• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ny bild pÄ GMW-B5000EH-1
1664984668326.png
 
Yes, vad jag vet sĂ„ 🙂 KĂ€nns den igen?
Ja kanske. Har för mig att jag sĂ„g en sĂ„dan dĂ€r pĂ„ tradera-annons för ett bra tag sedan. Tvekade pĂ„ köp pga att jag hittade produktbilder (har för mig att det var pĂ„ shockbase) dĂ€r texten pĂ„ tavlan inte stĂ€mde med bilderna i annonsen. Ett litet mysterium🔍. NĂ€r jag tvekat klart sĂ„ var annonsen avslutad. 😄

EDIT: Hittade bild och lade sida vid sida. "Illuminator" vs "Tidegraph" đŸ€”
illum.jpg


 
Senast Àndrad:
Ja kanske. Har för mig att jag sĂ„g en sĂ„dan dĂ€r pĂ„ tradera-annons för ett bra tag sedan. Tvekade pĂ„ köp pga att jag hittade produktbilder (har för mig att det var pĂ„ shockbase) dĂ€r texten pĂ„ tavlan inte stĂ€mde med bilderna i annonsen. Ett litet mysterium🔍. NĂ€r jag tvekat klart sĂ„ var annonsen avslutad. 😄

EDIT: Hittade bild och lade sida vid sida. "Illuminator" vs "Tidegraph" đŸ€”
illum.jpg


Ja, sĂ„g det med, nu nĂ€r du pĂ„talade det.. đŸ€”
 
Möjligt att det kan vara variationer för olika marknader... Men pÄ en (vad jag antar Àr relativt fÄ tillverkade) WCCS-modell?
Ja, det Àr mystiskt. SÄg en pÄ ebay nu med lÄda, den har en annan modellbeteckning Àn vad jag har pÄ min lÄda.

Min: G-2100WC-6VDR
2234 DI

Ebay: G-2100WC-6JR
2234 JA

Ska kika nĂ€rmare senare 😀
 
But wait, there's moar:
Tycker att dessa rödmarkerade avstÄnd skiljer proportionerligt ocksÄ. Det kan förstÄs bero pÄ att ditt foto Àr taget med en riktig kamera och i en vinkel underifrÄn eller nÄt annat. Jag tror inte att din klocka Àr en fejk, men som sagt, det Àr ett mysterium.
illum2.jpg


EDIT: Det Àr tydligt nÀr jag kollar mer noga, vinkeln som ditt foto Àr taget gör att mÄnfas-indikatorn delvis skyms bakom det "staget" med texten "H--L--H". SÄ att de dÀr avstÄnden ser olika ut beror pÄ foto-vinkeln.
 
Senast Àndrad:
But wait, there's moar:
Tycker att dessa rödmarkerade avstÄnd skiljer proportionerligt ocksÄ. Det kan förstÄs bero pÄ att ditt foto Àr taget med en riktig kamera och i en vinkel underifrÄn eller nÄt annat. Jag tror inte att din klocka Àr en fejk, men som sagt, det Àr ett mysterium.
illum2.jpg
DĂ€r tappade du mig 😅 Ja vem vet, kan vara fejk, bra fejk isĂ„fall, jag hade inte ens tĂ€nkt pĂ„ skillnaderna faktiskt, bra uppmĂ€rksammat!
 
Vore bra om du raderade det hĂ€r inlĂ€gget innan @Roosterwife hinner se det😬
Annars kommer hon vÀl göra om garaget till festlokal innan jag hinner fÄ dit bilarna:nailbiting:
IMG_20221005_172512.jpg


Tjusigt med tak pÄ nu Àr det ju "bara" slutklÀmmen kvar.

ApropÄ att tagga fru Tupp, sÄ kan ju herr Tupp ha rÄkat (rent hypotetiskt alltsÄ) ha köpt en G-Shock till enligt det dÀringa Tradera.

Dagens har varit min ljusblÄaktiga.

16649930897908767938665425461570.jpg
 
Tillbaka
Topp