• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja fast, om jag swishar sÄ har jag ju inget mer Àn ett kvitto pÄ swish. Tradera har man ju PayPal och ett kvitto pÄ köpet.
Eller tÀnker jag fel?
Alla vĂ„ra affĂ€rer hĂ€r gĂ„r till sĂ„, Swish först och sĂ„ fĂ„r man lite pĂ„ personen. Nu hade ju dessutom @Nygren handlat av honom tidigare. Det Ă€r ju en referens i sammanhanget. Tror inte du behöver vara orolig. Annars fĂ„r du nog köpa till nypris av butik. 🙂

SÀljaren ska alltsÄ erbjuda frakt i annonsen, sÄ skapas det en betalning via Blocket istÀllet för att du Swishar personen i frÄga direkt.

Han skapade detta nyss.
Inga personliga uppgifter med i bilden.

Bilagor

• ACC77F21-1B08-4C2B-A401-99EBAAA6833A.jpeg
    ACC77F21-1B08-4C2B-A401-99EBAAA6833A.jpeg
    148.6 KB · Visningar: 5
Är det safe med detta sĂ€ger ni I och med att frakten Ă€r skapad skulle ni sĂ€ga?
Det Àr aldrig 100 % safe med distansköp via annons, och det Àr inget som nÄgon annan kan garantera. Givetvis bra att vara kritisk och göra bedömningar, men jag tÀnker att man inte kommer ifrÄn ett visst riskmoment för att bli blÄst om man ska hÄlla pÄ med sÄdant. SÄ lÀnge man undviker de mest uppenbara minorna (se trÄden "Blocket och andra tokiga annonser" för att se hur sÄdana ser ut) sÄ bör du dock vara safe.

Du tÀnker fel.
Handla via blocketpaket sÄ Àr bÄde du och sÀljare safe gÀllande sak kontra pengar :) DÄ betalar du till Rocker via faktura 15 dagar dessutom.

Det Àr aldrig 100 % safe med distansköp via annons, och det Àr inget som nÄgon annan kan garantera. Givetvis bra att vara kritisk och göra bedömningar, men jag tÀnker att man inte kommer ifrÄn ett visst riskmoment för att bli blÄst om man ska hÄlla pÄ med sÄdant. SÄ lÀnge man undviker de mest uppenbara minorna (se trÄden "Blocket och andra tokiga annonser" för att se hur sÄdana ser ut) sÄ bör du dock vara safe.

Nej, Àr ju alltid en risk man tar. Men nu sÄ hÀr i efterhand med hjÀlp av denna trÄd och efter att ha pratat med honom pÄ telefon, sÄ kÀnns det sÀkrare.
Bara en jobbig vÀntan nu :)

Ja fast, om jag swishar sÄ har jag ju inget mer Àn ett kvitto pÄ swish. Tradera har man ju PayPal och ett kvitto pÄ köpet.
Eller tÀnker jag fel?
FörstÄr att du Àr nojig, vilket jag ocksÄ var / Àr men man fÄr försöka se pÄ vilken information man har till hands :)

Hade de varit blocket enbart hade jag nog varit lite skeptisk och orolig, men kanske frÄgat om blocket paketet om ja verkligen ville ha just den klockan.

Men nÀr folk har köpt ifrÄn personen tidigare och gjort "svÄra" biten Ät dig sÄ hade jag litat pÄ medlemmarna hÀr, speciellt om @Nygren som Àr en veteran pÄ denna trÄd har sagt de, hade det rÀckt för mig. Men sen Àr det Àven bra att kolla "good guy bad guy" om nu personen gjort affÀrer pÄ detta forum tidigare som min tillex - Good guy Bad guy sÄ fÄr du ÀndÄ lite mer tillit pÄ personen :)

min första g-shock (gwg-1000) köpte jag hÀr ifrÄn, Àven om det fanns en GgBg lÀnk sÄ var ja lite orolig, men personen kom förbi och lÀmnade den i brevlÄdan medans jag var pÄ jobbat... timmarna gick sÄÄÄÄ sakta :D

var inte meningen att bli sÄ lÄngt, men förstÄ din oro, men du kommer bli sÄ glad nÀr den kommer, och den sÄg verkligen ny ut pÄ bilderna. kunde nog inte köpt en bÀttre g-shock som din första (om jag förstÄr det rÀtt). :)

FörstÄr att du Àr nojig, vilket jag ocksÄ var / Àr men man fÄr försöka se pÄ vilken information man har till hands :)

Hade de varit blocket enbart hade jag nog varit lite skeptisk och orolig, men kanske frÄgat om blocket paketet om ja verkligen ville ha just den klockan.

Men nÀr folk har köpt ifrÄn personen tidigare och gjort "svÄra" biten Ät dig sÄ hade jag litat pÄ medlemmarna hÀr, speciellt om @Nygren som Àr en veteran pÄ denna trÄd har sagt de, hade det rÀckt för mig. Men sen Àr det Àven bra att kolla "good guy bad guy" om nu personen gjort affÀrer pÄ detta forum tidigare som min tillex - Good guy Bad guy sÄ fÄr du ÀndÄ lite mer tillit pÄ personen :)

min första g-shock (gwg-1000) köpte jag hÀr ifrÄn, Àven om det fanns en GgBg lÀnk sÄ var ja lite orolig, men personen kom förbi och lÀmnade den i brevlÄdan medans jag var pÄ jobbat... timmarna gick sÄÄÄÄ sakta :D

var inte meningen att bli sÄ lÄngt, men förstÄ din oro, men du kommer bli sÄ glad nÀr den kommer, och den sÄg verkligen ny ut pÄ bilderna. kunde nog inte köpt en bÀttre g-shock som din första (om jag förstÄr det rÀtt). :)

Ja det vart swish nu, sÄ...
Men som du sÀger sÄ hjÀlpte verkligen trÄden och hans respons till, sÄg Àven trÄden du refererade till, hann dock inte kika i den nu imorse.
Hehe nej, nu kĂ€nner jag mig lugnare...Ă€ven om ❀ gĂ„tt i 🚀 fart pĂ„ sĂ„ hĂ€r morgonen.
Nej, den kÀnns svÄrslagen. Var ute efter en grön ocksÄ primÀrt frÄn att ha svÀngt frÄn den svarta i början :)

Tillbaka
Topp