• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

0D6B6065-23AA-4B09-830C-454CB3091E80.jpeg

Bra synpunkt, har ingen erfarenhet sjĂ€lv. Klockan jag tĂ€nkt Ă€r inte COSC men gĂ„r -2,75 sec/dygn om jag bĂ€r den dygnet runt. Men att winders inte ens lyckas hĂ„lla rotationerna sĂ„ de hĂ„lls igĂ„ng lĂ„ter ju lite sĂ„dĂ€r đŸ˜•đŸ€”

FĂ„r nog nöja mig med att en gammal goding som GW-M5610 alltid gĂ„r rĂ€tt och Ă€r pĂ„ high 😊
CB51530F-D599-4220-8CD6-0B5D6A41C8C4.jpeg
Jag fortsÀtter att svara tills jag blir tagen i örat.
Att gÄ inom COSC Àr inte hela sanningen som jag ser det. MÄnga klockor kan gÄ hyggligt nÀra 0, men ÀndÄ Àr avvikelserna i varje lÀge stora. M a o den fortar sig i vissa lÀgen och saktar sig i andra. Medel blir bra. Men om den blir liggande i ett lÀge lÀnge sÄ... tappar den eller ökar. Det Àr lite det som hÀnder i en winder om du inte roterar den hela tiden. Men det kommer du inte vilja. SÄ hur det blir i slutÀnden lÀr visa sig.
Ett "Àkta COSC:at" verk Àr inte sÀrskilt kÀnsligt för vilka lÀgen klockan lÀggs i. Den gÄr alltid stabilt ÀndÄ.
SĂ„. Inget mer OT nu.

Jag fortsÀtter att svara tills jag blir tagen i örat.
Att gÄ inom COSC Àr inte hela sanningen som jag ser det. MÄnga klockor kan gÄ hyggligt nÀra 0, men ÀndÄ Àr avvikelserna i varje lÀge stora. M a o den fortar sig i vissa lÀgen och saktar sig i andra. Medel blir bra. Men om den blir liggande i ett lÀge lÀnge sÄ... tappar den eller ökar. Det Àr lite det som hÀnder i en winder om du inte roterar den hela tiden. Men det kommer du inte vilja. SÄ hur det blir i slutÀnden lÀr visa sig.
Ett "Àkta COSC:at" verk Àr inte sÀrskilt kÀnsligt för vilka lÀgen klockan lÀggs i. Den gÄr alltid stabilt ÀndÄ.
SĂ„. Inget mer OT nu.
Aha, bra förklarat đŸ‘đŸ»
Har aldrig satt mig in i det dÀr med COSC. Men du har rÀtt i att alla mina pÄverkas av hur jag lÀgger dem pÄ natten, om jag nu tar av dem.

Tack đŸ™đŸ» alla hĂ€r inne för att vi har god stĂ€mning, högt i tak och inte surar ur till höger och vĂ€nster 😍

Om det Ă€ndĂ„ fanns en klocka som klarade djupt vattentryck, höga fall/vibrationer, magnetism och lerbad đŸ€”

CBC9CBA0-171B-4423-9F82-E7C0A7B3418B.gif

Enters the room like a Mudmaster
3DCEB157-2E3A-498D-B17B-C29394C595E3.jpeg

Ja jag kÀnde samma sak
ÄndĂ„ lite ironiskt att de Ă€r en G-Shock man talar om. Den Ă€r ju byggd som en stridsvagn😁

Ja detta börjar bli lite sjukt. Är rĂ€dd om mina g-shocks och hatar att fĂ„ repor pĂ„ dem.
Det har gÄtt lÄngt om man har en g-shock beater och resten mÄste undvika all form av vÄld till varje pris.

Mycket bilder och Àven en video pÄ den nya screwbacken. Displayen ser rÀtt kass ut Àven om bÄde video och foton Àr tagna med en halvmodern potatis.

Edit: Skit i videon det var bara stillbilderna i videoformat. đŸ€Šâ€â™‚ïž

Mycket bilder och Àven en video pÄ den nya screwbacken. Displayen ser rÀtt kass ut Àven om bÄde video och foton Àr tagna med en halvmodern potatis.

Edit: Skit i videon det var bara stillbilderna i videoformat. đŸ€Šâ€â™‚ïž

Det blir ett köp Ă€ndĂ„ bara för att den Ă€r en screwback. 😂 Min AR har sĂ€mre display Ă€n den dĂ€r. 😄

Lekparken med nyaste G:n. KĂ€nner igen det dĂ€r med att de inte blir beaters. Letar ofta efter en billig begagnad att ha till de stökigaste dagarna. Tycker patina pĂ„ metall Ă€r snyggt. Försöker lĂ€ra mig pĂ„ resin men det gĂ„r sĂ„dĂ€r đŸ˜…đŸ€Ł

Bilagor

• IMG_20220830_140441.jpg
    IMG_20220830_140441.jpg
    450.3 KB · Visningar: 4
Tillbaka
Topp