• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

De tvÄ bitarna nÀrmast klockan Àr ju sneda sÄ jag rÀknar bara antalet lÀnkbitar som Àr likadana/raka, du har 2+2, rooster har 3+2.
Jag har handledsstorlek mitt emellan er sÄ lite oklart om fyra funkar för mig eller om jag behöver en till.
Ahaaaq, du menar raka pĂ„ den ledden, utsvĂ€ngda typ. Nu Ă€r jag med. Finns rĂ€tt mycket att gĂ„ pĂ„ i microjusteringen🙂

KvÀllens quiz:
Vilken klocka tillhör bandet? 🙂
IMG_20221102_200920.jpg

Den var tuff 😎

MĂ„ste sĂ€ga att jag blev förvĂ„nad över stegrĂ€knaren i gg. Varför har ingen sagt det innan😂?
DSC_8510.JPG
Enligt min erfarenhet rÀknar Casios stegrÀknare med cirka 30% över sanningen nÀr jag referensat mot andra tyvÀrr. Men om man bara vill följa statistik och se det som en ungefÀrlig sammanstÀllning över hur mycket man rört pÄ sig (eller vibrationer klockan utsatts för snarare) och jÀmföra över tid kan det sÀkert duga.

Enligt min erfarenhet rÀknar Casios stegrÀknare med cirka 30% över sanningen nÀr jag referensat mot andra tyvÀrr. Men om man bara vill följa statistik och se det som en ungefÀrlig sammanstÀllning över hur mycket man rört pÄ sig (eller vibrationer klockan utsatts för snarare) och jÀmföra över tid kan det sÀkert duga.
JÀmfört med Suunto traverse visar denna likadana steg dÄ jag vet hur mycket jag gÄr i ladugÄrden. FrÄgan Àr om bÄda i sÄfall skulle visa galet eller om de Àr olika mellan gshockarna ocksÄ i modellerna

Jag anvĂ€nder inte min G med stegrĂ€knare superofta men nĂ€r jag gjort det sĂ„ har jag nog upplevt att den hĂ„ller sig relativt jĂ€mn med min Fitbit som sitter pĂ„ andra handleden. Detta trots att jag Ă€r vĂ€nsterhĂ€nt och har klockan pĂ„ min dominanta arm. Sen tror jag förvisso att bĂ„da Ă€r glĂ€djemĂ€tare 😅
Oj vad mÄnga steg jag brukar ha gÄtt av att spela gitarr i en timme med Fitbit pÄ högerarmen tex.

Kanske borde köra en vecka konstant med den kombon iofs för att kunna fÄ en tydligare bild, nu gÄr jag mest pÄ "data" frÄn strödagar

Tillbaka
Topp