• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

VĂ€xlar mellan positiv och negativ porter, tills mina nya kommer.
0A27618D-B418-47F3-B76E-37761250D288.jpeg

PĂ„ spĂ„rvagnen (som tunnelbana fast lĂ„ngsammare, bullrigare och över marken för er som Ă€r frĂ„n Stockholm 😉) pĂ„ vĂ€g till sjukan för operation.

LÀngesedan man lÄg pÄ operationsbordet och kÀnslan i munnen tyder pÄ att jag tappat vanan
.

CC3EDA3D-8D12-40F7-8716-A90532F9D3DA.jpeg

Jag har funderat en del angÄende klockglas. Och drar slutsatsen att hÀrdat mineralglas borde vara passe'. Antingen akryl vilket Àr lÀtt att putsa bort repor, eller safir. Eller hur ser ni pÄ det?
NÀr det gÀller kostnaden sÄ gÄr ett safirglas faktiskt pÄ bara 200-300kr sÄ finns ingen anledning att kvalitetsklockor har mineralglas istÀllet.
Safir Àr iofs inte 100% sÀkert mot repor för det finns ju andra föremÄl som har safir, eller rentav diamant, som skulle kunna repa det.
Mineralglas ska kunna putsas men Àr mycket svÄrare Àn att putsa akryl. Finns det nÄgot annat argument för mineralglas?

Jag har funderat en del angÄende klockglas. Och drar slutsatsen att hÀrdat mineralglas borde vara passe'. Antingen akryl vilket Àr lÀtt att putsa bort repor, eller safir. Eller hur ser ni pÄ det?
NÀr det gÀller kostnaden sÄ gÄr ett safirglas faktiskt pÄ bara 200-300kr sÄ finns ingen anledning att kvalitetsklockor har mineralglas istÀllet.
Safir Àr iofs inte 100% sÀkert mot repor för det finns ju andra föremÄl som har safir, eller rentav diamant, som skulle kunna repa det.
Mineralglas ska kunna putsas men Àr mycket svÄrare Àn att putsa akryl. Finns det nÄgot annat argument för mineralglas?
Har för mig att det handlar till viss del om hur materialen spricker/krossas. Minns inte riktigt men har för mig att det var sÄ att safir har en tendens att krossas i smÄbitar, men mineralglas Àr "segare" och spricker "bara" istÀllet.

RÀtta mig gÀrna om det Àr fel. Ett minne av att ha lÀst detta (troligen pÄ WUS) för Äratal sedan.

Casio anvĂ€nder safirglas bara i sina highend modeller, för att kunna ta mer betalt. 🙂

Precis hÀmtat ut denna.
1FA969AA-8454-46B7-B25D-1CDF3E4058FF.jpeg

Exemplariskt skött som vanligt av hela fraktkedjan. NOT! 😂
Den lĂ€mnade Amerikat 16/8 och sedan dess har jag inte hört nĂ„t. Tyckte det tog lite tid sĂ„ började söka efter den igĂ„r. Visade sig att den legat pĂ„ mitt utlĂ€mningsstĂ€lle sen 26/8. Helt utan avisering i nĂ„gon form đŸ€·đŸŒ

Men annars Ă€r jag nöjd med klockan! đŸ€©

Men ÀndÄ handlar det bara om ett par hundra kronor skillnad sÄ tror nog det hÀr handlar lite om att ge de finare modellerna lite status ocksÄ.
Det handlar inte om vad det kostar, det kostar Ànnu mindre för tillverkarna att anvÀnda det. Safirglaset upplevs mer premium Àn mineralglas och dÀrför anvÀnds i premium modeller för att kunna motivera ett högre pris. Det Àr dÀrför Casio inte anvÀnder safirglas i stÄlisarna.

Precis hÀmtat ut denna.
1FA969AA-8454-46B7-B25D-1CDF3E4058FF.jpeg

Exemplariskt skött som vanligt av hela fraktkedjan. NOT! 😂
Den lĂ€mnade Amerikat 16/8 och sedan dess har jag inte hört nĂ„t. Tyckte det tog lite tid sĂ„ började söka efter den igĂ„r. Visade sig att den legat pĂ„ mitt utlĂ€mningsstĂ€lle sen 26/8. Helt utan avisering i nĂ„gon form đŸ€·đŸŒ

Men annars Ă€r jag nöjd med klockan! đŸ€©
Och precis som för @L&W Ă€r det fantastiskt kul att Amazon.com tycker det Ă€r lĂ€mpligt att skicka en klocka med kartong, men utan plĂ„tlĂ„dan i en plastpĂ„se frĂ„n USA. Jag menar det Ă€r ju inte sĂ„ att den ska processas pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen pĂ„ vĂ€gen 😂 Tur det Ă€r en G-Shock! đŸ‘ŠđŸ»
615DFDC8-5528-4025-98A1-492A7DC2F5EC.gif

090C2E2F-82EB-4183-B21D-CEF1DD94D8ED.gif

852CC444-A866-4805-8B00-F0A70913AA49.gif

Och precis som för @L&W Ă€r det fantastiskt kul att Amazon.com tycker det Ă€r lĂ€mpligt att skicka en klocka med kartong, men utan plĂ„tlĂ„dan i en plastpĂ„se frĂ„n USA. Jag menar det Ă€r ju inte sĂ„ att den ska processas pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen pĂ„ vĂ€gen 😂 Tur det Ă€r en G-Shock! đŸ‘ŠđŸ»
615DFDC8-5528-4025-98A1-492A7DC2F5EC.gif

090C2E2F-82EB-4183-B21D-CEF1DD94D8ED.gif

852CC444-A866-4805-8B00-F0A70913AA49.gif
Ja, tur att de tĂ„l tuffa tag! Tror att min har blivit stampat nĂ„gra gĂ„nger pĂ„ vĂ€gen. 😂

Tillbaka
Topp