• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den dĂ€r har varit med en del vad? Den börjar vara litet rund om kanterna. Snart fĂ„r du en 9400 med vassa kanter igen! 🙂

Det har den sÀkert, jag skaffade den "brand used" ;)

Vid nĂ€rmare eftertanke sĂ„ var den ju i det nĂ€rmaste Mint Condition nĂ€r jag fick den. đŸ€Ł

KlocktvÀtt ja.... Om ni köper en begagnad G-shock, glöm inte att ta bort bezeln för rengörning...

BD43AD65-A007-4170-96EC-719B725A69EA.jpeg

Noterade att knapparna pÄ GW-5000 upplevs lite stummare Àn pÄ rymdtitanaren, lite svÄrare att trycka pÄ. Ser att caset Àr lite större pÄ GW-5000 Àn pÄ GW-S5600, vilket gör att knapparna sticker ut lite mindre Àn pÄ GW-S5600.

KÀnns lite ovant ocksÄ med vikten, sÄ hÀr 10 min in i bekantskapen. Men det gör ocksÄ för ovanlighets skull att den gÄr att skaka runt pÄ handleden. Trevligt.

20220907_205851.jpg

För bara drygt 1 Är sedan sÄ hade jag inte heller förstÄtt grejen med G-shock. Jag var ju helt inne pÄ vanliga dress och dykarklockor.
Sen köpte jag min första G-shock. Kort efter ett par till. Sen var jag fast. G-shock utgör nu ca 40% av min 40+ st. klocksamling. 🙂
Argument för G-shock: stöttÄlighet och vattentÄlighet. En klocka du utan oro kan dyka med eller tappa frÄn flera meters höjd pÄ hÄrd mark. Eller ha pÄ dig om du skulle boxas sÄ mycket du vill. Bara nÄgra exempel. Förutom det sÄ ser de coola ut. Givetvis en smakfrÄga vilka man gillar hÀr.
Bara för att jag dygt ner i g-shock trÀsket sÄ har jag bestÀllt en GWM5610-1, insÄg att jag inte hade en bra beater sÄ den blir ju perfekt!

För mig hÀnde nÄgot annat. Burit min SKX i kvÀll och kom pÄ mig sjÀlv att trycka kl 6 pÄ bezeln och hoppades tÀnda lyset ...
DÄ tÀnkte jag; Var e min Rangeman?

Ha ha ha Ă€nnu bĂ€ttre. Jag försöker stĂ€lla alarm pĂ„ en av mina duros ibland đŸ€Ł
Lite som att försöka zooma in med tumme och pekfinger pĂ„ en papperskarta. Ja, jag har gjort det... 🙃

Tillbaka
Topp