• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

😉
IMG_20221012_190655_edit_113669669495675.jpg
Men
 vad har de ringarna i displayen för syfte?
Du kan inte byta till ”analoga visare”?
 
Nu kör vi Clubhouse. In och va med vet jag :D
Onsdag igen 😃
KvÀllens rumslÀnk.
Sprid vidare i "era" trĂ„dar👍
Hörs lite senare🙂
 
Den ser orovĂ€ckande stor ut😁 vet ju att du har 20 cm handleder? Den sitter ju kanon pĂ„ dej. Vi fĂ„r se hur den sitter pĂ„ mig med mina 17cm😁
Men kungen har lockat fram mitt intresse för G igen
Spammis har vÀl nÄgot tunnare handleder Àn mig vill jag minnas.
Han trivs ju vĂ€ldans bra med Kingen:) SĂ„ det Ă€r ju klart du ska köra pĂ„ en sĂ„n✌
Eller @spammerstakeahike ??
 
Den ser orovĂ€ckande stor ut😁 vet ju att du har 20 cm handleder? Den sitter ju kanon pĂ„ dej. Vi fĂ„r se hur den sitter pĂ„ mig med mina 17cm😁
Men kungen har lockat fram mitt intresse för G igen
Allt Àr ju som vanligt beroende pÄ kameravinkeln. Jag tror att kingen lÀtt glider in mellan spenarna pÄ Rosa. SjÀlv saknar jag min ibland!
805C0BC3-5E7D-4544-BD7E-5D30A27DA771.jpeg
 
KÀnns som att jag inte fÄr bukt med ljudet av bandet som jag beskrev tidigare. Trots att ha smörjt försiktigt med en droppe, skruvat i och spÀnt Ät alla skruvar, och till och med bytt plats pÄ dom svarta "vingarna" under....sÄ Àr ljuden kvar.

Tycker det Ă€r synd att pĂ„ en klocka i denna prisklass att detta ska behöva existera. Antingen det eller sĂ„ Ă€r jag extra kĂ€nslig för ljud. Men i mitt case sĂ„ tycker jag nog inte att det skulle kunna undgĂ„ nĂ„gon om man har klockan pĂ„ sig. Inte varenda, men nĂ€ra pĂ„, minsta rörelse fĂ„r den att avge ljud. Är konstigt att min gamla
GW-M5610U-1ER som kostar 7-8 gÄnger mindre inte avger ett Ànda ljud, oavsett vad den utsÀtts för.
Är svĂ„rt att beskriva, men sĂ„ fort handen skiftar, eller jag vrider, sĂ„ uppstĂ„r det. Är det ingen annan som har upplevt detta? Eller Ă€r det jag som enbart rĂ„kat fĂ„tt ett dĂ„ligt strap?
Har ju kikat pÄ att köpa ett gult och sÀtta pÄ klockan i vilket fall, kanske skulle testa det?

Skrev tidigare att jag letade efter nÄn sorts paracord strap, var redan i tanken innan klockan införskaffades. Dom jag har hittat pÄ ebay och liknande Àr exempelvis historia med en (bygel?) som man lÄser med, tÀnk ryggsÀckbyglar för att lÄsa och öppna vÀskan...vilket kÀnns bÄde dels fult och konstigt.
Den snyggaste lösningen jag har hittat Àr Victorinox lösning för deras INOX serie:

SÄ mina frÄgor Àr följande.
Finns det nÄn som har satt en paracord som denna (behöver inte vara just Victorinox, men liknande) pÄ sin Mudmaster? Att det inte skulle passa frÄn start Àr man ju beredd pÄ, och nÄn form av adapter skulle ju sÄ klart behövas.
I dagslÀget sÄ kÀnns det som att jag skulle vilja ha en liknande lÀsning, om det existerar. Eller har nÄn nÄt tips pÄ liknande?
 

Bilagor

  • E9B1916B-B489-4631-BE0C-00A888D18E50.jpeg
    E9B1916B-B489-4631-BE0C-00A888D18E50.jpeg
    147.5 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
Är detta vanligt pĂ„ svarta stĂ„lisar? Inte sĂ„ att jag anvĂ€nder den pĂ„ nĂ„t extremt sĂ€tt, mer skrivbord Ă€n nĂ„t annat nĂ€stan.. tĂ€nker pĂ„ det vita som Ă€r nött, finns pĂ„ flera stĂ€llen pĂ„ klockan.
BEE5C9B0-1210-416E-A7CA-8DD740D15822.jpeg
 
Är detta vanligt pĂ„ svarta stĂ„lisar? Inte sĂ„ att jag anvĂ€nder den pĂ„ nĂ„t extremt sĂ€tt, mer skrivbord Ă€n nĂ„t annat nĂ€stan.. tĂ€nker pĂ„ det vita som Ă€r nött, finns pĂ„ flera stĂ€llen pĂ„ klockan.
BEE5C9B0-1210-416E-A7CA-8DD740D15822.jpeg
Den blir ju Aged pÄ riktigt :D
Har inte kollat, men tror det har att göra med hur mycket lÀnkarna "sticker ut" beroende pÄ handledsstorlek osv..
Slitas kommer det ju göra med anvĂ€ndning, men hur mycket och hur snabbt Ă€r ju frĂ„gan.. đŸ€”
 
KÀnns som att jag inte fÄr bukt med ljudet av bandet som jag beskrev tidigare. Trots att ha smörjt försiktigt med en droppe, skruvat i och spÀnt Ät alla skruvar, och till och med bytt plats pÄ dom svarta "vingarna" under....sÄ Àr ljuden kvar.

Tycker det Ă€r synd att pĂ„ en klocka i denna prisklass att detta ska behöva existera. Antingen det eller sĂ„ Ă€r jag extra kĂ€nslig för ljud. Men i mitt case sĂ„ tycker jag nog inte att det skulle kunna undgĂ„ nĂ„gon om man har klockan pĂ„ sig. Inte varenda, men nĂ€ra pĂ„, minsta rörelse fĂ„r den att avge ljud. Är konstigt att min gamla
GW-M5610U-1ER som kostar 7-8 gÄnger mindre inte avger ett Ànda ljud, oavsett vad den utsÀtts för.
Är svĂ„rt att beskriva, men sĂ„ fort handen skiftar, eller jag vrider, sĂ„ uppstĂ„r det. Är det ingen annan som har upplevt detta? Eller Ă€r det jag som enbart rĂ„kat fĂ„tt ett dĂ„ligt strap?
Har ju kikat pÄ att köpa ett gult och sÀtta pÄ klockan i vilket fall, kanske skulle testa det?

Skrev tidigare att jag letade efter nÄn sorts paracord strap, var redan i tanken innan klockan införskaffades. Dom jag har hittat pÄ ebay och liknande Àr exempelvis historia med en (bygel?) som man lÄser med, tÀnk ryggsÀckbyglar för att lÄsa och öppna vÀskan...vilket kÀnns bÄde dels fult och konstigt.
Den snyggaste lösningen jag har hittat Àr Victorinox lösning för deras INOX serie:

SÄ mina frÄgor Àr följande.
Finns det nÄn som har satt en paracord som denna (behöver inte vara just Victorinox, men liknande) pÄ sin Mudmaster? Att det inte skulle passa frÄn start Àr man ju beredd pÄ, och nÄn form av adapter skulle ju sÄ klart behövas.
I dagslÀget sÄ kÀnns det som att jag skulle vilja ha en liknande lÀsning, om det existerar. Eller har nÄn nÄt tips pÄ liknande?
Jag kör med Leatherman pÄ en av mina ...
Men det Ă€r mer rassligt 😉
IMG_20220225_050255.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20220225_080636.jpg
    IMG_20220225_080636.jpg
    755.5 KB · Visningar: 3
  • IMG_20220225_080655.jpg
    IMG_20220225_080655.jpg
    740.3 KB · Visningar: 2
FörstÄr inte hur den hÀr kan vara osÄld till det hÀr priset, den var ju billig redan vid 7k
 
Tillbaka
Topp