• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Illuminator.

PXL_20221103_090400748.jpg

fan @hepanter trodde dagen aldrig skulle komma, trodde de var vi som var MT-G bros som hade dessa pÄ sig mest meeen icke :( vad fick dig att lÀgga ut den?

Grym modul. TvÄ tidtagningar Àr grymt anvÀndbart. Och 7 Ärs batteri tror jag?
Ja denna modell har seglat upp och blivit en solklar favorit. Det mÄste ha nÄgot att göra med formen, den smidiga storleken och de glada fÀrgerna. Dual illuminator Àr ocksÄ riktigt nice samt den dÀr videon pÄ YT dÀr klockan fick rejÀlt med stryk utan problem. Visst, det klarar ju alla G-Shocks men ÀndÄ.

fan @hepanter trodde dagen aldrig skulle komma, trodde de var vi som var MT-G bros som hade dessa pÄ sig mest meeen icke :( vad fick dig att lÀgga ut den?

TyvĂ€rr anvĂ€nder jag den inte. Är ju aldrig ledig och jag kan verkligen inte motivera till att nöta ner den fina finishen pĂ„ klockan.
MTG Àr till för kontorsnisse. Den Àr magiskt fin.

Nu Àr jag ett lillfinger ifrÄn att klicka hem en GWG2000 Toyota landcruiser edition, velar fortfarande mellan modellerna. Men de klappar mest för just den och den kommer jag kunna ha glÀdje av ocksÄ

TyvĂ€rr anvĂ€nder jag den inte. Är ju aldrig ledig och jag kan verkligen inte motivera till att nöta ner den fina finishen pĂ„ klockan.

Nu Àr jag ett lillfinger ifrÄn att klicka hem en GWG2000 Toyota landcruiser edition, velar fortfarande mellan modellerna. Men de klappar mest för just den och den kommer jag kunna ha glÀdje av ocksÄ
BestĂ€lld sĂ„ taggad😍

Ähmen vĂ€nta nu.
Du har vÀl inte mysbrallor i lagÄrn?
Men du har ju inte blÄstÀll i soffan heller.
Mysbrallor tillsammans med mysklocka i soffan. Capisce?

FörstÄr vad du menar, jobbar visserligen kontor men vill inte slita ut den för mycket eller för fort :p men ja det Àr en skönhet verkligen!

JÀmfört med Suunto traverse visar denna likadana steg dÄ jag vet hur mycket jag gÄr i ladugÄrden. FrÄgan Àr om bÄda i sÄfall skulle visa galet eller om de Àr olika mellan gshockarna ocksÄ i modellerna

Jag anvĂ€nder inte min G med stegrĂ€knare superofta men nĂ€r jag gjort det sĂ„ har jag nog upplevt att den hĂ„ller sig relativt jĂ€mn med min Fitbit som sitter pĂ„ andra handleden. Detta trots att jag Ă€r vĂ€nsterhĂ€nt och har klockan pĂ„ min dominanta arm. Sen tror jag förvisso att bĂ„da Ă€r glĂ€djemĂ€tare 😅
Oj vad mÄnga steg jag brukar ha gÄtt av att spela gitarr i en timme med Fitbit pÄ högerarmen tex.

Kanske borde köra en vecka konstant med den kombon iofs för att kunna fÄ en tydligare bild, nu gÄr jag mest pÄ "data" frÄn strödagar
Okej, intressant. Jag baserar det pÄ att ha referensat en GBDH1000 mot Garmin, Samsung aktivitetsband samt sunt förnuft och erfarenhet (som var rörande överens nÀstan pÄ steget). Jag tog en kort biltur med gbdh1000 och klev ut med 500 steg. DÄ blev jag arg och skickade tillbaka den. Kanske ska se hur stegrÀknaren i ggb100 klarar sig dÄ.

Okej, intressant. Jag baserar det pÄ att ha referensat en GBDH1000 mot Garmin, Samsung aktivitetsband samt sunt förnuft och erfarenhet (som var rörande överens nÀstan pÄ steget). Jag tog en kort biltur med gbdh1000 och klev ut med 500 steg. DÄ blev jag arg och skickade tillbaka den. Kanske ska se hur stegrÀknaren i ggb100 klarar sig dÄ.
Gbd har jag hört förut har dĂ„lig stegrĂ€knare. Jag tror inte man ska dra alla g s över en kant 😁👍

Du som kan allt om Gsen hur gör jag för att denna ska stĂ€lla om sig sjĂ€lv 😂?

image.jpg
Skruva ut kronan, sen dra ut den ett snÀpp, dÀr ska du kunna vÀlja autorc on eller off.
Sen tryck in och skruva tillbaks kronan. 🙂
För manuell sync vĂ€ljer du r/clĂ€ger med modeknappen, sen hĂ„ller du in nedre högra knappen till den börjar söka mottagare👍

Hej, fantaster!

Efter ett drygt 4 Är lÄngt klockuppbehÄll köpte jag min första digitala klocka, en G-SHOCK CASIOAK GA-2100. Behövde en beater som fixade att ta en smocka eller tvÄ under jobbveckan. Hade skrattat Ät tanken under mina tidigare samlarÄr, och framförallt Ät G-Shocks som jag under min klockaktiva period alltid fnyst sÀrskilt Ät.
En mĂ„nad senare sitter jag nu pĂ„ 5 stycken och Ă€r FULLSTÄNDIGT jĂ€kla sĂ„ld (och tillbakadragen i klocksvĂ€ngen). :D

Söker och BEHÖVER nu en DW 6600, och vĂ€nder mig till er konnĂ€ssörer. NĂ„gon som kan tĂ€nkas avyttra en eller har pejl pĂ„ vart jag hittar en till ett skĂ€ligt pris?

Tack för en fantastiskt rolig och trevlig trĂ„d! 🙏👊

57_1554493b-c62e-44ca-9583-4bf63c16918f_768x519.jpg

Efter ett drygt 4 Är lÄngt klockuppbehÄll köpte jag min första digitala klocka, en G-SHOCK CASIOAK GA-2100. Behövde en beater som fixade att ta en smocka eller tvÄ under jobbveckan. Hade skrattat Ät tanken under mina tidigare samlarÄr, och framförallt Ät G-Shocks som jag under min klockaktiva period alltid fnyst sÀrskilt Ät.
En mĂ„nad senare sitter jag nu pĂ„ 5 stycken och Ă€r FULLSTÄNDIGT jĂ€kla sĂ„ld (och tillbakadragen i klocksvĂ€ngen).

Söker och BEHÖVER nu en DW 6600, och vĂ€nder mig till er konnĂ€ssörer. NĂ„gon som kan tĂ€nkas avyttra en eller har pejl pĂ„ vart jag hittar en till ett skĂ€ligt pris?

Tack för en fantastiskt rolig och trevlig trÄd!
🙏
👊

57_1554493b-c62e-44ca-9583-4bf63c16918f_768x519.jpg

VÀlkommen tillbaka till klocktrÀsket. Nu pÄ den mörka sidan... ;)

Tillbaka
Topp