• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tack min vÀn!
Mycket bĂ€ttre Ă€n GWG1000 mĂ„ste jag allt sĂ€ga! Mjukare band, och de fĂ„ millimeter mindre den Ă€r gör stor skillnad i hur man bĂ€r den. Som du redan vet 😂
Kul att du kÀnner sÄ, den Àr verkligen en lyckad uppdatering och mitt tycke roligare Àn föregÄngaren men jag gillar 1000 ocksÄ. En sak till att nÀmna Àr ju uppdateringen av tavlan som Àr sÄ grymt snygg. Jag Àr innerligt glad att jag har denna som arbetskompis om dagarna.
DSC_8992.JPG
DSC_8993.JPG

Anime-natt. đŸ“ș NĂ„gon som kĂ€nner igen den hĂ€r modellen av OCASI? Den kĂ€nns bekant pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. 😁
IMG_20221117_011400.jpg

IMG_20221117_011221.jpg
NÀrmare Àn sÄ hÀr kommer du nog inte :) (5min google sökning).

Edit: vet inte exakt modell nummer men denna ser mer korrekt ut -

Senast Àndrad:
Godmorgon! Minus 15 grader sÄ nu Àr det frisk luft ute. NÀr jag kom inomhus efter promenaden till jobbet sÄ hade det blivit imma pÄ insidan av glaset. Den försvann dock mycket fort nÀr jag hade kommit i rumstemperatur.
Bilden frÄn imorse, och hÀlften av imman hade redan gÄtt bort nÀr bilden togs. Om den försvinner redan inom ett par minuter sÄ Àr det inget problem antar jag.

20221117_064332.jpg

Godmorgon! Minus 15 grader sÄ nu Àr det frisk luft ute. NÀr jag kom inomhus efter promenaden till jobbet sÄ hade det blivit imma pÄ insidan av glaset. Den försvann dock mycket fort nÀr jag hade kommit i rumstemperatur.
Bilden frÄn imorse, och hÀlften av imman hade redan gÄtt bort nÀr bilden togs. Om den försvinner redan inom ett par minuter sÄ Àr det inget problem antar jag.

20221117_064332.jpg
Med sÄ stora temp-skillnader kan det ju tyvÀrr bli sÄ.
Det fanns ju Ă€ndĂ„ en viss luftfuktighet nĂ€r klockan monterades.. đŸ€·â€â™‚ïž
Sen att det inte Àr kul att se imman, det Àr en helt annan sak.

Med sÄ stora temp-skillnader kan det ju tyvÀrr bli sÄ.
Det fanns ju Ă€ndĂ„ en viss luftfuktighet nĂ€r klockan monterades.. đŸ€·â€â™‚ïž
Sen att det inte Àr kul att se imman, det Àr en helt annan sak.

Jag har lÀst att det rekommenderas att ta klockan till urmakare ifall sÄdant intrÀffar. Men förstÄr inte hur det kan vara ett problem att den lilla fukt som redan finns frÄn början kondenseras. Det blir ju inte mer fukt i klockan.
För ca 30 Är sedan nÀr jag skaffade Casio Àventyrsklockan(med bÄde höjd och djupmÀtare) sÄ hÀnde det ocksÄ nÀr jag dök i bassÀng ned till 3,8m med den. Nu hade jag kanske pÄ mig den i bastun ocksÄ, minns inte. Men den kondensen försvann ocksÄ efter ett tag.

Jag har lÀst att det rekommenderas att ta klockan till urmakare ifall sÄdant intrÀffar. Men förstÄr inte hur det kan vara ett problem att den lilla fukt som redan finns frÄn början kondenseras. Det blir ju inte mer fukt i klockan.
För ca 30 Är sedan nÀr jag skaffade Casio Àventyrsklockan(med bÄde höjd och djupmÀtare) sÄ hÀnde det ocksÄ nÀr jag dök i bassÀng ned till 3,8m med den. Nu hade jag kanske pÄ mig den i bastun ocksÄ, minns inte. Men den kondensen försvann ocksÄ efter ett tag.
Du kan ju öppna klockan och lÀgga den under en vÀrmelampa eller liknande och lÄta klockan torka ut helt. NÀr klockan Àr varm och god, nÀr den norrlÀndska vinterluften Àr torr och fin och nÀr potatisen Àr fÀrdigkokad sÄ skruvar du ihop den igen. Det borde vara svÄrt att fÄ ner den relativa fuktigheten mer Àn sÄ.

Edit: Imponerande att du minns att du för 30 Ă„r sedan dök ner till exakt 3.8m đŸ€Ł

Du kan ju öppna klockan och lÀgga den under en vÀrmelampa eller liknande och lÄta klockan torka ut helt. NÀr klockan Àr varm och god, nÀr den norrlÀndska vinterluften Àr torr och fin och nÀr potatisen Àr fÀrdigkokad sÄ skruvar du ihop den igen. Det borde vara svÄrt att fÄ ner den relativa fuktigheten mer Àn sÄ.

Edit: Imponerande att du minns att du för 30 Ă„r sedan dök ner till exakt 3.8m đŸ€Ł
Jag minns knappt vad jag Ă„t till middag igĂ„r đŸ€”đŸ˜‚

Inte sÄ konstigt att jag minns för bassÀngen i LuleÄ centrums badhus Àr 3,8m djup och jag var mycket dÀr under skoltiden.
Och jag minns att Casio Àventyrsklockan mÀtte djupet med 1dm exakthet, samt höjden med 5m.

Kanske köpa? De gÄr vÀl inte bara prova en sÄn och gÄ hem tomhÀnt. Har du nerver av stÄl?
TyvÀrr inte, dock tom plÄnbok. Plus att priset var högt över vad jag tidigare kunnat hitta den för. En gÄng hade jag den inom rÀckhÄll för bara lite över 4k. PÄ Caliroots med kampanj och tror kombination av tvÄ kampanjkoder. Vid det tillfÀllet kan mitt sinnestillstÄnd definitivt ifrÄgasÀttas. Varför slog jag inte till?

Tillbaka
Topp