• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det topptunga Ă€r delvis tjusningen med den tycker jag. KĂ€nns rejĂ€lare Ă€n en med skruvad baksida och utan stĂ„lboett. đŸ€©
Nu sĂ€ger jag inte att det Ă€r fallet, men om det, rent hypotetiskt alltsĂ„, skulle rĂ„ka dyka upp en donatorklocka med kombilĂ€nken, tĂ€nk GW-B5600BC-1BER, sĂ„ tĂ€nker jag att den lĂ€nken nog Ă€r mycket tyngre (đŸ€ž) Ă€n gummibandet, och dĂ„ bör den bli mer balanserad. 🙄

Men rejÀlare, absolut!

Ligger ocksÄ nÄgonstans kring 30-strÀcket totalt, varav (snart) 5 Àr G.

Bild pĂ„ dagens för topic, samt sonen som tror att han Ă€r en av hundarna 😅.
IMG20220908091551.jpg

Ligger pĂ„ 25 stycken varav 16 Ă€r G's. Kunde varit 26 men rĂ€knar inte denna som klocka. #OWGMarch2022 #PuckoIsLife #ThisItheWay 🟠âšȘđŸŸ€
IMG_20220908_104534.jpg

Kanske runt 30 G, samt nÄgra mekaniska och kvarts.

NĂ„gonstans mellan 50-60st :bag:

DĂ„ ligger jag som sig bör, ungefĂ€r som mĂ„nga andra. Mellanmjölk alltsĂ„, kĂ€nns bra đŸ™‚đŸ‘đŸ»

NĂ€r jag köpte min senaste kĂ€rlek 😍, semistĂ„lisen av @Ploprof började jag rĂ€kna klockor och sĂ„ sattes ju 4st upp pĂ„ transfermarknaden. Finns fortfarande en Röd/Svart King och en DW i camo kvar 😉

Att @roosterman har mĂ„nga klockor och spĂ„rade ur för lĂ€nge sen, det Ă€r ju gamla nyheter 😂
Men vad kan snittet vara i trĂ„den? Hur mĂ„nga klockor har ni? Inte bara G’s, utan allt som allt? Jag ligger nu pĂ„ 34st đŸ«ąđŸ€«đŸ«Ł

I övrigt Ă€r den hĂ€r fantastiskt đŸ˜ƒđŸ€©
SÄ jÀkla fin!
E3166B25-A401-472E-BC64-3F68FBCC46E3.jpeg

Och som ni ser mot gĂ„rdagens bild, börjar flĂ€rpens beteende bĂ€ttra sig 🙂
26B14E27-90C0-40B3-BBA1-06C0F09404EA.jpeg

4st G’s: GG-B100, Gst-b200, GM-2100 och GA-100. Samt i Casio en calculator och F91 đŸ€“

Övriga klockor 4st (+ sĂ€kert nĂ„gon som ligger och aldrig anvĂ€nds 🙈)

DĂ„ ligger jag som sig bör, ungefĂ€r som mĂ„nga andra. Mellanmjölk alltsĂ„, kĂ€nns bra đŸ™‚đŸ‘đŸ»
Ibland i mina mer osunda stunder tÀnker jag att det verkar vara lite vÀl mÄnga klockor man har.
Nog för att det kÀnns osannolikt, men tÀnk om LyxfÀllan skulle dyka upp...

"Idag har vi kommit hem till URban. Han har förutom allt annat dumt han gjort, Àven samlat pÄ sig en större samling klockor."
-Hur mÄnga armar har du URban?
-Va? TvÄ förstÄs?
"Nu rÄkar vi veta att URban har inte mindre Àn 30 st olika klockor i varierande prisklasser."
-SÄ URban, nÀr du redan hade 25 klockor, vilket tillsammans rÀcker till att mer Àn vÀl tÀcka in alla vÀrldens tidszoner samtidigt, och dessutom fylla bÀgge dina underarmar, sÀg mig... Hur kunde du komma pÄ att det var en bra idé att lÀgga till ytterligare 5 klockor till din samling?
-Eehhhh, jao, ja men du vet... Jag kÀnde ett starkt villhöver att köpa nÄgra till.
-Villhöver? Vad Àr det för ett ord?

GĂ€ller att hĂ„lla sig lĂ„ngt borta frĂ„n det dĂ€r programmet 😂

Men du har ju en skock Seiko ocksĂ„đŸ™‚
Jo, jag gillar dem. Har haft ert tjugotal klockor som mest men vill inte ha sÄ mÄnga sÄ jag har bantat ned rÀtt rejÀlt. Har vÀl typ 10-11 just nu. Kan eventuellt minskas litet till men dock inte pÄ g-shock-sidan för dÄ blir jag helt utan, ha ha!

Edit; mÄlet Àr vÀl att allt ska rymmas i en lÄda med tio platser.

Thruwback Torsdag Àr det vÀl idag sÄ hÀr kommer min Mudman, inskaffat-13 via "billiga affÀren" (lÀs mitt sopsorteringsrum).
Det Àr först nu jag fattat att det Àr 25Ärs jubileumsvarianten.

16626283220534855938832423618532.jpg
Vilket fynd! :wideyed:
Och nog för att resinet Àr slitet, men glaset ser ju bra ut. Funkar allt som det ska?
Nya klÀder till den dÀr borde ju inte vara nÄgra problem att hitta tycker man. Definitivt om man nöjer sig med resin frÄn nÄn annan 9000-modell.
Hur ser baksidan ut?

Jag sökte upp modellen pÄ shockbase:
Special Edition: 25th Anniversary
Collection: Dawn Black
:cool:
https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=G-9025A-1&subseries=G-9000&series=9000

Nu sĂ€ger jag inte att det Ă€r fallet, men om det, rent hypotetiskt alltsĂ„, skulle rĂ„ka dyka upp en donatorklocka med kombilĂ€nken, tĂ€nk GW-B5600BC-1BER, sĂ„ tĂ€nker jag att den lĂ€nken nog Ă€r mycket tyngre (đŸ€ž) Ă€n gummibandet, och dĂ„ bör den bli mer balanserad. 🙄

Men rejÀlare, absolut!
Men bara hypotetiskt vĂ€l??? 😁

Ibland i mina mer osunda stunder tÀnker jag att det verkar vara lite vÀl mÄnga klockor man har.
Nog för att det kÀnns osannolikt, men tÀnk om LyxfÀllan skulle dyka upp...

"Idag har vi kommit hem till URban. Han har förutom allt annat dumt han gjort, Àven samlat pÄ sig en större samling klockor."
-Hur mÄnga armar har du URban?
-Va? TvÄ förstÄs?
"Nu rÄkar vi veta att URban har inte mindre Àn 30 st olika klockor i varierande prisklasser."
-SÄ URban, nÀr du redan hade 25 klockor, vilket tillsammans rÀcker till att mer Àn vÀl tÀcka in alla vÀrldens tidszoner samtidigt, och dessutom fylla bÀgge dina underarmar, sÀg mig... Hur kunde du komma pÄ att det var en bra idé att lÀgga till ytterligare 5 klockor till din samling?
-Eehhhh, jao, ja men du vet... Jag kÀnde ett starkt villhöver att köpa nÄgra till.
-Villhöver? Vad Àr det för ett ord?

GĂ€ller att hĂ„lla sig lĂ„ngt borta frĂ„n det dĂ€r programmet 😂
LyxfĂ€llandeltagarna har ju oftast fler laster Ă€n en, jag kĂ€nner mig lugn just för att det bara Ă€r med klockor jag överdrivet ”en aning” 🙂

Vilket fynd! :wideyed:
Och nog för att resinet Àr slitet, men glaset ser ju bra ut. Funkar allt som det ska?
Nya klÀder till den dÀr borde ju inte vara nÄgra problem att hitta tycker man. Definitivt om man nöjer sig med resin frÄn nÄn annan 9000-modell.
Hur ser baksidan ut?

Jag sökte upp modellen pÄ shockbase:
Special Edition: 25th Anniversary
Collection: Dawn Black
:cool:
https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=G-9025A-1&subseries=G-9000&series=9000

AnvÀnds vÀldigt sÀllan, nÀstan sÄ batteriet hinner ta slut emella gÄngerna, kÀnns nÀstan lite stor men fÄr ju vara kvar i samlingen tills vidare annars lÀr den vÀl hamna hos @roosterman.

LyxfĂ€llandeltagarna har ju oftast fler laster Ă€n en, jag kĂ€nner mig lugn just för att det bara Ă€r med klockor jag överdrivet ”en aning” 🙂

SÄ du menar att @roosterman ligger illa till han har ju bÄde klockorna och Saabarna och sÀkert fler samlingar.
SÄlÀnge ni inte samlar pÄ herrgÄrdar (som Carl-Jan Granqvist sjÀlv sa om sina herrgÄrdar) för dÄ kan det bli dyrt misstÀnker jag och lyxfÀllan lÀr ju fundera hur ni tÀnkte.

NĂ€r jag köpte min senaste kĂ€rlek 😍, semistĂ„lisen av @Ploprof började jag rĂ€kna klockor och sĂ„ sattes ju 4st upp pĂ„ transfermarknaden. Finns fortfarande en Röd/Svart King och en DW i camo kvar 😉

Att @roosterman har mĂ„nga klockor och spĂ„rade ur för lĂ€nge sen, det Ă€r ju gamla nyheter 😂
Men vad kan snittet vara i trĂ„den? Hur mĂ„nga klockor har ni? Inte bara G’s, utan allt som allt? Jag ligger nu pĂ„ 34st đŸ«ąđŸ€«đŸ«Ł

I övrigt Ă€r den hĂ€r fantastiskt đŸ˜ƒđŸ€©
SÄ jÀkla fin!
E3166B25-A401-472E-BC64-3F68FBCC46E3.jpeg

Och som ni ser mot gĂ„rdagens bild, börjar flĂ€rpens beteende bĂ€ttra sig 🙂
26B14E27-90C0-40B3-BBA1-06C0F09404EA.jpeg
Hm, just nu har jag 27 G:s. Rent hypotetiskt kan det vara 29-30 ikvÀll. :)
Min G-lÄda har plats för 28 sÄ det kan behöva bli jobbiga beslut framöver..

Antalet klockor totalt? Vet inte, men det Àr >30. ;)

NÄgon som kan förklara hypen med gshock för en nybörjare? Hur populariserades den? Ingen klocka jag sjÀlv skulle köpa men jag har noterat att det Àr mÄnga fans dÀr ute, vad Àr det som lockar mest med den?
Blev med G-shock för ett drygt Är sen, tÀnkte att jag mÄste prova en iaf. Jag har totalt köpt ett tiotal och sÄlt av lite sÄ att jag nu har "bara" 3 kvar... GD-350, GW-9400(Rangeman) och en GA-2100(CasioOak), har testat 2 fyrkanter men inte fastnat, har nog provat "fel" , en GX56BB (King)och DW-5600 typ den dÀr ur-4-kanten man fÄr för 6-700:- ni vet.... Har span pÄ 1 till som kan införskaffas i nÀrtid (kanske)...
Gillar mina G-shocks för att det Àr frÀna och tuffa bruksklockor med bÄde en historia och framtid full av utveckling och nyheter. Gemenskapen i "G-shock klanen", typ denna trÄd upprÀtthÄller och triggar mitt intresse. Personligen bryr jag mig inte om scars pÄ mina G-shocks men grinar illa om jag repar nÄn av mina stÄlklockor...
Och sÄ Àr det quartsklockor vilket jag uppskattar alltmer och nÀr jag köper en ny premium klocka kommer det definitivt bli en quartsare!

Blev med G-shock för ett drygt Är sen, tÀnkte att jag mÄste prova en iaf. Jag har totalt köpt ett tiotal och sÄlt av lite sÄ att jag nu har "bara" 3 kvar... GD-350, GW-9400(Rangeman) och en GA-2100(CasioOak), har testat 2 fyrkanter men inte fastnat, har nog provat "fel" , en GX56BB (King)och DW-5600 typ den dÀr ur-4-kanten man fÄr för 6-700:- ni vet.... Har span pÄ 1 till som kan införskaffas i nÀrtid (kanske)...
Gillar mina G-shocks för att det Àr frÀna och tuffa bruksklockor med bÄde en historia och framtid full av utveckling och nyheter. Gemenskapen i "G-shock klanen", typ denna trÄd upprÀtthÄller och triggar mitt intresse. Personligen bryr jag mig inte om scars pÄ mina G-shocks men grinar illa om jag repar nÄn av mina stÄlklockor...
Och sÄ Àr det quartsklockor vilket jag uppskattar alltmer och nÀr jag köper en ny premium klocka kommer det definitivt bli en quartsare!
Tips: Det ligger en riktigt fin GW-5000U pĂ„ K&S om du vill testa en screwback-square. Den kan dock antas ha en svag arom av "mejeriprodukter".;)😁

Tillbaka
Topp