• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vore bra om du raderade det hĂ€r inlĂ€gget innan @Roosterwife hinner se det😬
Annars kommer hon vÀl göra om garaget till festlokal innan jag hinner fÄ dit bilarna:nailbiting:
IMG_20221005_172512.jpg
Inte skulle vĂ€l jagđŸ˜…đŸ€—đŸ˜‡
 
Det Ă€r likvĂ€l vĂ€ldigt intressant att söka vidare pĂ„, tack för att du hojtade till! 🙂
Hehe. Jag tror inte den Ă€r fejk, av flera skĂ€l. Jag misstĂ€nker att lösningen pĂ„ mysteriet kan ligga i de olika modellbeteckningarna du hittade.👍
Fick svar av Shockbase: "
Hi, These are probably watches from different markets. There are models , which have little differences depending on the market. Especially when comparing Japan, US and rest of the world.
Sometimes the labels are different. "20bar water resistance" versus "200m water resistance" for example."

Eventuellt dĂ€r nĂ„gonstans Ă€r kanske svaret 🙂
 
Fick svar av Shockbase: "
Hi, These are probably watches from different markets. There are models , which have little differences depending on the market. Especially when comparing Japan, US and rest of the world.
Sometimes the labels are different. "20bar water resistance" versus "200m water resistance" for example."

Eventuellt dĂ€r nĂ„gonstans Ă€r kanske svaret 🙂
Kul att dom var sĂ„ snabba att svara.👍
Cool och snygg modell, jag var ju som sagt pÄ vippen att slÄ till pÄ den nÀr den lÄg pÄ tradera. SÄ det Àr kul att se att den hamnade hÀr pÄ forumet:).
Gillar W.C.C.S.-samarbetet ocksĂ„. 🩐🐠🐡🐟🩈
 
Kul att dom var sĂ„ snabba att svara.👍
Cool och snygg modell, jag var ju som sagt pÄ vippen att slÄ till pÄ den nÀr den lÄg pÄ tradera. SÄ det Àr kul att se att den hamnade hÀr pÄ forumet:).
Gillar W.C.C.S.-samarbetet ocksĂ„. 🩐🐠🐡🐟🩈
Jag brukar frĂ„ga honom saker, ibland svarar han - ibland inte 😅 Men blev halvnervös ocksĂ„ innan, gjorde three button test 😂 Men det mest logiska Ă€r vĂ€l slightly different model, typ :)

Den Ă€r cool! Men bandet Ă€r ju en vetenskap att sĂ€tta pĂ„ sig.. 😀

Edit: Följer med en manual för hur man sĂ€tter pĂ„ sig armbandet.. 😅
PXL_20221005_200421948.jpg
 
God morgon. Handlare för första gĂ„ngen via amazon. Kom att tĂ€nka pĂ„ en sak. Om man Ă„mgrar ett köp sĂ„ stĂ„r det ganska tydligt returfrakt mm. Men hur gĂ„r det med skatten? Är den bara borta vid en retur eller hur blir det? Blir ju lite att man skattar utan att fĂ„ nĂ„gon vara annars?
 
@Aros letar inte du efter en sĂ„n? Har jag redan postat denna? đŸ€·â€â™‚ïž 😁
SkÀrmavbild 2022-10-06 kl. 07.27.15.png

StĂ€mmer, tack đŸ™đŸ»
Är dock ingen brĂ„dska. NĂ„n som handlar frĂ„n den sidan tidigare?
Min franska Ă€r lite rostig đŸ€·đŸŒ
 
Vad anvĂ€nder ni för "funktion" mest pĂ„ era G-shocks? För min del Ă€r det nog SIG för varje hel timme, samt barometer nĂ€r jag har en av de klockorna 😀

Först och frÀmst kollar jag tiden. Sen anvÀnder jag larmet ibland.
En funktion jag förmodligen aldrig kommer att fÄ nytta av Àr ebb och flod. Den funktionen finns ju dock bara pÄ nÄgra fÄ modeller.
 
Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen i början av veckan för att uppdatera mig om lÀget. TyvÀrr kan Svante inte fÄ nÄgot besked alls om MR-G B5000D frÄn Casio. Jag kollade förstÄs pÄ det som fanns hemma, bifogar ett par bilder. Har ocksÄ vÀntat ivrigt pÄ Jubileums-Frogman, men efter att ha lÀst om den Àr jag ganska besviken.
SĂ„ nu valde jag att lĂ€gga pengarna pĂ„ en annan klocka istĂ€llet och sĂ€tta GShock-inköpen pĂ„ hold sĂ„ lĂ€nge 🙁

2D97F50E-4100-4D99-BECD-C7274992CB1D.jpeg
8D5AF235-E4C7-477A-9152-4A6EB6591F40.jpeg
 
Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen i början av veckan för att uppdatera mig om lÀget. TyvÀrr kan Svante inte fÄ nÄgot besked alls om MR-G B5000D frÄn Casio. Jag kollade förstÄs pÄ det som fanns hemma, bifogar ett par bilder. Har ocksÄ vÀntat ivrigt pÄ Jubileums-Frogman, men efter att ha lÀst om den Àr jag ganska besviken.
SĂ„ nu valde jag att lĂ€gga pengarna pĂ„ en annan klocka istĂ€llet och sĂ€tta GShock-inköpen pĂ„ hold sĂ„ lĂ€nge 🙁

2D97F50E-4100-4D99-BECD-C7274992CB1D.jpeg
8D5AF235-E4C7-477A-9152-4A6EB6591F40.jpeg
RĂ€tt saftigt pris pĂ„ den vanliga stĂ„lsquaren. 2000 kr beggad för min och med massa repor passar en bonde bra pĂ„ alla vis😁
 
Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen i början av veckan för att uppdatera mig om lÀget. TyvÀrr kan Svante inte fÄ nÄgot besked alls om MR-G B5000D frÄn Casio. Jag kollade förstÄs pÄ det som fanns hemma, bifogar ett par bilder. Har ocksÄ vÀntat ivrigt pÄ Jubileums-Frogman, men efter att ha lÀst om den Àr jag ganska besviken.
SĂ„ nu valde jag att lĂ€gga pengarna pĂ„ en annan klocka istĂ€llet och sĂ€tta GShock-inköpen pĂ„ hold sĂ„ lĂ€nge 🙁

2D97F50E-4100-4D99-BECD-C7274992CB1D.jpeg
8D5AF235-E4C7-477A-9152-4A6EB6591F40.jpeg
Jag som bor typ ljusÄr frÄn Storbyn...
Är KM Globen the place to go to nĂ€r det gĂ€ller G-shock dĂ€r uppe?
Verkar ha hyffsat sortiment pĂ„ High-endversionerna, men hur Ă€r sortimentet pĂ„ dom "billigare"? 🙂
 
Gjorde en utflykt till Klockmaster Globen i början av veckan för att uppdatera mig om lÀget. TyvÀrr kan Svante inte fÄ nÄgot besked alls om MR-G B5000D frÄn Casio. Jag kollade förstÄs pÄ det som fanns hemma, bifogar ett par bilder. Har ocksÄ vÀntat ivrigt pÄ Jubileums-Frogman, men efter att ha lÀst om den Àr jag ganska besviken.
SĂ„ nu valde jag att lĂ€gga pengarna pĂ„ en annan klocka istĂ€llet och sĂ€tta GShock-inköpen pĂ„ hold sĂ„ lĂ€nge 🙁

2D97F50E-4100-4D99-BECD-C7274992CB1D.jpeg
8D5AF235-E4C7-477A-9152-4A6EB6591F40.jpeg

Brukar det gÄ att pruta om man besöker dylika klockbutiker?
Jag menar nÀr flera modeller gÄr att hitta för 2000-3000kr lÀgre pris hos nÀtbutiker.
 
Jag som bor typ ljusÄr frÄn Storbyn...
Är KM Globen the place to go to nĂ€r det gĂ€ller G-shock dĂ€r uppe?
Verkar ha hyffsat sortiment pĂ„ High-endversionerna, men hur Ă€r sortimentet pĂ„ dom "billigare"? 🙂
- Jag har ocksÄ 20 mil till Globen, men kÀnner Svante sÄ dÀrför Äker jag gÀrna dit.
Han Àr vÀl den AD i Sverige som har största sortimentet av Casio och dessutom AD-nivÄ sÄ att han kan fÄ hem versioner som normalt inte sÀljs hÀr. Portern som finns i trÄden kommer tex frÄn Klockmaster Globen. Dessutom har han normalt ett fint sortiment av MR-G, men just nu Àr allt utom en sÄlda. Som AD Àr han skyldig att visa officiella listpriser och som allt annat har de hÀr ocksÄ blivit dyrare.
 
Tillbaka
Topp