• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Klockbyte, kom pÄ att det borde vara Leopardlördag idag. :)

ED912B60-A311-4C05-AF3C-1F41E5967FEA.jpeg

20221203_113510.jpg
M7n klocka Ă€r stendöd, hĂ€romdagen tickade sekundvisaren tvĂ„ sekunder itaget. Nu har den legat i fönstret i vintersol i tvĂ„ dagar, men inga livstecken frĂ„n den. Är det nĂ„gon som har nĂ„got förslag pĂ„ hur man fĂ„r fart pĂ„ den?
LÀgg den under en stark lampa i ett par dagar. Att sekundvisaren tickar tvÄ steg i taget Àr ett tecken pÄ att batteriet börjar ta slut.

Köp min vettja 😁

Tack men nej tack
 😂

NĂ„gon med koll pĂ„ hur mĂ„nga klockor som ryms i den lilla? 🙈

Har en kĂ€nsla av att min sambo skulle Ă€lska denna typ av förvaring till mina G’s, Casio och Suunto 😂
Gammal bild, men sÄ hÀr mÄnga ryms :) sen om man vill och orkar kan man ha 2 laget, men dÄ bör man ha nÄgot skydd (skum eller liknande) imellan sÄ dem inte möter imot varandra.

1000001205.jpg

Den har legat i solen i tvÄ dagar, men den Àr stendöd :(

OjdÄ. Det ser ju inte bra ut. Jag har haft nÄn klocka som blivit sÄ urladdad att den hoppade 2s Ät gÄngen. Men det gick att ladda upp efter ett kort tag. Litiumbatterier tycker inte om att bli urladdade för mycket. 2 dagar i solen borde annars definitivt rÀcka för att kicka igÄng den tÀnker jag. Vet inte om det behöver bytas om det gÄtt till den nivÄ att den stannat helt.

Kan vara tveksamt att vintersol gör tillrÀckligt för att fÄ den att hopp igÄng. Testa stark led-lampa. Men var uppmÀrksam pÄ ev, vÀrmeutveckling. Annars ÄterstÄr vÀl batteribyte. Inte sÄ blodigt.
Skulle han inte kunna ha stark lampa och klockan i vatten? Eller pÄverkar vattnen sÄ ljuset inte Àr sÄ starkt?

SĂ„dĂ€r, var ju inte sĂ„ svĂ„rt. Kanske gör om sĂ„ tvĂ„ till fĂ„r plats nĂ„gon ggn i framtiden/Suunto och Casio Ă„ker ut 🙈

Blev ju inte helt centrerat men fick ju knappt plats med kungen och MM annars 😅
690B3718-6228-4862-ABC5-6C4CB3DE9E48.jpeg
42B13B29-2857-45D7-AF8A-DBADA2008C74.jpeg

Edit: inte sĂ„ att lĂ„dan var liten, din @Derix mĂ„ste ju va enorm. Inte sĂ„ att min fĂ„r vara nĂ„gon annanstans Ă€n i ett skĂ„p om frugan inte ska fĂ„ för sig strypa en i sömnen 😂

Tillbaka
Topp