidare. COSC typ, tror jag. Har de stor variation mellan hÄllen tyngdkraften verkar Ät tror jag att du slipper vrida upp klockan, men tidshÄllningen blir rÀtt kass.
Steget frĂ„n RCVD (obs: on topic hĂ€r 😁) blir milsvida.

Inte ett svar pÄ din frÄga, men min erfarenhet av winders, hade en 4-platsers Modalo under en tid, var att idén kÀnns förtrÀfflig, men inte en enda av klockorna jag hade i den; IWC, Breitling, Omega, Oris, Sinn, Seiko och vad det nu var, höll tiden nÄgot vidare. NÄgon stannade t o m.
M a o mÄste de vara stabila i gÄngen för att det i praktiken ska funka nÄgot vidare. COSC typ, tror jag. Har de stor variation mellan hÄllen tyngdkraften verkar Ät tror jag att du slipper vrida upp klockan, men tidshÄllningen blir rÀtt kass.
Steget frĂ„n RCVD (obs: on topic hĂ€r 😁) blir milsvida.
Bra synpunkt, har ingen erfarenhet sjĂ€lv. Klockan jag tĂ€nkt Ă€r inte COSC men gĂ„r -2,75 sec/dygn om jag bĂ€r den dygnet runt. Men att winders inte ens lyckas hĂ„lla rotationerna sĂ„ de hĂ„lls igĂ„ng lĂ„ter ju lite sĂ„dĂ€r đŸ˜•đŸ€”

FĂ„r nog nöja mig med att en gammal goding som GW-M5610 alltid gĂ„r rĂ€tt och Ă€r pĂ„ high 😊
CB51530F-D599-4220-8CD6-0B5D6A41C8C4.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp