Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja men absolut, lite tillkommer och lite byts ut i lite lagom takt. Gw5600 ska nog sÀljas om jag inte köper nÄgon kul bezel och band till den. NÀsta kanske blir en king eller en dw6900 eller g7900 i annan fÀrg. Mudman eller rangeman vore coolt. Men dÀr gÄr nog min grÀns för vad de fÄr kosta. TyvÀrr kanske lite innanSamlingen av G vÀxer stadigt
Plocka fram min dw6900 bara för det. AnvÀnds aldrigJa men absolut, lite tillkommer och lite byts ut i lite lagom takt. Gw5600 ska nog sÀljas om jag inte köper nÄgon kul bezel och band till den. NÀsta kanske blir en king eller en dw6900 eller g7900 i annan fÀrg. Mudman eller rangeman vore coolt. Men dÀr gÄr nog min grÀns för vad de fÄr kosta. TyvÀrr kanske lite innan
Plocka fram min dw6900 bara för det. AnvÀnds aldrig
Lila detaljerna pÄ din Àr nicePlocka fram min dw6900 bara för det. AnvÀnds aldrig
Ja tur som fasen att de Àr lite lila pÄ denLila detaljerna pÄ din Àr nice
Japp, jag vill ha en gw, men tycker att det gör enorm skillnad att g-shock texten Àr röd pÄ min jÀmfört med vit pÄ gw.Ja tur som fasen att de Àr lite lila pÄ den
Jag ska in till stan idag och prova en GBD i butikenâŠGodmorgon kĂ€ra G-Shockers! Ăr riktigt nöjd med denna fĂ€rgkombon, sjukt nöjd att jag lyckades fĂ„ köpa denna
JeppâŠ. har haft denna orangea Muddie innan och var supernöjdâŠperfekt storlek, pris, fĂ€rg, funktionerna⊠tills jag insĂ„g att Shocks med visare Ă€r inget för mig⊠de ska vara digitalaSĂ„ sjukt snygg
Alla borde ha en
Fick precis hem en UV-lampa för behandling av mörkertrötthet/depression. Har ju senaste 20 Ären kÀnt av mörkerdepp, eller trötthet under den mörka Ärstiden i norra Sverige, nÀr det inte Àr fullt dagsljus under ett par-tre mÄnader.
Och hej vad den lyser! Det Àr anstrÀngande för ögonen att vara nÀrmare Àn en halvmeter ifrÄn den. Och kom pÄ en till anvÀndning av den: laddning av ljusdrivna klockor! Den nya G-shocken pÄ bilden Àr dock inte ljusdriven.
Denna bild ger en viss uppfattning om hur starkt den lyser. Rumsbelysningen i övrigt Àr samma men det ser ut som att det Àr nedslÀckt nÀr kameran har blÀndat ned.
PÄ min mancave. Dagsformen Àr kass.
Funkar bra sÄ lÀnge jag hÄller vikten lÄg och repsen höga. För biceps dÄ, resten Àr som vanligt igenHur mÄr dina armbÄgar nu dÄ.
Mudman idag.
TĂ€nkt lite sĂ„ jag med. De runda smartklockorna tycker jag Ă€r lite snyggare. Men jĂ€klar vad man inte behöver en sak till som piper med notiser och synkar och hĂ„ller pĂ„. StĂ€nger redan av allt sĂ„nt jag kan pĂ„ privata mobilen.Jag ska in till stan idag och prova en GBD i butikenâŠ
IgÄr kvÀll gick jag genom alla 19 sidor i Garmin-trÄden för att leta efter nÄgot som inte Àr Casio ABC-klocka.
Slutsatsen blev följande:
Smartklocka Ă€r inget för migâŠ. en hockeypuck pĂ„ handleden, utan varken stil, sjĂ€l eller wow-kĂ€nsla, lika spĂ€nnande att titta pĂ„ som en Rolex eller Porsche
Ănnu en grej att pilla pÄ⊠synka med mobilenâŠregistrera⊠logga in för att⊠vara stressad överâŠ
Nae⊠jag förblir en trogen G-Shock bÀrare som med spÀnning vÀntar pÄ att de slÀpper ny Rangeman.
Ja tĂ€nkte samma som dej förut men gillar faktiskt bĂ€gge lika mycket nuJeppâŠ. har haft denna orangea Muddie innan och var supernöjdâŠperfekt storlek, pris, fĂ€rg, funktionerna⊠tills jag insĂ„g att Shocks med visare Ă€r inget för mig⊠de ska vara digitala
Jag kör digitala g-shock eller casio duro . Lite av varje.Ja tÀnkte samma som dej förut men gillar faktiskt bÀgge lika mycket nu
Ja jag vill bara se vem som ringer om det Àr viktigt, skönt med vibratorn för dÄ slipper man höra oljud hela tiden men förstÄr helt, tycker sjÀlv denna Àr perfekt för att ÀndÄ visa nÀr et Àr nÄgot, men inte ta förmycket space (ingen man knappar pÄ eller sÄ i onödan, ringer eller kommer ett viktigt sms, dÄ tar ja upp telefonen).TÀnkt lite sÄ jag med. De runda smartklockorna tycker jag Àr lite snyggare. Men jÀklar vad man inte behöver en sak till som piper med notiser och synkar och hÄller pÄ. StÀnger redan av allt sÄnt jag kan pÄ privata mobilen.
Ja jag vill bara se vem som ringer om det Àr viktigt, skönt med vibratorn för dÄ slipper man höra oljud hela tiden men förstÄr helt, tycker sjÀlv denna Àr perfekt för att ÀndÄ visa nÀr et Àr nÄgot, men inte ta förmycket space (ingen man knappar pÄ eller sÄ i onödan, ringer eller kommer ett viktigt sms, dÄ tar ja upp telefonen).
Men det Àr ju extremt personligt, de hÀr men klockorna vad som Àr bra och sÀmre osv osv
UV ljus Àr ju farligt för huden.. Vilket spektra handlar det om?
Ăr det dĂ€r en utgĂ„ngen modell?Godmorgon kĂ€ra G-Shockers! Ăr riktigt nöjd med denna fĂ€rgkombon, sjukt nöjd att jag lyckades fĂ„ köpa denna
Det stĂ„r vĂ„glĂ€ngd 450-465 nm. Ăr inte insatt i vad det innebĂ€r men det ska enligt vad jag lĂ€st inte vara jĂ€mförbart med solarium. För att ge tillrĂ€cklig effekt för att trigga igĂ„ng de uppiggande funktionerna i kroppen bör ögat ocksĂ„ vara utsatt för minst 2500lux. Och hĂ„ller man sig nĂ€ra skĂ€rmen sĂ„ gĂ„r det att fĂ„ mer Ă€n 10000lux. Vilket dock Ă€r pĂ„frestande ljust. Som jĂ€mförelse sĂ„ ska solen nĂ€r den stĂ„r högt upp pĂ„ himlen ge en ljusstyrka pĂ„ nĂ„nstans kring 100000 lux.
UV-ljuset pÄ denna lampa ska alltsÄ inte vara skadligt för annars hade det varit hÀlsovÄdligt att alls vara ute pÄ dagen.
Det stĂ„r vĂ„glĂ€ngd 450-465 nm. Ăr inte insatt i vad det innebĂ€r men det ska enligt vad jag lĂ€st inte vara jĂ€mförbart med solarium. För att ge tillrĂ€cklig effekt för att trigga igĂ„ng de uppiggande funktionerna i kroppen bör ögat ocksĂ„ vara utsatt för minst 2500lux. Och hĂ„ller man sig nĂ€ra skĂ€rmen sĂ„ gĂ„r det att fĂ„ mer Ă€n 10000lux. Vilket dock Ă€r pĂ„frestande ljust. Som jĂ€mförelse sĂ„ ska solen nĂ€r den stĂ„r högt upp pĂ„ himlen ge en ljusstyrka pĂ„ nĂ„nstans kring 100000 lux.
UV-ljuset pÄ denna lampa ska alltsÄ inte vara skadligt för annars hade det varit hÀlsovÄdligt att alls vara ute pÄ dagen.
Ănnu bĂ€ttre: en G-Shock man kan stoppa i sim-kortet och ha den kopplat med earplugg sĂ„ man slipper den hĂ€r j*** la smartphone ocksĂ„Ja absolut. Helt personligt efter smak och tycke. Vill folk va uppkopplade jĂ€mt, sĂ„ gĂ€rna för mig. SĂ€kert kul med smartwatch. Men inte lika charmiga och snygga som vanliga klockor tycker jag.
Jag vet vad jag skulle gilla. En g-shock man kan lÀgga in kortet pÄ och betala med. Absolut ingen annan uppkoppling. SÀkert inte tekniskt möjligt. Men hade varit perfekt
Vet faktiskt inte, men pĂ„ klockis stĂ„ det utgĂ„ende.Ăr det dĂ€r en utgĂ„ngen modell?